Το αμερικανικό όνειρο για τον Στάθη Αντωνακόπουλο ξεκίνησε το καλοκαίρι του 1999 όταν πήγε για σπουδές στις ΗΠΑ. Τότε, παράλληλα με τις σπουδές του, εργαζόταν ως σερβιτόρος σε εστιατόριο για 60-70 ώρες όλη την εβδομάδα και κατάφερε μέσα σε έξι μήνες να αποταμιεύσει περίπου $40.000 όταν τα δίδακτρα για το ίδιο διάστημα έφθασαν τα $10.000.
Το… “μικρόβιο” του επιχειρείν στην εστίαση είχε μπει στον Στάθη από μικρή ηλικία, όταν δούλευε στο εστιατόριο του πατέρα του.
O απόφοιτος του Baruch College του CUNY με Bachelor in Operations Management and International Marketing και με σπουδές MBA στην Ψυχολογία του Online Marketing από το NYIT στη Νέα Υόρκη, έκανε την πρώτη του επιχειρηματική κίνηση στις ΗΠΑ το 2002 και αφορούσε τον τομέα του bakery και πιο συγκεκριμένα την χονδρική donuts. Μία δραστηριότητα την οποία πούλησε το 2006, αφού ήταν ένα “κρύο” business για εκείνον, που προτιμούσε περισσότερο τις επαφές με τους πελάτες.
Αφού εργάστηκε ως manager σε εστιατόριο στο New Jersey, τον εντόπισε το γνωστό στη Νέα Υόρκη Κellari Restaurant, όπου ο Στάθης Αντωνακόπουλος έμεινε ως director of operations για περίπου 6 χρόνια.
Το 2012 άνοιξε το πρώτο σουβλατζίδικο, Stix, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια ακόμη 4 καταστήματα, ωστόσο το 2015 οι συνέταιροι του αγόρασαν και το δικό του μερίδιο, χωρίς ωστόσο στη συνέχεια να μπορέσουν να κρατήσουν…ζωντανό το συγκεκριμένο brand.
Στη συνέχεια ο… δαιμόνιος Πελοποννήσιος επιχειρηματίας, με καταγωγή από ένα μικρό χωριό της Κορινθίας, τη Λυκοποριά, δημιούργησε μια εταιρεία catering και παροχής συμβουλών στην εστίαση. Ήταν τότε που γνώρισε τον συνέταιρό του, Παναγιώτη Ξενόπουλο, έναν πολύ επιτυχημένο επιχειρηματία στον τομέα της εστίασης για πολλά χρόνια στις ΗΠΑ, με τον οποίο αποφάσισαν να ανοίξουν το 2019 ένα upscale εστιατόριο απέναντι από το ιστορικό Carnegie Hall, στη γωνία της 57ης Οδού με την 7η Λεωφόρο.
«Μας βοήθησε η πανδημία»
Παρότι μέσα σε λίγους μήνες ξέσπασε η πανδημία Covid-19, ο κ. Αντωνακόπουλος τόνισε ότι “μας βοήθησε η πανδημία, καθώς πριν από αυτήν υπήρχε ένας… κανιβαλισμός στον τομέα της εστίασης, όπου και η… κουτσή Μαρία είχε ανοίξει εστιατόριο. Στη συνέχεια κατάφεραν να μείνουν όρθιοι μόνο αυτοί που είχαν σωστές αρχές και γνώση του αντικειμένου”.
Η Carnegie Hospitality, ενώ ξεκίνησε με 45 άτομα, στο ξεκίνημα της πανδημίας, βρέθηκε με μόλις 6 έχοντας μόνο υπηρεσίες φαγητού εκτός καταστήματος και delivery.
Από τον Σεπτέμβριο του 2020 άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα δείγματα κανονικότητας, ωστόσο τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, για πολιτικούς λόγους, έκλεισε και πάλι την εστίαση στους εσωτερικούς χώρους, οδηγώντας και πάλι την εταιρεία να ξεκινάει από το… μηδέν, στα τέλη Φεβρουαρίου του 2021.
Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς, η Carnegie Hospitality ανοίγει το δεύτερο Carnegie Diner στο New Jersey και τον Φεβρουάριο του 2022, δίπλα στο πρώτο κατάστημα ανοίγει την πιτσαρία Pizza & Shakes, εκμεταλλευόμενη έναν μεγάλο χώρο, τον οποίο χρησιμοποιεί επίσης και ως αποθήκη.
Ανοιξε το τρίτο κατάστημα στην Times Square
Πριν από λίγες ημέρες, στις 17 Ιουνίου, άνοιξε το νέο κατάστημα Carnegie Diner & Cafe στην πολυσύχναστη περιοχή της Times Square. Πρόκειται για ένα σημείο το οποίο η εταιρεία είχε εντοπίσει από τον Ιούνιο του 2022 και ξεκίνησε να το κατασκευάζει το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς.
“Η υποδοχή του κόσμου στο νέο μας κατάστημα ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αφού την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας και χωρίς να το έχουμε διαφημίσει και τοποθετήσει στο OpenTable (πλατφόρμα για κρατήσεις) μπήκαν στο κατάστημα πάνω από 7.500 άτομα” σημείωσε ο κ. Αντωνακόπουλος ο οποίος έχει θέσει ως μεγάλο του στόχο να καταφέρει να δημιουργήσει ένα κατάστημα σε κάθε Πολιτεία των ΗΠΑ. Δεν τον αφήνει, παράλληλα, αδιάφορο ούτε η Ελλάδα, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι “θα ήταν τέλεια αν μπορούσαμε να έχουμε παρουσία στο μεγαλύτερο project της χώρας, το Ελληνικό”.
Φετινός στόχος τα $25 εκατ.
Σχετικά με την πορεία της εταιρείας, υπογράμμισε ότι μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια η εταιρεία έχει κάνει άλματα. Στα τέλη του 2020 η αξία της ήταν στα $500 χιλ., το 2021 ανέβηκε στα $3-4 εκατ., πέρυσι ανήλθε στα $12 εκατ. Ενώ οι προοπτικές για το 2023 κάνουν λόγο για υπερδιπλασιασμό της αξίας, στα $25 εκατ. “Σκοπός μας είναι να μεγαλώσουμε όσο μπορούμε. Και το κυριότερο οργανικά, από τα κάτω προς τα πάνω. Σημειώνω δε ότι έχουμε μηδενικό δανεισμό” πρόσθεσε.
Σχετικά με την αναγνωρισιμότητα του brand ανέφερε ακόμη ότι η εταιρεία κάνει σημαντικές πωλήσεις και στο merchandising, καθώς στα Carnegie Diner & Cafe πωλούνται και μπλουζάκια με το σήμα της εταιρείας.
Πηγή έμπνευσης για το όνομα του εστιατορίου αποτέλεσε το περίφημο Carnegie Hall που βρίσκεται απέναντι από το πρώτο κατάστημα. Όπως μας εξήγησε ο Στάθης Αντωνακόπουλος, η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένα σημείο που να αποτίνει φόρο τιμής σε όλους τους θρύλους της μουσικής που έπαιζαν εκεί, αφού το εστιατόριο ήταν πάντα το ιδανικό μέρος για πριν ή μετά από μια παράσταση. Στα καταστήματα κυριαρχεί μια εντυπωσιακή διακόσμηση στους τοίχους, εμπλουτισμένη με εικόνες διάσημων μουσικών απ’ όλα τα είδη, όπως η Μαρία Κάλλας και ο Φρανκ
Carnegie Hospitality
Η Carnegie Hospitality, η οποία απασχολεί σήμερα περίπου 245 εργαζομένους, εκτός από την Pizza & Shakes και την Carnegie Catering, λειτουργεί και τρία “ghost kitchens”:
- Organic Burger House
- NYC Pancake House
- NYC Pastrami House
“Τα ghost kitchens αναδείχθηκαν στην πανδημία, αλλά συνεχίζουν να πάνε πολύ καλά, αφού οι καταναλωτές αγοράζουν μέσω των πλατφορμών ακόμα και από καταστήματα που μπορεί να μην υφίστανται, ωστόσο διαθέτουν πολύ καλές κουζίνες”, σημειώνει ο κ. Αντωνακόπουλος.
Αναφορικά με το δίκτυο των Carnegie Diner & Cafe, “στόχος μας είναι για τη φετινή χρονιά να υπογράψουμε δύο ακόμα για την περιοχή του Μanhattan και ένα για το Long Island”.
Παράλληλα φιλοδοξεί να ανοίξει το ερχόμενο φθινόπωρο το πρώτο Carnegie Bakery.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!