Την τακτική που έχει εφαρμοστεί στο σύνολο σχεδόν της Ευρώπης αποφάσισε να ακολουθήσει και η ελληνική κυβέρνηση, στηρίζοντας την Aegean με 120 εκατ. ευρώ προκειμένου να βοηθήσει την αεροπορική εταιρεία ώστε να βγει από τη δίνη της οικονομικής κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού στην βιομηχανία των αερομεταφορών.
Είναι άλλωστε ενδεικτικό ότι στα μεγέθη 9μήνου της εταιρείας, προκύπτουν καθαρές ζημίες 187,1 εκατ. ευρώ και προβλέψεις για ζημίες 215 εκατ. ευρώ στο τέλος του έτους.
Τις σχετικές ανακοινώσεις έκανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ο οποίος επεσήμανε πως πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, με βάση τον κατά το δυνατόν δίκαιο επιμερισμό των βαρών μεταξύ Κράτους και ιδιωτών μετόχων. Ειδικότερα, το συνολικό ύψος της κρατικής στήριξης αναμένεται να διαμορφωθεί στα 120 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, προβλέπεται ιδιωτική συμμετοχή κατά το ήμισυ της κρατικής ενίσχυσης, δηλαδή ύψους 60 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα με τα 120 εκατ. ευρώ του Κράτους, η οποία θα προέλθει από τους μετόχους της Aegean.
«Στηρίζουμε μια μεγάλη εταιρεία, όπως είναι η Aegean, αλλά ξεκαθαρίζουμε για άλλη μια φορά την απόφαση της κυβέρνησης, ότι τη στηρίζουμε για λόγους εθνικούς» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής μιλώντας στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Όπως ανέφερε, «η Aegean έχει όλα τα χαρακτηριστικά του εθνικού αερομεταφορέα, καθώς έχει το 80% του πτητικού έργου στην Ελλάδα», ενώ σημείωσε ότι σε όλες τις χώρες υπάρχουν μέτρα στήριξης των αερομεταφορών.
«Τι κάνουμε στην Aegean; Κρατική ενίσχυση 120 εκατ. Αύξηση κεφαλαίου 60 εκατ. Δηλαδή, ο ιδιώτης βάζει το χέρι στην τσέπη για 60 εκατομμύρια. Αυτό δεν έχει γίνει πουθενά. Έχει γίνει μάλλον μόνο στην Austrian, αλλά ιδιώτης εκεί είναι η Lufthansa, που είναι κρατική εταιρεία», ανέφερε ο υπουργός, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως «σε καμία άλλη χώρα δεν ζητήθηκε από ιδιώτες να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Εδώ, όμως, ζητήθηκε».
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως «ο κλάδος των αερομεταφορών έχει υγιείς επιχειρήσεις. Η Aegean είχε προ κρίσης επενδυτικό πλάνο ανανέωσης του στόλου της ύψους 5 δισ». Συνέχισε λέγοντας ότι το Ελληνικό Δημόσιο διασφαλίζει το δικαίωμα εξαγοράς αντί να πάρει άμεσα μετοχές και σημείωσε: «Κάνουμε, λοιπόν, το καθήκον μας και για να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός, και για να μην υπάρχουν ούτε δημόσια ούτε ιδιωτικά μονοπώλια».
Τα οικονομικά αποτελέσματα
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου της εταιρείας που ουσιαστικά επέβαλαν την κρατική στήριξη, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 342,5 εκατ. ευρώ έναντι 1,031 δισ. ευρώ το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 4,4 εκατ. επιβάτες. Το καθαρό αποτέλεσμα για το εννεάμηνο, μετά από φόρους, ανήλθε σε ζημιές 187,1 εκατ., έναντι κερδών 77,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η Aegean πραγματοποίησε 49% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 62%. Η μέση πληρότητα πτήσεων διαμορφώθηκε σε 65,7% από 87,7%, μεταφέροντας όμως ακόμη και με αυτούς τους περιορισμούς σχεδόν 2 εκατ. επιβάτες κατά το τρίτο τρίμηνο σε 78 προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!