Σε άνοδο πωλήσεων εντός και εκτός Ελλάδος, τόσο σε επίπεδο Ομίλου, όσο και εταιρείας, προσδοκά για φέτος ο Όμιλος Barilla Hellas, βελτιώνοντας περαιτέρω την αποτελεσματικότητα των επενδυμένων κεφαλαίων.
Οι αιτίες των αρνητικών οικονομικών αποτελεσμάτων
Η Barilla, όντας εταιρεία που δραστηριοποιείται στην παραγωγή ζυμαρικών και στην εμπορία τους καθώς και στην εμπορία ειδών αρτοποιίας και προϊόντων τομάτας, επηρεάζεται από την ενεργειακή κρίση καθώς το κόστος ενέργειας είναι σημαντικό.
Η εταιρεία επηρεάζεται από τις διαταραχές στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και του ταραχώδους γεωπολιτικού περιβάλλοντος από τον Φεβρουάριο και μετά, όπου παρατηρήθηκε μια σημαντική αύξηση του λειτουργικού κόστους (πρώτες ύλες, ενέργεια, συσκευασία, logistics), το οποίο ενδέχεται να συνεχίσει να ασκεί πίεση στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου.
Ωστόσο, η διοίκηση παρακολουθεί σε καθημερινή βάση τις εξελίξεις και είναι έτοιμη να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα που πιθανόν να χρειαστούν.
Παραμένει ως ενδεχόμενο η ενεργειακή κρίση να επιφέρει περαιτέρω αρνητικές συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία για το 2023 και να επηρεάσει αρνητικά τις δραστηριότητες του Ομίλου ή να μειώσει τη ζήτηση για τα προϊόντα του. Καθεμία από αυτές τις εξελίξεις θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα του 2023.
Πάντως η διοίκηση εκτιμά ότι τη φετινή χρονιά, με βάση και τη διαφαινόμενη πορεία της ελληνικής οικονομίας, δεν αναμένεται σημαντική μεταβολή στον κύκλο εργασιών και στους όγκους πωλήσεων.
Η παραγωγή ζυμαρικών αναμένεται να ξεπεράσει τα 47 εκατομμύρια κιλά. Η προσπάθεια για καλύτερη αξιοποίηση των αγορών πέρα από την ελληνική αγορά θα είναι συνεχής, αξιοποιώντας και την ευκαιρία που δίνει η ανάπτυξη δραστηριοτήτων στην Ανατολική Ευρώπη.
►Διαβάστε επίσης: Pelopac: Έμφαση σε εξαγωγές και νέα προϊόντα - Πτωτικό το πρώτο μισό του 2023
Ανάπτυξη 41,57%
Το 2022 ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Barilla Hellas αυξήθηκε κατά 41,57% έναντι του 2021, φθάνοντας τα €115,5 εκατ. κυρίως λόγω της ενοποίησης της θυγατρικής Barilla Romania, ενώ η έκτακτη αύξηση του κόστους παραγωγής ήταν ο λόγος που τα προ φόρων κέρδη του ομίλου μειώθηκαν κατά €2,4 εκατ.
Παρόμοια εικόνα κατέγραψε και η εταιρεία, που έκλεισε το 2022 με αύξηση 12,61% στον τζίρο της και μείωση €3,1% στα κέρδη προ φόρων, λόγω της πολύ μεγάλης αύξησης του κόστους πρώτων υλών, ενέργειας, συσκευασίας και logistics και των υψηλότερων επενδύσεων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία κατέγραψε ζημιές στα μετά από φόρους αποτελέσματα, έναντι κερδών στη χρήση του 2021.
Επίσης, ο Όμιλος συνέχισε το επενδυτικό του σχέδιο συνολικού €2,3 εκατ., πλήρως χρηματοδοτούμενο από ίδια κεφάλαια. Μάλιστα, αυτήν την περίοδο είναι σε εξέλιξη μελέτη για τη χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Η εικόνα ανά κατηγορία
Όσον αφορά τις κύριες μάρκες της εταιρείας, επισημαίνεται στην ετήσια έκθεση ότι η MISKO συνέχισε να προσφέρει προϊόντα υψηλής ποιότητας σε προσιτή τιμή, ενώ ταυτόχρονα, η Barilla κατάφερε να καλλιεργήσει περαιτέρω την premium θέση της στην ελληνική αγορά.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η ισχυρή ανάπτυξη της σειράς σαλτσών και πέστο , η αύξηση της διείσδυσης και του μεριδίου στην αγορά και η σχετική ανάπτυξη της επωνυμίας Wasa στην κατηγορία των ξηρών καρπών με γνώμονα την καινοτομία και την επέκταση.
Σε ό,τι αφορά την κατηγορία σαλτσών και πέστο, η Barilla Hellas αναμένεται να εισάγει στην ελληνική αγορά το τρίτο τρίμηνο του 2024 τη νέα συσκευασία της σάλτσας Pesto Alla Genovese, μέσω της οποίας η Barilla επιδιώκει να διασφαλίσει την ιχνηλασιμότητα σε όλη την αλυσίδα παραγωγής.
Το σύστημα ιχνηλασιμότητας blockchain Barilla, αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την πλατφόρμα Connecting Food και μέσω αυτού μπορεί ο καταναλωτής να παρακολουθεί το ταξίδι του βασιλικού, από τη φάση της καλλιέργειας μέχρι το τελικό προϊόν.
Ειδικότερα, ο καταναλωτής θα σαρώνει τον κωδικό QR με το smartphone και θα εισάγει τον αριθμό παρτίδας που εμφανίζεται στη συσκευασία στο κατάλληλο πεδίο της "εφαρμογής web".