Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Arjan Both: Η στρατηγική της Walmart «οδηγός» για τις μελλοντικές σχέσεις retailers-προμηθευτών

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η ομιλία του Arjan Both, Senior Vice President of Food Sourcing του αμερικανικού κολοσσού, Walmart, που παρακολουθήσαμε πριν από μερικές ημέρες στο πλαίσιο της PLMA 2023 που πραγματοποιήθηκε στο Άμστερνταμ.

Βασικό μέλημα της ομάδας που ανήκει είναι να εξασφαλίζει ότι κάθε μέρα, 24 ώρες το 24ωρο, online και offline, θα μπορούν οι πελάτες του Ομίλου να βρίσκουν φαγητό στα ράφια σε ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικό, Χιλή, Αφρική, Κίνα και όπου αλλού έχει παρουσία.

Διαβάστε επίσης: Barclays: Ενδείξεις για φρένο στον πληθωρισμό των τροφίμων - Οι 5 λόγοι που οδηγούν σε συγκράτηση τιμών

Οι πυλώνες

Κάνοντας αναφορά στους βασικούς πυλώνες που εστιάζει η στρατηγική του αμερικανικού κολοσσού για το αύριο, ξεκίνησε από τη μεγάλη προσπάθεια που κάνει προκειμένου να εξασφαλίσει τα τρόφιμα από διάφορα μέρη του πλανήτη. Εκτός από τις ΗΠΑ, οι οποίες αποτελούν το βασικό προμηθευτή της για διάφορα αγροτικά προϊόντα (από περιοχές όπως είναι η Καλιφόρνια, το Άρκανσο, η Λουιζιάνα κ.ά.), προμηθεύεται προϊόντα, μεταξύ άλλων, από:

  • Μεξικό (αβοκάντο)
  • Κόστα Ρίκα (μπανάνες)
  • Περού
  • Χιλή
  • Ασία (ψάρια)

Έκανε μάλιστα αναφορά σε Ιταλία και Ελλάδα, ως εναλλακτικές πηγές σε κάποια προϊόντα.

Ο κ. Both υπογράμμισε ότι η εταιρεία έχει επενδύσει πολλά χρήματα προκειμένου να εξασφαλίσει την προμήθεια της τροφής. Με αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να προβλέπει και που μπορεί να υπάρξουν ελλείψεις, ώστε να στραφεί έγκαιρα σε εναλλακτικές επιλογές.

Χαμηλές τιμές για τους καταναλωτές

Η Walmart από την ίδρυσή της έχει θέσει ως βασικό της στόχο να εξοικονομεί τα περισσότερα χρήματα για τους πελάτες της γι' αυτό και κάνει ό,τι μπορεί για να κρατάει χαμηλά τις τιμές των προϊόντων. Ακόμη και στην κρίση κόστους, έχει καταφέρει να καθυστερήσει την επιβολή αυξήσεων, ενώ παράλληλα έχει προχωρήσει και σε αρκετές μειώσεις τιμών, όπου είχε τη δυνατότητα. Υπογράμμισε, δε, ότι πολλές οικογένειες στις ΗΠΑ ζουν με τα...paychecks που τους δίνει το κράτος κάθε δύο εβδομάδες, γεγονός που δείχνει την πίεση που δέχονται εκατομμύρια νοικοκυριά.

Υπεύθυνη διαχείριση των πόρων

Στόχος του Ομίλου είναι να καταστεί ο πιο ανθεκτικός και αξιόπιστος supplier και να χτίσει το loyalty με τους πελάτες του. Για τον σκοπό αυτό δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υπεύθυνη διαχείριση των πόρων, να γίνονται οι διαδικασίες...by the book.

Βάζει, παράλληλα, ως προαπαιτούμενο τις πιστοποιήσεις που θα διασφαλίζουν την καλύτερη ποιότητα των προϊόντων και την προστασία του πλανήτη (των δασών, των ωκεανών κ.ο.κ.). Υπογράμμισε χαρακτηριστικά, ότι "πρέπει να είμαστε πιο... άγιοι και από τον Πάπα. Αν βγει κάτι αρνητικό για την Walmart θα μας βγάλουν τα κορυφαία διεθνή δίκτυα (αναφέρθηκε στο CNN) καθώς είμαστε ένας από τους κορυφαίους ομίλους παγκοσμίως"

Εναλλακτικές λύσεις

Στόχος, επίσης, είναι να μην εξαρτάται μόνο από μία πρώτη ύλη - ένα μάθημα που πήρε και τα τελευταία χρόνια λόγω και του Covid-19 - αλλά να υπάρχουν εναλλακτικές, να υπάρχουν πολλαπλές επιλογές για τον Όμιλο και τους καταναλωτές. "Πρέπει να διαχέουμε το ρίσκο των προμηθευτών μας, ενώ και αυτοί χρειάζονται διαφοροποίηση στα προϊόντά τους και μετατόπιση και σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες".

Διαβάστε επίσης: ΟΛΠ: Αύξηση της εμπορευματικής κίνησης στο α' τετράμηνο

Μεγαλύτερη διαφάνεια από τους προμηθευτές

Ζήτησε, ακόμη, να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια από την πλευρά των προμηθευτών. "Πρέπει να κλείνουμε μακροχρόνιες συνεργασίες μαζί τους αλλά να είναι... ανοιχτά βιβλία για εμάς, να ξέρουμε δηλαδή ανά πάσα στιγμή τι πληρώνουν π.χ. για την ενέργεια, τις πρώτες ύλες και άλλα κόστη. Να δουλεύουμε μαζί για να πετύχουμε χαμηλότερα κόστη στα προϊόντα".
Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η Walmart, θα μπορούσε, ούσα μεγάλος αγοραστής σε πλαστικά και άλλες συσκευασίες, να συνεργάζεται με packagers και bottlers για να πετύχει καλύτερες τιμές στην αγορά πρώτων υλών από τους commodity traders. "Θα τους προσφέρουμε μεγαλύτερη κλίμακα και θα πετυχαίνουμε χαμηλότερες τιμές", σημείωσε.

PL: Κάλεσμα για μεγάλες επενδύσεις στις ΗΠΑ

Αναφορικά με το PL, δεν έδωσε ποσοστά διείσδυσης στον Όμιλο. Ανέφερε ότι αναπτύσσεται σημαντικά, αλλά όχι στα ποσοστά που έχει αναπτυχθεί στην Ευρώπη, κάτι το οποίο χαρακτήρισε ως..."παράδεισο".  Αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις μεγάλες επενδύσεις που έχει κάνει η Lidl για να δημιουργήσει τα δικά της εργοστάσια προκειμένου να παράγει υψηλής ποιότητας PL προϊόντα, κάνοντας... κάλεσμα σε μεγάλους retailers και discounters να επενδύσουν στη δημιουργία μονάδων στις ΗΠΑ, προκειμένου να καλύψει το κενό στην αγορά. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι δεν υπάρχει μεγάλο capacity σε προϊόντα όπως είναι τα λαχανικά, οι ντομάτες, τα ζυμαρικά, οι πατάτες κ.ά.

Παραδέχτηκε ότι το branded προϊόν εξακολουθεί να είναι...βασιλιάς στα καταστήματα της Walmart, ωστόσο διαβλέπει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Ανέφερε χαρακτηριστικά το παράδειγμα της own branded cola της αλυσίδας, την Sam's cola, η οποία έχει καταφέρει να κερδίσει σημαντικά μερίδια σε μία αγορά όπου κυριαρχείται από κολοσσούς του μεγέθους της Coca-Cola και της Pepsico.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ