Νέα
  • ΓΔ: 1395.45 -0.16%
  • Τζίρος: 48,93 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τρικαλινός: Μας... σύστησε το αυγοτάραχο και τώρα τρέχει για τζίρο πάνω από 2 εκατ. το 2023

Παναγιώτης και Ζαφείρης Τρικαλινός

Με ανάπτυξη που αγγίζει το 20% σε όγκο και αξία τρέχει στο πεντάμηνο η Τρικαλινός, με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας, Ζαφείρη Τρικαλινό, να αναφέρει ότι με βάση τις έως τώρα ενδείξεις, η τρέχουσα χρήση αναμένεται να διατηρήσει τη δυναμική του πενταμήνου και ο τζίρος του 2023 να ξεπεράσει τα €2 εκατ.

Σύμφωνα με τον κ. Τρικαλινό, η εταιρεία κινείται θετικά τα τελευταία χρόνια. Το 2021 κατέγραψε τον υψηλότερο τζίρο των τελευταίων ετών. Η ίδια πορεία συνεχίστηκε και το 2022 οπότε και έπιασε τα νούμερα του 2021, ενώ και ο τζίρος του 2023 θα κλείσει με ακόμα μεγαλύτερη δυναμική, φτάνοντας ίσως και το +20%.

Ανανέωση portfolio

Η ανάπτυξη θα υποστηριχθεί τόσο από την ανανέωση του portfolio, όσο και από την ενίσχυση της εξωστρέφειας της εταιρείας, η οποία εξάγει σε 42 χώρες το 40% του τζίρου της.

Έτσι, τις επόμενες μέρες, πρόκειται να λανσάρει ένα νέο προϊόν, το οποίο είναι στο στάδιο του labeling και μέχρι το τέλος του έτους θα προστεθούν και νέοι κωδικοί, οι οποίοι δεν αποκλείεται να είναι αποτέλεσμα συνεργειών με την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ, της οποίας η Τρικαλινός είναι μέλος.

Το νέο προϊόν θα είναι, σύμφωνα με τον κ. Τρικαλινό, «καινοτόμο και οικολογικό» και θα απευθύνεται στην ελληνική αγορά και στο εξωτερικό, όπου σύμφωνα πάντα με τον κ. Τρικαλινό, τα προϊόντα της προτιμώνται και από τις πιο απαιτητικές αγορές όπως είναι η Γαλλία και η Ιταλία.

Αντιγραφή ετικετών

Στην ανάπτυξη των προϊόντων στο εξωτερικό έχει συμβάλλει τόσο το brand name όσο και τα χρώματα της συσκευασίας, αν και όπως τόνισε ο κ. Τρικαλινός δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν παρατηρηθεί περιστατικά αντιγραφής των ετικετών της.

Στην Ελλάδα, το μαύρο – χρυσό δυσκόλεψε λίγο την Τρικαλινός, καθώς όπως είπε, οι buyers των αλυσίδων θεωρούσαν ότι οι καταναλωτές θα αποθαρρύνονταν να το αγοράσουν λόγω της premium συσκευασίας.

Όμως, το μεγάλο άνοιγμα της Τρικαλινός στην εγχώρια αγορά έγινε, σύμφωνα με τον ίδιο, με αφορμή την πρόταση του Γεράσιμου Βασιλόπουλου, ο οποίος, όπως είπε, «μου άνοιξε την πόρτα και μου έδωσε μια μεγάλη ευκαιρία στην αγορά και γι' αυτό τον ευγνωμονώ».

Η Τρικαλινός επενδύει σταθερά μέρος των κερδών της κάθε χρόνο σε δράσεις προβολής στο εξωτερικό, δίνοντας πρόσφατα έμφαση στην Ιαπωνία και υποστηρίζοντας σημαντικά την Γερμανία και την Γαλλία.

«Το αυγοτάραχο κάνει καλό στην υγεία»

Σε παλιότερη εκδήλωση ο Ζαφείρης Τρικαλινός είχε δηλώσει μεταξύ άλλων ότι «για μία οικογενειακή επιχείρηση, που ξεκίνησε την ασχολία με το αυγοτάραχο το 1856, ήταν δύσκολη η απόφαση να μετατρέψουμε ένα παραδοσιακό προϊόν - το οποίο ήταν γνωστό κυρίως στην τοπική κοινωνία- σε προϊόν gourmet γεύσης και υγείας, προσθέτοντας, ότι ήταν ένα αρκετά δαπανηρό project και χρονοβόρο.

«Βοηθηθήκαμε από πανεπιστήμια, από ειδικούς, πληρώσαμε πάρα πολλά χρήματα και καταλήξαμε να φτιάξουμε ένα προϊόν που έχει γεύση και υγεία. Δεν έχει σχεδόν καθόλου αλάτι, είναι κάτω από 2%. Αυτό το προϊόν το…ντύσαμε και αρχίσαμε να το ταξιδεύουμε.

Τόνισε χαρακτηριστικά ότι, «πήραμε ένα προϊόν που ήταν παστό, αποξηραμένο, γευστικά έβγαινε το…αλάτι, ενώ ήταν απαγορευμένο για καρδιακές παθήσεις, υπέρταση κλπ. Εμείς όλο αυτό το φέραμε… τούμπα και βγάλαμε ένα προϊόν με όλες τις γεύσεις που αναγνωρίζει η γλώσσα, το πικρό, το γλυκό, το αλμυρό και το ξινό.

Οι μελέτες που έχουμε κάνει με τα πανεπιστήμια της χώρας, μας δείχνουν ότι όποιος γεύεται το αυγοτάραχο Τρικαλινός, κάνει…καλό στην υγεία του. Πέφτει η χοληστερόλη, πέφτουν τα τριγλυκερίδια, καθαρίζουν οι αρτηρίες».

Η… σθεναρή αντίσταση στις προτάσεις

Η ανοδική πορεία της εταιρείας εντός και εκτός συνόρων έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον διάφορων επενδυτών. Όπως αναφέρει ο κ. Τρικαλινός, το 2004 δέχθηκε πρόταση από τον επενδυτικό όμιλο Mitsui για πλήρη εξαγορά, ενώ λίγα χρόνια αργότερα και πριν τη μεγάλη επένδυση στην Creta Farms τον προσέγγισε ο Δημήτρης Βιτζηλαίος.

Ο ίδιος λέει ότι προς ώρας αντιστέκεται σθεναρά, στάση που επιβεβαιώνει και ο General Manager της εταιρείας, Παναγιώτης Τρικαλινός, ο οποίος επισήμανε ότι δεν υπάρχει πρόθεση από πλευράς της οικογένειας να μπει νέος επενδυτής.

"Είμαστε η 5η γενιά και σε αυτή τη φάση εστιάζουμε στην ομαλή μετάβαση διάδοχης και στη βελτίωση της λειτουργίας μας. Επενδύουμε σε σταθερή βάση για τη βελτίωση των παραγωγικών διαδικασιών μας με ανανέωση εξοπλισμού για μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος".

Η εταιρεία

Η οικογένεια Τρικαλινός δραστηριοποιείται από το 1856 στην μεταποίηση και εμπορία του αυγοτάραχου.

Σήμερα, τα προϊόντα της εταιρίας Τρικαλινός εξάγονται σε 42 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Σημαντικοί σταθμοί

  • 1856: Τα τρία αδέρφια της οικογένειας Τρικαλινός, ο Ζαφείρης, ο Νίκος και ο Γιώργος ξεκινούν την παραγωγή και εμπορία του αυγοτάραχου στο Αιτωλικό.
  • 1942: Ο Παναγιώτης Τρικαλινός –υιός του Ζαφείρη και πατέρας του τρέχοντος ιδιοκτήτη- αναλαμβάνει την επιχείρηση του αυγοτάραχου, όντας έμπειρος Ιβαράς και Καπετάνιος σε μια σειρά Ιβαριών του Αιτωλικού.
  • 1995: Ο Ζαφείρης Τρικαλινός, και τωρινός ιδιοκτήτης, αναλαμβάνει την ηγεσία της οικογενειακής επιχείρησης παραγωγής και εμπορίας αυγοτάραχου.
  • 1997: Οι νέες εγκαταστάσεις της Trikalinos, αποτελούν τις πρώτες πιστοποιημένες εγκαταστάσεις παραγωγής αυγοτάραχου στην Ελλάδα.
  • 1998: Ο οίκος Petrossian εγκαινιάζει τη συνεργασία του με την Trikalinos.
  • 2005: Η Trikalinos παράγει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Αυγοτάραχο Τρίμμα. Ο Chef Jose Andres προσυπογράφει το Trikalinos Αυγοτάραχο.
  • 2006: Το Trikalinos Αυγοτάραχο Τρίμμα διακρίνεται ως ένα από τα καινοτόμα προϊόντα στην Διεθνή Έκθεση Sial Paris.
  • 2008: Η Trikalinos λανσάρει την Αφρίνα.
  • 2010: Ο κορυφαίος Chef του πλανήτη Ferran Adria, συμπεριλαμβάνει το Trikalinos. Αυγοτάραχο στα 30 καλύτερα και πιο υγιεινά τρόφιμα του κόσμου, στο βιβλίο: Fragile Feast.
  • 2012: Το Trikalinos Αυγοτάραχο διακρίνεται με το Βραβείο Ανώτερης Γεύσης, από το ITQI.
  • 2013: Κυκλοφορεί για πρώτη φορά το Αυθεντικό Μελίχλωρο Golden Age Αυγοτάραχο, σε περιορισμένη έκδοση.
  • 2014: Το Νο1 εστιατόριο του κόσμου για το 2013, το “El Celler de Can Rocas», εγκαινιάζει ένα πιάτο αφιερωμένο στην Trikalinos Αυγοτάραχο, με μαριναρισμένο σκουμπρί, αντζούγιες, κάπαρη και τουρσί. Κυκλοφορεί μια νέα πρωτοποριακή συσκευασία για το νέο προϊόν της εταιρίας, Θαλασσινό Αλάτι, για το οποίο τιμήθηκε με το Χάλκινο Pentaward στο Τόκιο, την ίδια χρονιά.
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ