Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS κατέθεσε τη μοναδική προσφορά στο ΤΑΙΠΕΔ για τον διαγωνισμό της παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, το ΤΑΙΠΕΔ γνωστοποιεί ότι σήμερα παρέλαβε σήμερα μία δεσμευτική προσφορά από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι δεν θα προβεί στην αποσφράγιση της προσφοράς, «σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις από 10.12.2020 προσωρινές διαταγές της Προέδρου του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες χορηγήθηκαν κατόπιν των ασκηθεισών, ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων από τους Προεπιλεγέντες Επενδυτές "ROADIS Transportation Holding S.L.U.- ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε" και "VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESIONES S.A.S – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε"».
Η συζήτηση των παραπάνω αιτήσεων έχει οριστεί για την 21/12/2020.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.
Πρόκειται για επένδυση που μπορεί να φτάσει και το 1,3 – 1,5 δισ. ευρώ αφού ο πλειοδότης θα πληρώσει τόσο ένα δικαίωμα παραχώρησης (αρχική προσφορά και ετήσια αμοιβή) στο ΤΑΙΠΕΔ, αλλά θα χρηματοδοτήσει και έργα αναβάθμισης στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού. Γι’ αυτό το λόγο και αναμένεται περιορισμένη συμμετοχή.
Ο πλειοδότης θα αναλάβει να διαχειριστεί τόσο τον βασικό οδικό άξονα, όσο και τρεις κάθετους άξονες. Δηλαδή τον βασικό άξονα από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου μήκους 658 χλμ. και τους άξονες Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα-Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας με μήκος και οι τρεις 225 χλμ.
Ο προτιμητέος επενδυτής, μέσω της εταιρείας παραχώρησης που θα συστήσει, υποχρεούται να μελετήσει, χρηματοδοτήσει και εκτελέσει σειρά πρόσθετων εργασιών. Στα πρόσθετα έργα που θα κατασκευάσει, περιλαμβάνονται όλες οι εργασίες που απαιτούνται για την αναβάθμιση κάθετων αξόνων όπως η αναβάθμιση σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου των τμημάτων Χαλάστρα - Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα - Εύζωνοι και Χριστός - Κ. Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων.
Με βάση την οριστική μελέτη οδοποιίας στο τμήμα Χαλάστρα - Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα - Εύζωνοι προβλέπεται η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του τμήματος «Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Αξιού - Α/Κ Πολυκάστρου» μήκους 44,1 χλμ., ώστε ο αυτοκινητόδρομος να αποκτήσει στο σύνολό του διατομή με δύο λωρίδες και Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Η αντίστοιχη οριστική μελέτη οδοποιίας στο τμήμα Χριστός - Κ. Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας προβλέπει διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού, μήκους 10,2 χιλιομέτρων, ώστε να αποκτήσει διατομή 22,50 μέτρα με ΛΕΑ και με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα καθώς και βελτίωση-αναβάθμιση των τριών υφιστάμενων κόμβων. Ο ανάδοχος δεν θα έχει έσοδα μόνο από τα διόδια αφού θα εκμεταλλεύεται και Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), αλλά και τις παρόδιες εκτάσεις του οδικού άξονα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!