Με ανάπτυξη που αγγίζει το 40%, στα €20,66 εκατ. έκλεισε το 2022 για την Lactalis στην Ελλάδα χάρη στη δυναμική που εμφανίζει στο food service με τα brands President, Galbani, Lactel και Societe.
Αν και η διοίκηση της Lactalis Hellas στοχεύει να θέσει την επιχείρηση σε ανοδική πορεία και να την οδηγήσει σε θετικότερα αποτελέσματα στην τρέχουσα χρήση, και το 2022 δεν κατάφερε να αποφύγει το ζημιογόνο αποτέλεσμα (€260 χιλ. από ζημιές €159 χιλ. Το 2021).
Επίσης ο ορκωτός ελεγκτής (Μazars) επισημαίνει ότι το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας κατά την 31η Δεκεμβρίου 2022 κατέστη κατώτερο από το μισό του μετοχικού της κεφαλαίου και ως εκ τούτου συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ. 4 του άρθρου 119 του Ν. 4548/2018, βάσει του οποίου το Διοικητικό Συμβούλιο υποχρεούται να συγκαλέσει τη γενική συνέλευση των μετόχων ώστε να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.
Αυξημένες εμπορικές απαιτήσεις & υποχρεώσεις
Αύξηση καταγράφεται στις εμπορικές απαιτήσεις προς πελάτες και στις εμπορικές υποχρεώσεις προς προμηθευτές.
Εμπορικές Απαιτήσεις (σε €χιλ.)
Πελάτες
2022: 7.632
2021: 2.997
Μεταβολή: 154,66%
Επιταγές εισπρακτέες
2022: 1.085
2021: 852
Μεταβολή: 27,30%
Εμπορικές υποχρεώσεις (σε €χιλ.)
Προμηθευτές
2022: 8.200
2021: 4.986
Μεταβολή: 64,47%
Η Lactalis της οικογένειας Besnier εδρεύει στο Laval της Γαλλίας και διαθέτει σχεδόν 240 εργοστάσια σε πάνω από 40 χώρες, ενώ απασχολεί 75.000 εργαζόμενους. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο κύκλος εργασιών της Lactalis Global έκλεισε πέρυσι στα $28 δισ.
Το 2018 εξαγόρασε την εταιρεία παραγωγής φέτας και γιαουρτίου, SHM Hellas Πήλιον Τυροκομική (SHM), με έδρα το Βελεστίνο Μαγνησίας, η οποία έχει κυρίως εξαγωγικό χαρακτήρα. Τα προϊόντα της εξάγονται περίπου σε 17 χώρες - με εστίαση στις εξαγωγές φέτας υπό το brand Greco - και έμφαση σε Γερμανία, Αυστρία και Γαλλία.
Θυμίζουμε ότι η SHM επικεντρώνεται στην παραγωγή φέτας, συμβατική, βιολογική και lactose free, ενώ λάνσαρε στην ελληνική αγορά το Πηλιαγνό. Μάλιστα σύντομα θα κυκλοφορήσουν και στο HoReCa κωδικοί γιαουρτιού υπό το ίδιο brand.
Παίζει το όνομα της σε διάφορα σενάρια
Τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν τα σενάρια που θέλουν τη διοίκηση της εταιρείας να είναι σε στενές συζητήσεις με μεγάλης κλίμακας γαλακτοβιομηχανίες, προκειμένου η Lactalis να επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα μέσω ισχυρού παραγωγικού βραχίονα.
Αυτό εξάλλου είναι το μοντέλο που ακολουθεί ανά τον κόσμο, όπου διατηρεί παρουσία σε πάνω από 43 χώρες, έχοντας περίπου 237 εργοστάσια ανά τον κόσμο.
Αν και πληροφορίες της αγοράς ανέφεραν ότι ήταν σε συζητήσεις με την Κολιός - κάτι που δεν επιβεβαιώνεται από την ελληνική γαλακτοβιομηχανία - δεν αποκλείεται να έχουμε σύντομα εξελίξεις για την επέκταση της Lactalis στην Ελλάδα.
Όπως συνέβη και το 2018, όταν ο επικεφαλής της Lactalis αποφάσισε να επενδύσει στην εταιρεία από τον Βόλο, ο επικεφαλής της οποίας διατηρούσε στενές σχέσεις με την οικογένεια Besnier, έτσι και τώρα τα νέα θα έρθουν απευθείας από τον CEO της Lactalis, τον Emmanuel Besnier, ο οποίος είναι αυτός που αποφασίζει τα επόμενα βήματα επέκτασης στις κατά τόπους αγορές.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!