Νέα
  • ΓΔ: 1455.67 +0.20%
  • Τζίρος: 149,80 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

3άλφα: Εβαλε τα όσπρια σε συσκευασία και έγινε leader στην αγορά – Τα νέα λανσαρίσματα

Η ιστορία της 3αλφα ξεκινάει το μακρινό 1968, στη Νίκαια του Πειραιά, με αντικείμενο την επεξεργασία & τυποποίηση οσπρίων και ρυζιών. Ήταν η εποχή που άρχισε δειλά η μετεξέλιξη των παραδοσιακών μπακάλικων σε self service με ράφια και γόνδολες. Η τυποποίηση και συσκευασία των προϊόντων αναδείχθηκε ως αναγκαιότητα τα επόμενα χρόνια και σ’ αυτή στράφηκε από την ίδρυσή της η εταιρεία.

Το 1980 η 3αλφα μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία και μία χρονιά αργότερα εγκαθίσταται σε ιδιόκτητο εργοστάσιο 6.000 τ.μ. στην περιοχή του Ρούφ. Σήμερα οι ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έχουν επεκταθεί στα 14.000 τ.μ. με υπερσύγχρονο εργοστάσιο τελευταίας τεχνολογίας και αυτόματες γραμμές παραγωγής και επεξεργασίας. Εδώ και πάνω από μισό αιώνα, προτεραιότητα της 3αλφα είναι η παραγωγή ποιοτικών και
υγιεινών προϊόντων υψηλών προδιαγραφών, επενδύοντας συνεχώς στον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού, στην λειτουργική αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και στην ανάπτυξη Πιστοποιημένου Συστήματος Ποιότητας και Υγιεινής ISO 9001&HACCP.

Για την υλοποίηση της στρατηγικής της εταιρείας, ο βασικότερος πυλώνας δεν είναι άλλο από το ανθρώπινο δυναμικό της 3αλφα, το οποίο απαρτίζεται από 120 μόνιμους εργαζόμενους και 40 ειδικούς συνεργάτες. Η διαρκής εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα ανάπτυξης της εταιρείας.

Αύξηση μεριδίου αγοράς

Όλα αυτά τα χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές έχουν δείξει την εμπιστοσύνη τους στα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων της 3αλφα. Σε ό,τι αφορά το σήμερα, στο α’ τρίμηνο του 2023 η εταιρεία αύξησε το μερίδιο αγοράς στα όσπρια καταγράφοντας άνοδο σε όγκο και αξία σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2022. 

Η συνεισφορά της στην αγορά οσπρίων αυξήθηκε, μια εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική, εάν αναλογιστεί κανείς και την παράλληλη άνοδο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο εν λόγω διάστημα. Συγκεκριμένα, η 3αλφα κέρδισε 1,5 μονάδα στην κατηγορία των οσπρίων στο τρίμηνο, έχοντας πλέον το 30% της αγοράς, ενώ στο ρύζι διατήρησε τη θέση της, δηλαδή με μερίδιο 10%.

Στο τετράμηνο του 2023 η εταιρεία καταγράφει μείωση 8% σε επίπεδο όγκου στα τυποποιημένα προϊόντα συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ο τζίρος είναι στα ίδια μεγέθη ίσως και λίγο αυξημένος σε σχέση με το 2019.

Θυμίζουμε ότι πέρυσι η εταιρεία εμφάνισε έναν κύκλο εργασιών κοντά στα €28 εκατ., αυξημένος σε μικρό βαθμό σε σχέση με τα €27 εκατ. του 2021, με την αναλογία πωλήσεων να ευνοεί το επαγγελματικό κανάλι, χωρίς, όμως να χάνει τη δυναμική του και το retail, που παραδοσιακά απορροφά το 70% του τζίρου της εταιρείας.

Συνολικά στο α' τρίμηνο η αγορά ρυζιού και οσπρίων ήταν σταθερή, καταγράφοντας οριακή άνοδο 1%- 2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, όπου λόγω πολέμου και ανατιμήσεων η ζήτηση ήταν αυξημένη. 

Ωστόσο, η εταιρεία, που φέτος συμπληρώνει 55 χρόνια στην αγορά, εκτιμά ότι πλέον η ζήτηση στην κατηγορία ρυζιού και οσπρίων έχει επανέλθει σε… υγιή επίπεδα και οι αγορές γίνονται με ισορροπία και όχι με πανικό, όπως παλαιότερα.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει περάσει ανατιμήσεις που κυμαίνονται από 6,7% μέχρι 7,3%, με την τελευταία να εφαρμόζεται μέσα Μαρτίου.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της 3αλφα, Άγης Καραγεωργίου

Αύξησε τις τοποθετήσεις στο retail

Στρατηγικά η 3αλφα το τελευταίο διάστημα ενίσχυσε το πλαίσιο προωθητικών ενεργειών της και παράλληλα αύξησε τις τοποθετήσεις των προϊόντων της στη λιανική. Συγκεκριμένα, το εξάμηνο Νοεμβρίου 2022 - Απριλίου 2023 η εταιρεία ανέπτυξε το δίκτυο της στο retail τοποθετώντας:

  • σε 150 καταστήματα της αλυσίδας My Market τα επώνυμα ελληνικά της προϊόντα, όπως την "Οσπριά" 
  • σε 85 καταστήματα της αλυσίδας "Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη" τους γίγαντες και τους γίγαντες ελέφαντες Πρεσπών
  • στο Βιολογικό Χωριό, στον Κρητικό και στην ΑΒ Βασιλόπουλος τη βιολογική σειρά προϊόντων "Υπέροχες Υπερτροφές", αποτελούμενη από φαγόπυρο, κινόα και τσία,

Αναφορικά με την τελευταία κίνηση, ο Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της 3αλφα, Άγης Καραγεωργίου, τόνισε ότι «η υγιεινή διατροφή και το well-being, έχει γίνει πλέον συνώνυμο του σύγχρονου τρόπου ζωής και η 3αλφα συνεχίζει να προσφέρει στους καταναλωτές της προϊόντα, εφάμιλλα της εγγύησης ποιότητας που φέρει το όνομά της».

Νέες προσθήκες στο portfolio

Σε ό,τι αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη του portfolio, η εταιρεία, που διαθέτει εξειδικευμένο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης προϊόντων και καινοτομίας, εξετάζει νέα λανσαρίσματα αλλά και τον εμπλουτισμό της σειράς “Έτοιμα Φυσικά”, κατηγορία που δίνει περίπου το €1 εκατ. του συνολικού της τζίρου. Όπως πληροφορούμαστε, η 3αλφα κοιτάζει με ενδιαφέρον το λανσάρισμα ενός νέου κωδικού, που μπορεί να είναι, είτε μια ακόμα πρόταση οσπρίου, είτε με παραπάνω συστατικά όπως μια σαλάτα, ενώ πριν λίγες ημέρες κυκλοφόρησαν και οι νέες συσκευασίες με περισσότερο προϊόν. "Διενεργήσαμε καταναλωτικές έρευνες και διαπιστώσαμε ότι οι καταναλωτές ήθελαν περισσότερο προϊόν οπότε αυξήσαμε την ποσότητα στα 180 γρ.", είπε ο κ. Καραγεωργίου και συμπλήρωσε ότι «πιθανότητα να δούμε νέα προϊόντα στα ράφια εντός του έτους.

Ομάδα Παραγωγών

Το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία, που επενδύει μέσα από την ομάδα παραγωγών της στην παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας, είναι να προσφέρει νέες προτάσεις που να δίνουν ευκολία στον καταναλωτή. "Ως εταιρεία έχουμε σκοπό να στηρίξουμε την ελληνική παραγωγή, ώστε να υπάρχει επάρκεια προϊόντων από την Ελλάδα και αυτό επιδιώκουμε μέσα και από τη στήριξη των Ελλήνων παραγωγών", ανέφερε ο επικεφαλής της 3αλφα.

Θυμίζουμε ότι η εταιρεία έχει δημιουργήσει από το 2009 ομάδα παραγωγών, στο πλαίσιο ενίσχυσης της ελληνικής αγροτικής παραγωγής. Η ομάδα Παραγωγών συγκεντρώνει πάνω από 300 μέλη και απαρτίζεται από παραγωγούς από 5 περιοχές σε όλη την Ελλάδα:

  • Καβάλα: Φασόλια Μέτρια και Φασόλια Χονδρά
  • Θεσσαλονίκη: Φασόλια Μέτρια
  • Καστοριά: Φασόλια Γίγαντες
  • Λάρισα: Φακές Ψιλές, Φασόλια Μέτρια, Ρεβύθια Χονδρά Σίτος Σκληρός, Λαθούρι (Φάβα)
  • Φλώρινα: Φασόλια ΓίγαντεςEdit media

Εξαγωγές

Μεταξύ των φετινών στόχων είναι και η ενίσχυση του δικτύου των εξαγωγών, ενδυναμώνοντας τις υπάρχουσες συνεργασίες αλλά και εξετάζοντας προοπτικές ανάπτυξης σε νέες αγορές.

Ειδικότερα, η εταιρεία εξάγει περίπου το 9% του ετήσιου τζίρου της σε 25 χώρες με τις κυριότερες συνεργασίες να αφορούν τις χώρες:

  • Γερμανία
  • Αγγλία
  • Καναδάς
  • Κύπρος 
  • ΗΠΑ

Επενδύσεις

Την τελευταία διετία η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδύσεις ύψους €3 εκατ., που αφορούσαν πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής για τα όσπρια αλλά και για το ρύζι, ενώ έχει εγκατασταθεί και ρομποτικό σύστημα για τη μεταφορά των κιβωτίων. Πρόκειται για επενδύσεις που αυξάνουν το capacity της εταιρείας κατά 40%.

Θυμίζουμε ότι το καλοκαίρι του 2021 η 3αλφα είχε ολοκληρώσει επένδυση €1 εκατ., που αφορούσε στην επέκταση δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας, με μία νέα υπερσύγχρονη μηχανή συσκευασίας,
αυξάνοντας τη δυναμικότητα στις retail συσκευασίες κατά 40%.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ