Αύξηση του τζίρου κατά 35,5%, στα €113 εκατ. και του EBITDA κατά 283%, στα €28,72 εκατ. εμφάνισε στο α’ εξάμηνο του 2023 η βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Παράλληλα η εταιρεία πενταπλασίασε την κερδοφορία της, με τα προ φόρων κέρδη της να «εκτοξεύονται» στα €26,18 εκατ. (από €5,07 εκατ. πέρυσι) και τα καθαρά σε €21,2 εκατ. (από €4,05 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022), αφού τα έξοδα της εταιρείας αυξήθηκαν μόνο κατά 10,65% σε σχέση με πέρυσι (στα €87,1 εκατ. από €78,72 εκατ.)
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 44,3% σε αξία και 16,4% σε όγκο.
Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη της τάξης του 49,8%, ξεπερνώντας τα €49 εκατ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο.
Πολύ ισχυρή ανάπτυξη εμφανίζουν οι πωλήσεις γιαουρτιού και στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, παρουσίασαν αύξηση 37,8%, ξεπερνώντας τα €38,7 εκατ.
Στροφή στα PL
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει την συνολική αγορά σε μείωση του όγκου κατανάλωσης (-0,6%), ενώ η αξία παρουσιάζει θετική μεταβολή 12,1%, επικαλούμενη στοιχεία της IRI για την συγκεκριμένη αγορά. Παράλληλα, συνεχίζεται η έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα.
Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά 4,8 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια.
Η πίεση αυτή έχει οδηγήσει τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-0,2 ποσοστιαίες μονάδες), η οποία ωστόσο είναι η μικρότερη σε σύγκριση με τους βασικούς της ανταγωνιστές Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 32,7%, και είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο του 2021. Αυτό είναι αποτέλεσμα των επιλογών της εταιρείας για απορρόφηση μέρους του επιπλέον κόστους που προέκυψε από την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας. Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό.
Στον κλάδο του παγωτού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ ΚΡΙ ενισχύθηκαν σε ποσοστό 9,2%, παρά την μείωση των όγκων κατά 2,7%. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα (η οποία έκλεισε το εξάμηνο στο +9,1%), τον Μάιο και τον Ιούνιο οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές, ωστόσο στο υπόλοιπο της καλοκαιρινής σεζόν οι πωλήσεις παγωτού ανέκαμψαν. Έτσι, για το σύνολο της σεζόν διαμορφώθηκαν σε επίπεδα +15% έναντι του 2022.
Επενδύσεις και στήριξη προς όλους
Οι επενδύσεις σε πάγιο μηχανολογικό εξοπλισμό και κτίρια ξεπέρασαν τα €3,8 εκατ. στο εξάμηνο του 2023, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος τους αφορούν κυρίως στην αγορά μηχανημάτων παραγωγής (€1,3 εκατ.), στην επέκταση γραφείων και αποθηκών (€0,6 εκατ.) και στην αγορά καταψυκτών (€1,2 εκατ.).
Στη φετινή χρονιά, με την ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους της στα φυσιολογικά τους επίπεδα του 2021, αλλά και σε έντονα πληθωριστική οικονομική συγκυρία, η εταιρεία συνεχίζει τις πρωτοβουλίες στήριξης προς τους καταναλωτές, κτηνοτρόφους και εργαζόμενους. Πιο συγκεκριμένα:
- Καταναλωτές: ενίσχυση του προϋπολογισμού για μειώσεις τιμών στα προϊόντα μέσω προωθητικών ενεργειών
- Κτηνοτρόφοι: έκτακτη καταβολή «πριμ συνεργασίας» συνολικού ύψους €500.000, ως ένδειξη αναγνώρισης της εμπιστοσύνης και της μεγάλης προσωπικής προσπάθειας που κατέβαλαν οι παραγωγοί για την απρόσκοπτη παροχή γάλακτος προς την Κρι Κρι.
- Εργαζόμενοι: έκτακτη παροχή ενός επιπλέον μέσου μισθού σε όλους τους εργαζομένους της εταιρείας, συνολικού ύψους €1.000.000.
Ανοδική αναθεώρηση για EBIT
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2023, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών. Έτσι, προχωρά και σε αναπροσαρμογή των προβλέψεων της για την κερδοφορία. Ειδικότερα οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα €200 εκατ., ενώ τα Κέρδη προ φόρων & τόκων (EBIT) εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των €33 εκατ., +33% σε σχέση με την αρχική εκτίμηση των €24,8 εκατ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!