Με ανάπτυξη που άγγιξε το 17% για την Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε. (Μπισκότα Παπαδοπούλου) το 2022, μία χρονιά ορόσημο για την εταιρεία καθώς συμπλήρωσε έναν αιώνα λειτουργίας στη χώρα μας.
Η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τους όγκους πωλήσεων και στις τέσσερις βασικές κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται (μπισκότο, ψωμί, αρτοσκευάσματα και δημητριακά), επιτυγχάνοντας μια συνολική αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 4,8%.
Παρά τις ασαφείς και ευμετάβλητες γεωπολιτικές και μακροοικονομικές προοπτικές για το 2023 οι οποίες δυσχεραίνουν τις προβλέψεις για τις διεθνείς εξελίξεις, η διοίκηση της εταιρείας είναι πεπεισμένη ότι «θα εξακολουθήσει όχι μόνο να επιδεικνύει ανθεκτικότητα αλλά και να παρουσιάζει ισχυρές επιδόσεις με ποιοτική ανάπτυξη σε όλους τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται», σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην ετήσια οικονομική έκθεση.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία «θα συνεχίσει να ακολουθεί μια ορθολογική και υπεύθυνη διαχείριση του τιμοκαταλόγου της, να επενδύει στην ποιοτική εξέλιξη των προϊόντων της και να επιδιώκει τον συνεχή εκσυγχρονισμό και την επέκταση της παραγωγικής της υποδομής την βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής της αλυσίδας και την συγκράτηση των λειτουργικών της εξόδων».
Συγκρατημένες ανατιμήσεις
Αναφορικά με το 2022 όπου κυριάρχησαν ο πόλεμος στην Ουκρανία, η παγκόσμια ενεργειακή κρίση και η αύξηση του πληθωρισμού, η περιορισμένη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας παγκοσμίως οδήγησε σε ραγδαία αύξηση τιμών, όπως ραγδαίες υπήρξαν και οι αυξήσεις στην ενέργεια και τα κόστη διανομής.
Η διοίκηση ανέφερε, «με ιδιαίτερη ενσυναίσθηση προς τους πελάτες μας και τους τελικούς καταναλωτές των προϊόντων μας, με την ματιά μας στραμμένη προς την αύξηση του μέσου ετήσιου δείκτη τιμών καταναλωτή και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών, αποφασίσαμε να απορροφήσουμε μεγάλο ποσοστό του αυξημένου κόστους που επωμισθήκαμε ως αποτέλεσμα της παγκόσμιας κρίσης και να μην το μετακυλήσουμε στον τελικό καταναλωτή περιορίζοντας τις αυξήσεις στις τελικές τιμές καταναλωτή σε ποσοστά σημαντικά χαμηλότερα από τον πληθωρισμό». Αυτό αποτυπώθηκε και στη μείωση της κερδοφορίας.
Συνολικά η περυσινή χρονιά έκλεισε με τζίρο €216,16 εκατ., αυξημένος 16,8% από το 2021, μικτό αποτέλεσμα ελαφρώς βελτιωμένο (κατά 2,64%, στα €93 εκατ. περίπου) και μείωση της προ φόρων κερδοφορίας σε ποσοστό άνω του 25%, στα €11,86 εκατ. από €15,84 εκατ. μία χρονιά πριν.
►Διαβάστε επίσης: Ο τουρισμός εκτόξευσε τα μεγέθη των ΚΑΕ – Οι φετινές προοπτικές
Εξωστρέφεια
Στις διεθνείς αγορές, η εταιρεία κατάφερε να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της εισερχόμενη σε νέες αγορές, ανεβάζοντας τον αριθμό των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται στις 67. Παράλληλα, με την περαιτέρω εμβάθυνση και εξέλιξη στις ήδη δραστηριοποιούμενες χώρες επετεύχθη διψήφιο ποσοστό συνολικής ανάπτυξης σε όγκο επιβεβαιώνοντας την διεθνή στρατηγική που έχει επιλέξει η εταιρεία.
Επενδύσεις
Η εταιρεία έχει υποβάλει επενδυτικά πλάνα στον Ν.4399/2016 τα οποία στα τέλη του 2022 ανέρχονταν σε €46,267 εκατ., εκ των οποίων €11 εκατ. θα επιδοτηθεί με τη χρήση αφορολόγητων αποθεματικών του εν λόγω Νόμου. Η Εταιρεία έχει κάνει χρήση των εν λόγω αποθεματικών για ποσό €2,428 εκατ. Από το ανωτέρω επενδυτικό πρόγραμμα η εταιρεία είχε υλοποιήσει μέχρι πέρυσι το ποσό των €38,61 εκατ.
Είσοδος στις τορτίγιες
Η Παπαδοπούλου επέκτεινε την περασμένη άνοιξη την γκάμα των προϊόντων της με βάση τις νέες τάσεις και τις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες. Οι τορτίγιες αποτελούν τη νέα προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας και διατίθενται σε δύο γεύσεις (κλασική και ολικής αλέσεως). Η κάθε συσκευασία περιλαμβάνει 6 τορτίγιες.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!