Νέα
  • ΓΔ: 1401.58 +0.28%
  • Τζίρος: 93,54 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παράταση εκπτώσεων μέχρι τις 31 Μαρτίου: Κατατέθηκε η τροπολογία

click inside
Πηγή: Intimenews

Μέχρι τις 31 Μαρτίου παρατείνονται οι χειμερινές εκπτώσεις, σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Ανάπτυξης στη Βουλή. Η παράταση των εκπτώσεων ήταν πιεστικό αίτημα του κόσμου του λιανεμπορίου, ειδικά των κόκκινων περιοχών όπου τα εμπορικά καταστήματα παραμένουν κλειστά. Οι έμποροι ζητούσαν επιτακτικά από τον υπουργό να παραταθούν οι εκπτώσεις, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, η εκπτωτική περίοδος χάθηκε κατά 70%, με τις απώλειες να υπολογίζονται στα 3,5 δισ. ευρώ.

Βέβαια, το πρόβλημα δεν είναι μόνο των επιχειρήσεων αλλά και του δημόσιου ταμείου, καθώς υπολογίζεται ότι το εβδομαδιαίο κόστος για το κράτος με κλειστό το λιανεμπόριο είναι 500-600 εκατ. ευρώ (μηδενικά έσοδα από ΦΠΑ σε συνδυασμό με την επιβάρυνση από τα μέτρα στήριξης των κλειστών επιχειρήσεων).

Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει: «Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης κατέθεσε τροπολογία χθες, Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών, για τη δυνατότητα ρύθμισης της εκπτωτικής περιόδου έτσι ώστε να δοθεί παράταση στις εκπτώσεις έως τις 31 Μαρτίου 2021. Θα ακολουθήσει σχετική Υπουργική Απόφαση που θα καθορίσει και τις τελικές λεπτομέρειες». 

Με δεδομένο ότι το «λουκέτο» στο λιανεμπόριο στοιχίζει κάθε μήνα 1,4 δισ. ευρώ, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει πλέον όλα τα ενδεχόμενα και ανάλογα με την εικόνα των επιδημιολογικών δεδομένων, τα εμπορικά καταστήματα μπορεί να ανοίξουν είτε με τη μέθοδο του click away είτε μέσω click inside.

«Εάν πρόκειται να ιεραρχεί τις προτεραιότητες και να αποφασίζει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων, τότε προφανώς η σύνθεση της θα πρέπει να αποτελείται από 16 υγειονομικούς και 16 ανθρώπους της πραγματικής οικονομίας. Αναμένουνε τα υγειονομικά δεδομένα των επόμενων ημερών ώστε με σοβαρότητα και χωρίς να διακινδυνέψουμε το ύψιστο αγαθό της υγείας, να προτείνουμε τον καλύτερο τρόπο επαναλειτουργίας της αγοράς, που θα μπορέσει χωρίς άλλο πισωγύρισμα να μας φτάσει μέχρι το σημείο που η υγειονομική κρίση θα έχει ξεπεραστεί» είχε δηλώσει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Στ. Καφούνης.

Πάντως, το άνοιγμα των καταστημάτων, υπό την έννοια της κανονικής λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων, δεν είναι το μόνο ζητούμενο από την πλευρά του εμπορικού κόσμου. Εκείνο που ζητούν, ή καλύτερα απεύχονται, είναι να μην υπάρξει ένα νέο lockdown πριν το Πάσχα, κάτι που θα σημαίνει την απόλυτη καταστροφή, καθώς θα χαθεί μία ακόμη περίοδος υψηλής καταναλωτικής ζήτησης. Σημειωτέον πως έχει χαθεί το περσινό Πάσχα, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, η «μαύρη» εβδομάδα (Black Friday), το μεγαλύτερο κομμάτι της χριστουγεννιάτικης περιόδου και τα 2/3 των χειμερινών εκπτώσεων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλη Κορκίδη, ο κόσμος του λιανεμπορίου περιμένει αγωνία τη «Μεγάλη Δευτέρα της αγοράς», ώστε τα εμπορικά καταστήματα να επαναλειτουργήσουν όπως λειτουργούν σήμερα τα σούπερ μάρκετ. Παρατίθεται η δήλωσή του:

«Το λιανικό εμπόριο της Αττικής περιμένει με αγωνία να μάθει ποια θα είναι εντός του Μαρτίου η “Μεγάλη Δευτέρα” της αγοράς, που θα επαναλειτουργήσουν με τον τρόπο των Σούπερ Μάρκετ όλα τα καταστήματα. Από ό,τι φαίνεται από το επιδημιολογικό φορτίο, στην Αττική δεν θα είναι η Δευτέρα 1η Μαρτίου και δεν μπορεί, βεβαίως, να είναι η Καθαρή Δευτέρα. Πάντως, επιχειρηματικότητα και κυβέρνηση, γνωρίζουν καλά πως η εβδομαδιαία αιμορραγία των 500 εκ. ευρώ από τις απώλειες της κατανάλωσης π ρέπει να σταματήσει πριν είναι πολύ αργά. Οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν αποδείξει ότι μπορούν να τηρούν με ευλάβεια τα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού, προκειμένου να προστατεύσουν εργαζόμενους και καταναλωτές. Το άνοιγμα του λιανεμπορίου χωρίς click away και click inside είναι προς την σωστή κατεύθυνση, καθώς θα δοθεί η δυνατότητα σε χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις να λειτουργήσουν ουσιαστικά ελεύθερα και τους καταναλωτές να κάνουν εντός τριών ωρών τις αγορές που επιθυμούν με φυσική παρουσία. Ορθή και έγκαιρη απόφαση είναι, επίσης, η επιβεβλημένη παράταση της εκπτωτικής περιόδου έως το τέλος Μαρτίου, προκειμένου οι εμπορικές επιχειρήσεις να ρευστοποιήσουν τα εμπορεύματα στα ράφια τους, ώστε να μπορέσουν να αγοράσουν νέα προϊόντα. Όλα αυτά, όμως, πρέπει να γίνουν με πολύ προσοχή, γι’ αυτό είναι εύλογο να αποστέλλεται από τους καταναλωτές μήνυμα στο ξεχωριστό πενταψήφιο αριθμό 13032, προκειμένου να πραγματοποιούν τις αγορές τους. Αναγνωρίζουμε την αγωνιώδη προσπάθεια που γίνεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης να ανοίξει το λιανεμπόριο τη Δευτέρα 8 Μαρτίου, γι’ αυτό πρέπει όλοι να συμβάλουμε με αλληλοσεβασμό και αυτοέλεγχο, τόσο για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας, όσο και για την υγεία της αγοράς και της οικονομίας».

Νέο SMS

Η προοπτική ανοίγματος των καταστημάτων από την επόμενη Δευτέρα 8/3, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρνει στο προσκήνιο τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου εξόδου των πολιτών μόνο για τα ψώνια τους και ήδη έχει ζητηθεί από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να συγκροτήσει σχέδιο για ένα νέο ψηφιακό σύστημα έγκρισης μετακινήσεων.

Το νέο σύστημα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εφαρμοστεί είτε με την προσθήκη ενός νέου κωδικού αποστολής SMS στο 13033, είτε και με την δημιουργία μίας νέας πλατφόρμας, δηλαδή νέο πενταψήφιο αριθμό, την οποία θα χρησιμοποιούν οι πολίτες μόνο για το λιανεμπόριο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ως βασικό άξονα του σχεδιασμού του το μεγαλύτερο έλεγχο στις μετακινήσεις και την εφαρμογή «κόφτη» στα SMS.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ