«Η Ελλάδα μπαίνει σε νέο ενάρετο κύκλο μετά από χρόνια δυσκολιών. Βλέπουμε θετικότερες προοπτικές για την εταιρεία και την χώρα» ανέφερε στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της Fourlis, ο πρόεδρος της εταιρείας, Βασίλης Φουρλής. Ο επικεφαλής της Fourlis υπογράμμισε ότι έχουν βελτιωθεί οι εξωγενείς παράγοντες, δηλαδή, το εγχώριο οικονομικό περιβάλλον, ενώ εσωτερικά, πρόσθεσε, ότι «η οργάνωση μας βρίσκεται πλέον σε πολύ καλό σημείο. Έχουμε κάνει πολλές επενδύσεις και θα αρχίσουν να αποδίδουν».
Μακροπρόθεσμος στόχος της διοίκησης είναι να αυξήσει τον τζίρο της από τα €500 εκατ. που έκλεισε πέρυσι, στα επίπεδα των €750 εκατ. μέχρι το 2026.
Ο νέος CEO της Fourlis, Δημήτρης Βαλαχής ανέφερε ότι η καλή πορεία στο α’ τρίμηνο θα συνεχιστεί και στα επόμενα τρίμηνα του 2023.
Σημείωσε ότι θα δοθεί έμφαση στη δυναμική ανάπτυξη της ψηφιακής ικανότητας της εταιρείας (digitization), ενώ έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις στον τομέα των logistics, βελτιώνοντας όλη τη διαδικασία από την παραλαβή μέχρι την παράδοση της παραγγελίας των προϊόντων.
Παράλληλα, βασικοί πυλώνες ανάπτυξης της Fourlis είναι το Omnichannel και το ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσω του οποίου πραγματοποιείται σήμερα το 17% των συνολικών της πωλήσεων.
IKEA
Βασικός πυλώνας ανάπτυξης για τα ΙΚΕΑ είναι το omnichannel και η παροχή μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας του πελάτη στα μεγάλα καταστήματα, ενώ παράλληλα αναπτύσσει και το δίκτυο των μικρών ΙΚΕΑ όπως επίσης και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Η διοίκηση υλοποιεί αναδιάταξη των καταστημάτων. Σε Λάρισα και Ιωάννινα μειώθηκε το μέγεθος των καταστημάτων, ενώ στο Αεροδρόμιο γίνεται μια μεγάλη αναδιοργάνωση του καταστήματος. Εκεί θα μεταφερθούν τα γραφεία αλλά και το retail hub στο οποίο θα έχουν παρουσία η Intersport, η Holland & Barrett και κάποιος τρίτος retailer.
Τέλος, μέσω της Trade Estates, κατασκευάζεται το νέο ΙKEA στην Πάτρα ενώ θα ακολουθήσει ένα ακόμα στο Ηράκλειο - από το οποίο έχει μεγάλες προσδοκίες - και βέβαια το νέο στο Ελληνικό, όπου η Fourlis αναπτύσσει εμπορικό πάρκο.
Trade Estates
«Η Trade Estates δεν δημιουργήθηκε για να παρκάρουμε τα ακίνητα της εταιρείας αλλά ως νέα δραστηριότητα που θα παράγει αξία για τους μετόχους. Ήδη έχει φέρει αξία στους μετόχους €50 εκατ. Ξεκίνησε με αξία ακινήτων €176 εκατ., ενώ αναμένεται να μπει στο Χρηματιστήριο Αθηνών - πιθανότερα στο δεύτερο 15ημερο του Οκτωβρίου - με αξία ακινήτων περίπου €230 εκατ.».
Συνολικά η αξία των ακινήτων που έχει στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας ανέρχεται σε περίπου €310 εκατ. Στόχος της διοίκησης είναι να αυξήσει την αξία των ακινήτων στα επίπεδα των €740 εκατ. μέχρι το 2027.
Αναφορικά με την είσοδο της εταιρείας, η οποία όπως προαναφέραμε είναι προγραμματισμένη για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, πρόθεση της εταιρείας είναι η διασπορά να ανέλθει στο 25%, ενώ έχουν γίνει ήδη συζητήσεις για placements.
Intersport
Παρά τον σκληρό ανταγωνισμό, η /taxonomy/term/3836Intersport κατάφερε να ενισχύσει σε διψήφια επίπεδα τον τζίρο και το μικτό περιθώριο κέρδους.
Ο CEO της εταιρείας ανέφερε ότι πάνω από 100 καταστήματα ανακαινίστηκαν με βάση το νέο concept, ενώ παράλληλα αναπτύχθηκαν στρατηγικές σχέσεις με μεγάλους προμηθευτές όπως πχ της Nike και της Adidas - προσφέροντας στην εταιρεία ειδικά promotions και δίκη της προϊοντική γκάμα - ενώ θα ακολουθήσουν και νέες συνεργασίες.
Παράλληλα σημειώθηκε ότι η Fourlis είναι η μοναδική εταιρεία που συνέδεσε το ESHOP με το loyalty πρόγραμμα, προσφέροντας μεγαλύτερες δυνατότητες στους πελάτες της.
Holland and Barrett
Η Holland and Barrett δραστηριοποιείται σε έναν πολλά υποσχόμενο κλάδο ο οποίος στην Ελλάδα πραγματοποιεί έναν τζίρο της τάξης των €2 δισ.
Όπως αναφέρθηκε, προσφέρει μια ολοκληρωμένη εξειδικευμένη λύση η οποία καλύπτει 4 τομείς:
- Συμπληρώματα διατροφής – βιταμίνες
- Προϊόντα εξειδικευμένης διατροφής
- Προϊόντα ομορφιάς
- Αθλητικά συμπληρώματα
Ήδη ο όμιλος άνοιξε τρία καταστήματα (σε Γλυφάδα, Κηφισιά και The Mall Athens), ενώ θα ανοίξουν τρία ακόμα μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Σημειώνεται ότι από τις αρχές Ιουνίου έχει βγει live το ηλεκτρονικό της κατάστημα.
Εμπόδια & στόχοι
Η διοίκηση της Fourlis στα εμπόδια που έχει συναντήσει τους τελευταίους μήνες ανέφερε κυρίως:
- τις δυσκολίες που υπάρχουν στην αγορά εργασίας
- τον αυξημένο ανταγωνισμό
- κάποια θέματα τροφοδοσίας στα IKEA κάτι που οφείλεται στην απόφαση της μητρικής ΙΚΕΑ να μεταφέρει ένα κέντρο διανομής από την Ιταλία στη Ρουμανία
- τον πληθωρισμό - με άμεσο αντίκτυπο στα ενοίκια των καταστημάτων
- την αύξηση των επιτοκίων
Στόχος για το 2023 είναι η ενίσχυση των μεγεθών με επίκεντρο τον πελάτη, στον οποίο θέλει να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές, ποιοτικά προϊόντα και αναβαθμισμένες υπηρεσίες.
Ακόμα, στον σχεδιασμό βρίσκονται η επέκταση δραστηριοτήτων, συνεργασιών και καταστημάτων, η βελτίωση της παραγωγικότητας και η περαιτέρω αξιοποίηση των ψηφιακών δεξιοτήτων (ανάπτυξη ΑΙ).
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!