Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κωτσόβολος: Ράλι ανάπτυξης 15% στη χρήση 2022/2023 - «Ασημικό» προς πώληση με EBITDA 50 εκατ.

Με ανάπτυξη 15% έκλεισε η χρήση 2022/2023 για την Κωτσόβολος, η οποία εμφάνισε τζίρο £637 εκατ. (περίπου €745 εκατ.) σε σχέση με την χρήση 2021/2022, αντισταθμίζοντας εν μέρει τις απώλειες της μητρικής Curry’s από τις δραστηριότητες σε Ην. Βασίλειο, Ιρλανδία και σκανδιναβικές χώρες.

Μέρος της αύξησης των πωλήσεων της Κωτσόβολος αποδίδεται και στο άνοιγμα νέων καταστημάτων, ωστόσο και σε επίπεδο LfL η ανάπτυξη για την εταιρεία κινήθηκε στα επίπεδα του 12%.

Παράλληλα η ελληνική αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών κατάφερε να συγκρατήσει τα προσαρμοσμένα EBITDA, στα επίπεδα των £43 εκατ. (περίπου €50 εκατ.), με τα προ φόρων κέρδη να υποχωρούν κατά 14% (περίπου £18 εκατ. ή €21 εκατ.).

Θυμίζουμε ότι πριν από λίγες ημέρες η Currys ανακοίνωσε την πρόθεσή της να πουλήσει την Κωτσόβολος, η οποία εμφανίζει πολύ καλή ανάπτυξη και ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια. Σημειώνεται ότι η Κωτσόβολος διαθέτει 96 καταστήματα (81 ιδιόκτητα και 15 franchise) με συνολικούς χώρους πωλήσεων περίπου 107.000 τ.μ.

►Διαβάστε επίσης: Currys: Βάζει πωλητήριο στον Κωτσόβολο

Η εικόνα σε κατηγορίες

Το μερίδιο των διαδικτυακών πωλήσεων (συμπεριλαμβανομένου του call center) μειώθηκε ελαφρά στο 7%, από 9% στην χρήση 2021/2022.

Η κινητή τηλεφωνία εμφάνισε ισχυρές επιδόσεις κυρίως λόγω της κυκλοφορίας των νέων τηλεφώνων της Apple.

Οι πωλήσεις ψύξης και κλιματισμού εν μέρει βοηθήθηκαν από την έναρξη ενός προγράμματος κρατικών επιδοτήσεων, ωστόσο αυτό συνοδεύθηκε από υψηλές προωθητικές ενέργειες αλλά και στροφή προς προϊόντα κατώτερης ποιότητας.

Οι πωλήσεις υπολογιστών μειώθηκαν σε σύγκριση με τις ισχυρές πωλήσεις της χρήσης 2021/2022 όταν οι πωλήσεις είχαν ευνοηθεί από τα vouchers για τους φοιτητές.

►Διαβάστε επίσης: Γιατί θέλει να πουλήσει την Κωτσόβολος η Currys - Πού μπαίνει ο πήχης για το τίμημα

Γιατί υποχώρησε το μικτό περιθώριο κέρδους

Το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε κατά 80 μονάδες βάσης, καθώς οι αυξήσεις στα κόστη των προϊόντων δεν μετακυλίστηκαν πλήρως στους καταναλωτές λόγω:

  • της έντασης του ανταγωνισμού στην αγορά
  • του αυξημένου μείγματος της κινητής που έχει χαμηλότερα περιθώρια κέρδους
  • των προσφορών κατά την παράδοση και την εγκατάσταση

Ο δείκτης λειτουργικών εξόδων επιδεινώθηκε κατά 20 μονάδες βάσης, κυρίως λόγω του αυξημένου ενεργειακού κόστους, του αυξημένου μισθολογίου και της κατάργησης των κρατικών επιδοτήσεων στα ενοίκια.

Ως αποτέλεσμα, το προσαρμοσμένο EBIT της Κωτσόβολος μειώθηκε κατά 14%.

Τέλος, οι κεφαλαιακές δαπάνες ανήλθαν σε σε £8 εκατ., οι οποίες περιελάμβαναν τα καταστήματα, το IT και τη διανομή.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ