Με 6% αυξήθηκαν πέρυσι οι πωλήσεις της Kosmocar οι οποίες ανήλθαν σε €362,43 εκατ. Οι συνολικές τιμολογήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 14.863 αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και ηλεκτρικά ποδήλατα, μειωμένες κατά 7,2% από το 2021. Οι βελτιωμένες πωλήσεις των επιβατικών Volkswagen δεν κατάφεραν να αντισταθμίσουν την πτώση των τιμολογήσεων σε Audi, Skoda και επαγγελματικά VW.
Αναφορικά με το μικτό κέρδος της εταιρείας, αυτό ήταν σημαντικά βελτιωμένο κατά 37,6% χάρη στη βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους, απόρροια του ακριβότερου mix προϊόντων. Σημαντική ήταν εξάλλου με άνοδο πέριξ του 150% η βελτίωση της κερδοφορίας με τα προ φόρων να κλείνουν τη χρονιά στα €17,4 εκατ. και τα καθαρά κέρδη να ξεπερνούν τα €13 εκατ.
Επενδύσεις
Οι συνολικές επενδύσεις πέρυσι ξεπέρασαν τα €4,5 εκατ.
Πιο συγκεκριμένα, ποσό €3,77 εκατ. αφορά αγορές αυτοκινήτων για:
- δοκιμαστική οδήγηση (test drive-δημοσιογραφικά)
- αυτοκίνητα εξυπηρέτησης πελατών (courtesy cars)
- την ενοικιαστική δραστηριότητα της Kosmocar σε τρίτες εταιρείες
- εταιρικά αυτοκίνητα
Το υπόλοιπο ποσό των €1,595 εκατ. αφορά κυρίως σε κεφαλαιουχικές δαπάνες σε ακίνητα τρίτων, μηχανολογικού εξοπλισμού, λοιπού εξοπλισμού και λογισμικών προγραμμάτων.
Υποχρεώσεις
Ο μακροπρόθεσμος τραπεζικός δανεισμός της εταιρείας την 31/12/2022 ανερχόταν σε €7 εκατ. με τη μορφή ομολογιακών δανείων, μειωμένο κατά €24,5 εκατ. σε σχέση με το 2021. Από την άλλη πλευρά, το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων άγγιξε τα €60 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά €18,73 εκατ. σε σχέση με το 2021 , η οποία αναλύεται ως εξής:
- €13,344 εκατ. σε εμπορικές υποχρεώσεις
- €2,445 εκατ. σε φόρο εισοδήματος
- €2,5 εκατ. σε βραχυπρόθεσμο ποσό των μακροπρόθεσμων ομολογιακών δανείων
Προοπτικές
Αναφορικά με τις φετινές προοπτικές, η διοίκηση της Karenta σημειώνει ότι σε διεθνές περιβάλλον, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα εξομαλύνονται σιγά-σιγά, πράγμα που οδηγεί στην αύξηση των αυτοκινήτων που φτάνουν στην αγορά, έχοντας όμως σαν επακόλουθο οι κατασκευαστές να χάνουν την ισχύ που έχουν στον καθορισμό υψηλών τιμών και τους επενδυτές να επισημαίνουν ότι έρχονται δυσκολότερες ημέρες.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, εκτιμά ότι αυτή αναμένεται να κινηθεί ανοδικά και να φθάσει περίπου στις 122.000 ταξινομήσεις, με αύξηση 15,9% συγκριτικά με πέρυσι.
Volkswagen
Εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί η αυξημένη ζήτηση για αυτοκίνητα τύπου SUV, στα οποία η VW έχει ισχυρή παρουσία με 4 διαφορετικές προτάσεις: T-Roc, T-Cross, Taigo & Tiguan.
Αναμένεται επίσης αύξηση στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και το 2023 χάρη και στον δεύτερο κύκλο επιδοτήσεων από το κρατικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (έως €8.000), ενώ επιπλέον έχει ανακοινωθεί πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικού ταξί – Πράσινα ταξί με το μέγιστο ποσό να φθάνει τα €22.500.
Στη φετινή στρατηγική της Volkswagen περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων
- Το λανσάρισμα του ανανεωμένου ID.3 και του πρώτου ηλεκτρικού limo, του ID.7 με αυτονομία 700 χλμ.
- Η ανάπτυξη του private leasing μέσω διάφορων ενεργειών όπως είναι το πρόγραμμα χρηματοδότησης & μίσθωσης, Volkswagen Wasy Living σε συνεργασία με την VWFS
- Η βελτίωση της διαθεσιμότητας αποθέματος και η μείωση των περιορισμών στην παραγωγή
Στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων αναμένονται για φέτος περίπου 12.500 ταξινομήσεις στη χώρα μας, με αύξηση 19,5% από το 2022, με στόχο της VW είναι να κάνει 700 συνολικές ταξινομήσεις και να καρπωθεί ένα μερίδιο αγοράς 5,6%.
Λανσάρονται φέτος το ηλεκτρικό ID. Buzz Cargo και το Amarok, καθώς και το Candy λόγω βελτιωμένης διαθεσιμότητας.
Audi
Παρότι η πολυτελής κατηγορία αυτοκινήτων παρουσίασε πέρυσι άνοδο 5,2% (στις 17.863 ταξινομήσεις), η Audi υποχώρησε σε πωλήσεις (-11,1%, 3.150 ταξινομήσεις) και μερίδια αγοράς (21,7% στο retail και 15,6% στο fleet), εξέλιξη η οποία σύμφωνα με την Kosmocar, οφείλεται αποκλειστικά στον περιορισμό διαθέσιμων παραγωγών από το εργοστάσιο λόγω έλλειψης ανταλλακτικών απαραίτητων για την κατασκευή των οχημάτων.
Έλλειψη η οποία αποδίδεται στην πανδημία και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Για τη φετινή χρονιά η premium αγορά αναμένεται στις 21.000 ταξινομήσεις (17,2% της συνολικής αγοράς) με τον πήχη για την Audi να μπαίνει στις 4.500 ταξινομήσεις, το οποίο θα οδηγήσει σε νέο υψηλό το brand σε μερίδιο αγοράς επί της συνολικής αγοράς (στο 3,7%) αλλά και της premium (21,4%).
Skoda
Φέτος παρουσιάζεται η νέα εταιρική ταυτότητα Skoda. Πρόκειται για την πιο ριζική αλλαγή τα τελευταία 30 χρόνια, ενώ έμφαση θα δοθεί στην αξιολόγηση του δικτύου με στόχο την επιτυχημένη αναδιάρθρωσή του.
Bentley
Στην κατηγορία των υπερπολυτελών αυτοκινήτων, η Bentley Athens κατάφερε πέρυσι να αυξήσει τις ταξινομήσεις της από 1 το 2021 σε 5 συνολικά οχήματα, καταλαμβάνοντας την 2η θέση με μερίδιο αγοράς 23,8%, πίσω μόνο από την Mercedes που είχε μερίδιο 38,1% και μπροστά από Lamborghini, Porsche και Ferrari. Μάλιστα για φέτος ο πήχης πάει λίγο υψηλότερα, στα 6 οχήματα.
Microlino
Η εταιρεία υπέγραψε φέτος στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Micro για τη διανομή του μοναδικό microcar, Microlino, στην Ελλάδα, μέσα από το δίκτυο της Kosmoride.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!