Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΜΕΒΓΑΛ: Επεκτείνει το τυροκομείο της με τη συνδρομή του RRF

Στην υλοποίηση του επενδυτικού project ύψους €12,461 εκατ. το οποίο αφορά στην επέκταση δυναμικότητας του τυροκομείου της στη Χαλκηδόνα και στη διατήρηση της αναπτυξιακής πορείας με αύξηση της κερδοφορίας εστιάζει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας ΜΕΒΓΑΛ.

Ειδικότερα, αναφορικά με την πραγματοποίηση του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας το οποίο εντάχθηκε στη δράση "Καινοτομία και Πράσινη Μετάβαση στη Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων" του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (RRF) – με το ποσοστό επιδότησης να φθάνει το 45% (€5,607 εκατ.) – τον περασμένο Μάρτιο η ΜΕΒΓΑΛ προέβη στην έκδοση Ομολογιακού Δανείου ύψους €6,853 εκατ.

Σημειώνεται ότι στα τέλη της περασμένης χρονιάς και πιο συγκεκριμένα στις 13 Δεκεμβρίου 2022 υπογράφηκε με τις πιστώτριες τράπεζες (Eurobank, Alpha Bank & Εθνική Τράπεζα) η έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους €59 εκατ. με το οποίο αναδιαρθρώθηκε ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της εταιρείας μέχρι εκείνη τη στιγμή. Εκτός από την χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας, το μεγαλύτερο μέρος του δανείου αφορά στην  αναχρηματοδότηση του Κοινού Ομολογιακού Δανείου ύψους €54,34 εκατ. περίπου.

Η διάρκεια του δανείου είναι δεκαετής με τις περιόδους εκτοκισμού να είναι εξαμηνιαίες. Το ύψος του επιτοκίου είναι συνδεδεμένο με το Euribor + περιθώριο 2,65% ετησίως.

►Διαβάστε επίσης: Kantar: Στο 22% το μερίδιο αγοράς του PL πέρυσι – Άνοδος σε όλα τα κανάλια

Στο 18,68% η ανάπτυξη το 2022

Σε ό,τι αφορά την οικονομική πορεία της εταιρείας, - την οποία ελέγχει η οικογένεια Χατζάκου με στρατηγικό μέτοχο τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο ο οποίος είναι και αντιπρόεδρος του ΔΣ – συνέχισε και πέρυσι την ανοδική της πορεία «επενδύοντας στην ποιότητα των προϊόντων της, την προσφορά στον καταναλωτή προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές, με επικέντρωση στον έλεγχο του κόστους όλων των δραστηριοτήτων της και στοχεύοντας στην ενδυνάμωση της θέσης της τόσο στην εγχωρία όσο και στις διεθνείς αγορές».

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, η αγορά των γαλακτοκομικών εμφάνισε πέρυσι ανάπτυξη της τάξης του 6,1%.

Η αγορά του γάλακτος σημείωσε αύξηση 8,2% σε αξία και υστέρηση 4,7% σε όγκο, αγορά της γιαούρτης σημείωσε αύξηση 6% σε αξία και πτώση 5,2% σε όγκο ενώ η αγορά των επιδορπίων κινήθηκε θετικά, τόσο σε αξία (14,8%) όσο και σε όγκο (6,8%). Τέλος η αγορά των τυποποιημένων τυροκομικών κινήθηκε θετικά σε αξία (+8%) και αρνητικά σε επίπεδο όγκου (-11,4%).

Αξίζει να σημειώσουμε ότι μεγάλο μερίδιο κέρδισαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε όλες τις κατηγορίες.

Η ΜΕΒΓΑΛ σημείωσε ανάπτυξη 18.68% σε αξία, με αύξηση 14,73% στην εγχώρια αγορά και 25,92% στην αγορά του εξωτερικού.

Θυμίζουμε ότι από το 1985 η εταιρεία έχει αναπτύξει εξαγωγική δραστηριότητα και τα προϊόντα της εξάγονται σε 35 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι εξαγωγές πέρυσι ανήλθαν σε 37,4% του κύκλου εργασιών της εταιρείας.

Πιο αναλυτικά, ο κύκλος εργασιών της ΜΕΒΓΑΛ άγγιξε τα €154 εκατ. έναντι περίπου €130 εκατ. το 2021 σημειώνοντας αύξηση κατά 18,68%.

Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 17,38% παρουσιάζοντας μείωση κατά 4,30% έναντι του αντίστοιχου 21,67% της προηγούμενης χρήσης, κυρίως λόγω αυξημένου κόστους αναλωθέντων αποθεμάτων και ενέργειας.

Επίσης, το ΕΒΙΤDΑ διαμορφώθηκε στα €7,64 εκατ. από €8,1 εκατ., το 2021, τα προ φόρων κέρδη μειώθηκαν σε €289 χιλ.  έναντι €1,57 εκατ.  το 2021, ενώ τα μετά από φόρους κέρδη του Ομίλου υποχώρησαν στα €89 χιλ.  έναντι €1,41 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρήση.

►Διαβάστε επίσης: Η είσοδος της ΟΠΤΙΜΑ στην αγορά του plant based και τα σχέδια σε Άρτα και Δομοκό

Οι φετινές προοπτικές

Για το 2023, η στρατηγική της διοίκησης στοχεύει στην διαφύλαξη της σταθερά κερδοφόρας πορείας του, μέσα από την μείωση τόσο του κόστους παραγωγής όσο και των λοιπών δαπανών της εταιρείας, επενδύοντας παράλληλα στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων της.

Ο Όμιλος, στα πλαίσια υλοποίησης του στρατηγικού του πλάνου, θα συνεχίσει τις ενέργειες περαιτέρω ενδυνάμωσης της παρουσίας του στις διεθνείς αγορές, καθώς και διείσδυσης σε νέες αγορές και κανάλια διανομής.

Όπως αναφέρεται στην ετήσια οικονομική έκθεση, η προσήλωση στους παραπάνω στρατηγικούς άξονες δημιούργησε θετικές ενδείξεις κατά την έναρξη του 2023 όπου οι κλάδοι δραστηριότητας του ομίλου παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεών τους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 με παράλληλη αύξηση τόσο του μικτού περιθωρίου κέρδους όσο και του λειτουργικού αποτελέσματος.

Νέο ρόφημα Κεφίρ

Σε προϊοντικό επίπεδο, μέσα στο καλοκαίρι η ΜΕΒΓΑΛ πρόσθεσε στην κατηγορία των πόσιμων γιαουρτιών το νέο ρόφημα Κεφίρ με γεύση μύρτιλο.
Το νέο προϊόν κυκλοφορεί σε λευκή pet φιάλη των 500 ml, ενώ στο εικαστικό κυριαρχεί έντονα το μωβ χρώμα του μυρτίλου. Το Κεφίρ με γεύση από μύρτιλα παράγεται από 100% ελληνικό αγελαδινό γάλα. Έχει 1,3% λιπαρά, είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και σε ασβέστιο και η κάθε συσκευασία έχει 240 θερμίδες και 15g πρωτεΐνη.
Το νέο προϊόν προστίθεται στη σειρά κεφίρ της Μεβγάλ που αποτελείται από τις γεύσεις: Κλασικό 500ml, Φράουλα 500ml, Ροδάκινο (Lactose free) 500ml, Μύρτιλο 500ml και Κατσικίσιο 200ml.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ