Υπάρχει μια θεμελιώδης αλλαγή στον κόσμο μας. Ειδικά όσοι είναι κάτω των 35 ετών, πρακτικά ζουν σε…chat apps. Από τα emojis στα stickers και από τα gifs στα avatars, ο νέος δημοφιλής τρόπος επικοινωνίας του κόσμου είναι το σύντομο video. Και το Tik Tok είναι απόδειξη αυτού.
Το sharing σύντομων videos είναι πολύ πιο αποτελεσματικό, συναρπαστικό, περιπετειώδες και ο πιο ουσιαστικός τρόπος για chat καθώς περιλαμβάνει εικόνες, μουσική και ήχο. Το περιεχόμενο τους μπορεί να προέρχεται από ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, μουσική, μόδα, video games, sports κ.λ.π.
Το ελληνικό entertainment start-up, Vimodji, φιγουράρει στο top 3 των Viber Chat Extensions σε παγκόσμιο επίπεδο σε ό,τι αφορά το engagement των χρηστών. Αυτό που κάνει το Vimodji, το καινοτόμο ελληνικό startup, είναι να δίνει τη δυνατότητα αποστολής video μηνυμάτων, που εκφράζουν τα συναισθήματα και τη διάθεση των χρηστών.
Πάνω από 7,5 εκατομμύρια χρήστες
Μέσα σε λιγότερα από τέσσερα χρόνια, ο συνολικός αριθμός των χρηστών της πλατφόρμας ξεπερνά τα 7,5 εκατομμύρια. Οι μέσοι ημερήσιοι ενεργοί χρήστες του Vimodji σήμερα υπολογίζονται γύρω στους 70.000, ενώ οι μηνιαίοι σε 680.000 με τον πήχη για τους μηνιαίους να έχει μπει από τους συνιδρυτές της ελληνικής start-up στους 50.000.000 μέχρι το 2025.
Βασικοί ανταγωνιστές του Vimodji είναι apps που έχουν κυρίως την αμερικάνικη νοοτροπία όπως π.χ. τα Giphy, tenor, Vlipsy, Jib Jab, ενώ για το Youtube και το Τik Tok τα οποία αποτελούν βέβαια οι παγκόσμιοι ηγέτες, προσφέρουν κάτι διαφορετικό σε σχέση με το Vimodji. Απαιτούν δε χρόνο από τους χρήστες να βρουν, να κάνουν edit και share ένα video, και καθώς στον σημερινό κόσμο ο χρόνος είναι περιορισμένος,αυτό φροντίζει να το κάνει το Vimodji.
Την τρέχουσα περίοδο οι δύο συνιδρυτές του Vimodji - ο Βασίλης Καλλίτσης, Διευθύνων Σύμβουλος με πολύχρονη διαδρομή ως σεναριογράφος, σκηνοθέτης και παραγωγός στη βιομηχανία του κινηματογράφου και του θεάτρου και μεγάλη εμπειρία στον χώρο του marketing, και η Ελευθερία Μαμιδάκη, COO, μηχανικός του MIT - βρίσκονται προς άγραν του πρώτου τους A-round προκειμένου το Vimodji να μπορέσει να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα επέκτασης στις διεθνείς αγορές.
Πρόκειται για κεφάλαια τα οποία θα κατευθυνθούν κατά κύριο λόγο σε προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού που θα ασχολείται με την ανάπτυξη του περιεχομένου καθώς και σε δαπάνες marketing.
Το Vimodji πρόσφατα έχει πετύχει μια ιδιαίτερα υψηλή αγοραστική αποτίμηση και βρίσκεται ήδη σε σημαντικές επαφές για την προσέλκυση των κεφαλαίων που απαιτούνται για την επέκταση του στις διεθνείς αγορές. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα το Vimodji έχει καταφέρει να συγκεντρώσει χρηματοδότηση ύψους €1,5 εκατ.
Thriving Global
Η καινοτόμα ελληνική νεοφυής επιχείρηση επιλέχθηκε να συνεχίσει στη 2η φάση του προγράμματος «Εξωστρεφής Επιχειρηματική Επιτάχυνση» (Thriving Global), που υλοποιεί η Enterprise Greece σε συνεργασία με την USMAC. Η αξιολόγηση έγινε από ανεξάρτητους αξιολογητές – επενδυτές από τη Silicon Valley.
Στο πλαίσιο της 2ης φάσης, το Vimodji θα αντιστοιχηθεί με εμπειρογνώμονες από το Valley, ενώ θα έχει την ευκαιρία να πραγματοποιήσει συναντήσεις με ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις, αλλά και να παρουσιάσει την ιδέα του σε ειδική εκδήλωση με τη συμμετοχή επενδυτών. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2023, οπότε οι τελευταίες δύο εβδομάδες θα διεξαχθούν δια ζώσης στο Valley.
«Η επιλογή μας να συμμετάσχουμε στην επόμενη φάση του Thirving Global δείχνει τις προοπτικές που έχει το Vimodji. Με δεδομένο ότι η επιλογή μας έγινε από ανεξάρτητους αξιολογητές, που δραστηριοποιούνται στο Valley και έχουν μεγάλη εμπειρία, αποτελεί μία ακόμη απόδειξη ότι η πλατφόρμα του Vimodji έχει όλες τις δυνατότητες να προσφέρει μία διαφορετική εμπειρία σε χρήστες από ολόκληρο τον κόσμο», τόνισε ο Βασίλης Καλλίτσης.
Υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις
Παράλληλα, το Vimodji βοηθά τις επιχειρήσεις να καινοτομούν, όσον αφορά στην προώθηση των προϊόντων τους και μάλιστα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά κόστη.
Όπως αναφέρει η Ελευθερία Μαμιδάκη, το κόστος per share του κάθε video είναι €0,81 στο Vimodji, όταν στο Τik Tok, στο Facebook και στο YouTube το κόστος per share, είναι πολύ πάνω από €8 το share. Υπάρχουν δε τρεις βασικοί τρόποι διαφήμισης.
- Κάποιος χρήστης που θέλει π.χ. να προωθήσει κλιματιστικά αγοράζει το keyword π.χ. “ζέστη”, “ζεσταίνομαι”, “καύσωνας” κλπ είναι σαν το google ads search. Κάποιος άλλος που θέλει να προωθήσει δημητριακά αγοράζει το keyword “καλημέρα”, “πρωινό” κλπ
- Μια εταιρεία μπορεί να θέλει να συνδεθεί με όλα τα video με συγκεκριμένο περιεχόμενο, π.χ. η Dole μπορεί να επιθυμεί να συνδεθεί με όλα τα video που έχουν κάποια σχέση με μπανάνες, και ένα brand χυμών, να θέλει να συνδεθεί με video με παραλίες, θάλασσα και διακοπές.
- Η πλατφόρμα του Vimodji μπορεί να “ντυθεί” με μία εταιρεία - “σπόνσορα” για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, π.χ. για 5 ημέρ
Προσοδοφόρο μοντέλο
Η κυρία Μαμιδάκη σημειώνει ότι το μοντέλο είναι πολύ προσοδοφόρο. Από την άλλη πλευρα, η αξία της εταιρείας στον κλάδο που δραστηριοποιείται έχει να κάνει με το πόσους ενεργούς χρήστες έχουμε σε μηνιαία βάση, όσους δηλαδή μπήκαν στην πλατφόρμα τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Ήδη -στο πελατολόγιο του Vimodji φιγουράρουν κορυφαίες εταιρείες.
- Aegean
- Continental
- Cosmote
- Universal (Fast X)
- Nissan
- Nova (αγώνες Premier League)
- ΟΠΑΠ (Τζόκερ, Πάμε Στοίχημα)
- Τoyotomi
- Coca-Cola
- Costa Coffee
- Amita Motion
- Dole
- Jack Daniel’s
- KΡΙ ΚΡΙ
- Optima (φέτα Ήπειρος)
- Pizza Fan
- ΔΕΛΤΑ (χυμοί Life)
Διεθνή brands, όπως η Universal Pictures έχουν ήδη προσθέσει το Vimodji στις digital media καμπάνιες τους. Μάλιστα πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να βρίσκεται σε συζητήσεις με κολοσσούς του Hollywood, επιδιώκοντας να ενισχύσει την παρουσία της στη βιομηχανία του entertainment. Όπως άλλωστε υπογραμμίζει ο Βασίλης Καλλίτσης, “το Vimodji είναι ένα entertainment app”.
Αναφορικά με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ελληνικής start-up η οποία μετράει μόλις 4 χρόνια ζωής είναι ότι αυξάνει τα επίπεδα engagement για τις καμπάνιες σε ποσοστό άνω του 300%, την ίδια στιγμή που το κόστος για το κάθε share των digital media campaigns είναι χαμηλότερο ακόμη πάνω από 80% σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η συνεργασία με το Viber
Πρόκειται για μία win win συνεργασία της Vimodji με το Viber, κάτι που έχει ήδη αποδειχθεί στην πράξη. Tο σχέδιο της ελληνικής εταιρείας είναι να αντιγράψει αυτό το μοντέλο και να προσεγγίσει τους “γίγαντες” του social messaging και κατ’επέκταση δισεκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο.
Ένα ακόμη δείγμα της εξωστρέφειας του Vimodji είναι ότι επάνω στην πλατφόρμα του βασίστηκε η Tempo OMD Hellas για να «τρέξει» μία διαφορετική καμπάνια για την Continental, αποσπώντας χρυσό βραβείο στα Mixx Awards 2022-2023. «Η βράβευση αυτή αποδεικνύει την καινοτομία της πλατφόρμας του Vimodji και αποτελεί ένδειξη ότι τα ελληνικά media shops κατανοούν πλέον τις δυνατότητες, που προσφέρουμε και πως μπορούν να τις αξιοποιήσουν, προκειμένου να ενισχύσουν το engagement των brands με τους πελάτες τους», σημείωσε η κα Μαμιδάκη.
Οι συνιδρυτές του Vimodji υπογραμμίζουν ότι “είμαστε μια από τις λίγες πλατφόρμες b2b2c στην Ελλάδα. Θέλουμε να μπούμε σε όσο περισσότερα πληκτρολόγια μπορούμε. Έχουμε στόχο να κάνουμε συνεργασίες win win όπως κάνουμε με το Viber. Άλλωστε οι διαφημίσεις που πουλάμε εμείς δεν είναι ανταγωνιστικές π.χ. σε αυτές του Facebook”.
«Το μεγάλο στοίχημα»
Το Vimodji χρησιμοποιεί machine learning για δύο τομείς. Πιο συγκεκριμένα, χτίζει ένα IP που δείχνει βίντεο ανάλογα με τις προτιμήσεις των χρηστών. Πρόκειται για έναν Recommendation (suggestion) mechanism. Είναι κάτι που έκανε το Tik Tok και πέτυχε
Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι δύο συνιδρυτές, “το μεγάλο στοίχημα για εμάς, που είναι καθαρά θέμα R&D και θα μας πάει σε άλλο επίπεδο είναι η αναγνώριση συναισθήματος από κινούμενη εικόνα με ήχο. Εμείς έχουμε ήδη υπερ-αναλύσει τα videos ανάλογα με τη διάθεση του χρήστη. Έχουμε τα data και χτίζουμε ανάλογα τον αλγόριθμο. Η αγορά αυτή τη στιγμή αναγνωρίζει 7 συναισθήματα ανάλογα με τις εκφράσεις του προσώπου. Εμείς έχουμε 600 moods και states of mind, το πάμε πιο πάνω. Θέλει μεγάλη επεξεργαστική ισχύς, η οποία πάντως φέρνει πιο κοντά στο να κάνουμε πραγματικότητα το όνειρό μας. Τα ταλέντα στην Ελλάδα είναι άπλετα θα κρατήσουμε το R&D στη χώρα μας”.
Η Vimodji στοχεύει να βοηθήσει τους ανθρώπους να συνδεθούν πραγματικά μέσα από τις ψηφιακές τους αλληλεπιδράσεις, εκφράζοντας αυτό που επιθυμούν με τον τόνο και τον τρόπο που θέλουν. Στους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας είναι η εδραίωση της σε παγκόσμιο επίπεδο στον τομέα των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων, καθώς και να συνεισφέρει ουσιαστικά στον μαγικό κόσμο του AI (Artificial Intelligence) με στόχευση στη Συναισθηματική Νοημοσύνη.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!