Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση 9,6% στον τζίρο το Α' 6μηνο λόγω ακρίβειας – Στο 26,3% τα PL

Πηγή: Pixabay

Με ανάπτυξη 9,6% έκλεισε το πρώτο μισό του 2023 για τα σούπερ μάρκετ (στα €4,43 δισ.), σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, αύξηση η οποία αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στις ανατιμήσεις.

Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά 9,6%, από το +6,9% στο εξάμηνο του 2022 και το +2,2% στο αντίστοιχο διάστημα του 2021.

super market, 3

Μεγαλύτερη αύξηση στα προϊόντα για το σπίτι

Ειδικότερα, ανά κατηγορία οι αυξήσεις ήταν: 9,3% στα τρόφιμα, 9,8% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 12,3% στα προϊόντα για το σπίτι.

Διψήφιες ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε αρκετές κατηγορίες.

super market, 2-9-2023

Αύξηση των προσφορών 

Χάρη κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων, οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 2,9 pp.

super market 4

Υπεραπόδοση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας 


Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εξέλιξη των πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με την αντίστοιχη πορεία των πωλήσεων σε όγκους. Η διαφορά είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας ότι η βελτίωση του τζίρου είναι αποκλειστικά... έργο ανατιμήσεων

Τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας καθώς και τα προϊόντα σπιτιού ξεχώρισαν με διψήφια ποσοστά ανόδου σε τζίρο, ενώ τα τρόφιμα αναπτύχθηκαν με 9,2%.

Συνεχίστηκε, με ακόμα μεγαλύτερη ένταση, η υπεραπόδοση της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αφού έκλεισαν το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 17,7% (και μερίδιο αγοράς 25,8%), έκλεισαν το α’ εξάμηνο του 2023 με ανάπτυξη 13,4% (έναντι 8,3% των branded) και συνολικό μερίδιο αγοράς 26,3%. Τα υψηλότερα μερίδια PL συναντάμε στα είδη σπιτιού και τα τρόφιμα

super market 5


Σε επίπεδο σταθερού barcode, οι giga κατηγορίες εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη σε αξία, ωστόσο σε όρους όγκου μόνο τα προϊόντα για το σπίτι υποχώρησαν κατά 1,3%.

super market 6


Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα snacks, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, τα γαλακτοκομικά και τα καθαριστικά

Σε επίπεδο όγκου, τη μεγαλύτερη βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα snacks και τα είδη προσωπικής υγιεινής.

Η εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος
 

Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, εξακολουθούν να ξεχωρίζουν τα hyper markets, τα οποία πρωταγωνίστησαν την τελευταία τριετία, χάρη κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους τους αλλά και τη σαφώς μεγαλύτερη ποικιλία σε κωδικούς προϊόντων. Ωστόσο, εδώ και αρκετούς μήνες εμφανίζουν διψήφια ποσοστά ανόδου (άγγιξαν το 16% στο εξάμηνο) και τα πολύ μικρά καταστήματα.

super market 7

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ