Επενδύσεις 17 εκατ. ευρώ υλοποιεί το διάστημα 2017- 2025 η Coca Cola Τρία Έψιλον (CC3E) στο εργοστάσιο του Avra στο Αίγιο, με σκοπό να καταστεί μονάδα πρότυπο βιωσιμότητας και καινοτομίας και το πρώτο κλιματικά ουδέτερο εργοστάσιο στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της Coca Cola Τρία Έψιλον για την Ελλάδα και την Κύπρο, Μαρία Αναργύρου - Νίκολιτς, έχει υλοποιηθεί το 65% του πλάνου για το Αίγιο που αφορά τις γραμμές παραγωγής, τη συσκευασία και το περιβάλλον και το υπόλοιπο 35% αφορά επενδύσεις για το NetZero by 40.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρείας για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της, μέχρι το 2040, η εταιρεία προχωρά σε:
- μηδενισμό άμεσων εκπομπών
- αντικατάσταση LPG με ηλεκτρικές αντιστάσεις για τη θέρμανση του νερού
- περαιτέρω αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού και των κτηριακών εγκαταστάσεων
Νέα συσκευασία
Στα πλαίσια βιωσιμότητας λανσάρει στην αγορά εντός Μαΐου τη νέα φιάλη Avra με μη αποσπώμενο πώμα, ακόμα μια ενέργεια που συμβάλλει στη σωστή ανακύκλωση των συσκευασιών του.
Το μη αποσπώμενο πώμα παράγεται από αρχές Μαΐου στην γραμμή Krones του εργοστασίου και με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία εφαρμόζει την Ευρωπαϊκή Οδηγία και τη σχετική ελληνική νομοθεσία νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονικό πλαίσιο.
Μέσω αυτής της επένδυσης είναι δυνατόν να συλλεχθούν και να ανακυκλωθούν περισσότερα από 250 εκατ. καπάκια.
Οι τρεις γραμμές παραγωγής
Στο εργοστάσιο της Avra στο Αίγιο έχουν εγκατασταθεί τρεις γραμμές παραγωγής:
- Η γραμμή Krones, εγκαταστάθηκε το 2017 - μια επένδυση €8 εκατ. - και παράγει συσκευασίες 0,5ml, 0,33ml και 0,75ml. Έχει ταχύτητηα 72.000b/h και είναι η πιο γρήγορη γραμμή παραγωγής φυσικού μεταλλικού νερού του Ομίλου.
- Η δεύτερη σε δυναμικότητα γραμμή παραγωγής είναι η Sidel, με ταχύτητα 28.000 b/h, που παράγει τις μεγαλύτερες συσκευασίες των 1L και 1,5 L. Το 2019 εγκαταστάθηκε καινούργια γεμιστική μηχανή, σε συνέχεια μιας ακόμα επένδυσης του Ομίλου.
- H τρίτη γραμμή παραγωγής είναι η γραμμή γυάλινων συσκευασιών - επένδυση που άγγιξε το €1 εκατ - με ταχύτητα 10.000b/h και δυνατότητα παραγωγής ανθρακούχων και μη φυσικών μεταλλικών νερών σε συσκευασίες 0,33L, 0,75L και 1L. Σημειώνεται ότι η γραμμή εγκαταστάθηκε το 2019 παράλληλα με τη γραμμή του 1,5L νέα γεμιστική μηχανή.
►Διαβάστε και: Coca Cola: Ισχυρή αύξηση των καθαρών εσόδων το α' τρίμηνο
Το μοναδικό στην Ελλάδα με διάκριση AWS
Σημειώνεται ότι το εργοστάσιο της Avra στο Αίγιο - που εξαγοράστηκε από την Coca Cola το 1989 από την ΗΒΗ - Παναγόπουλος έχοντας ως πρώτη δραστηριότητα την εμφιάλωση χυμών - αποτελεί το μοναδικό εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού στην Ελλάδα με Platinum διάκριση Alliance for Water Stewardship (AWS) για τη σωστή διαχείριση υδάτινων πόρων.
Η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για τις ανάγκες του εργοστασίου προέρχεται από 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ το εργοστάσιο του Αιγίου είναι ένα εργοστάσιο μηδενικών απορριμμάτων.
Επίσης, στη μονάδα της Avra έχει επιτευχθεί:
- διαρκής μείωση του δείκτη κατανάλωσης ενέργειας
- μείωση του πλαστικού κατά 23% κατά μέσο όρο
- μείωση χρήσης νερού κατά 33% το 2022 σε σχέση με το 2015
- 100% αντικατάσταση LPG περονοφόρων με ηλεκτρικά
Βιώσιμες συσκευασίες
Ο Brand Manager του Avra, Χρήστος Μπαλατσός, επισήμανε ότι το Avra είναι ένα 100% φυσικό μεταλλικό νερό που προέρχεται κατευθείαν από την καρδιά των αχαϊκών βουνών και εμφιαλώνεται στο Αίγιο υπό αυστηρούς ελέγχους και υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας χωρίς επιπλέον επεξεργασία.
Σε ό,τι αφορά τις συσκευασίες που παράγονται στο εργοστάσιο, καταγράφεται μείωση όγκου απορριμμάτων συγκριτικά με το 2016 και το 2017 ανά συσκευασία.
Συγκεκριμένα διαπιστώνεται:
- Μείωση 24% PET στο Avra vs 2016
- Μείωση 27% στο Avra Bloom vs 2017
- Μείωση 18% στο Avra Active Cup vs 2017
- 12,5% λιγότερο γυαλί στο Avra 1l vs 2016
- Μείωση όγκου απορριμμάτων κατά 50%
Σε ανοδική πορεία ο κλάδος του νερού
Η κα. Αναργύρου - Νίκολιτς αναφέρθηκε και στην κατηγορία νερού, συνολικά, λέγοντας ότι είναι μια ειδική κατηγορία που επηρεάζεται από την τουριστική σεζόν και καταγράφει ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, με την CC3E να έχει ήδη προετοιμαστεί για μια δυνατή σεζόν.
«Έχουμε κάνει τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να στηρίξουμε τους πελάτες μας, μικρούς και μεγάλους, προσφέροντάς τους μια καλή σεζόν».
Εξήγησε, μάλιστα, ότι η διανομή στα νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες αποτελεί μεγάλη πρόκληση καθώς λόγω διασποράς δεν είναι εύκολη η παράδοση. “Τις τελευταίες εβδομάδες του Ιουλίου και αρχές Αυγούστου είναι δύσκολο να στείλουμε προϊόντα, καθώς δίνεται προτεραιότητα από τα πλοία στα φρέσκα προϊόντα όπως είναι λαχανικά και γάλα”, είπε χαρακτηριστικά.
►Διαβάστε και: Coca Cola HBC: Επενδύσεις 75 εκατ. ευρώ τη διετία 2022-2023
Ενίσχυση 24/7 portfolio
Εκτός από το νερό, η Coca Cola Τρία Έψιλον (CC3E), φροντίζει να ενισχύει συνεχώς το 24/7 portfolio της. Από τον Απρίλιο έχει προσθέσει στην ελληνική αγορά:
- Sprite Zero και Fanta Zero, ενδυναμώνοντας παράλληλα την zero - light κατηγορία
- νέες γεύσεις στην Schweppes, μάνγκο/λάιμ και Pink Signature
- νέο Fuse Tea Water Lemon
- νέα λανσαρίσματα στο Monster
Σύμφωνα με την κα Αναργύρου - Νίκολιτς, η εταιρεία επενδύει στο να χτίσει το κάθε της brand και την κάθε κατηγορία, ενώ πλέον το portfolio της περιλαμβάνει upper premium και mainstream προϊόντα.
Μεσοσταθμικές ανατιμήσεις 8,2%
Η χρονιά ξεκίνησε ανοδικά για την Coca Cola Τρία Έψιλον, τόσο σε αξία, όσο και σε όγκο, ενώ προχώρησε σε ανατιμήσεις 8,2% μεσοσταθμικά, με την τελευταία να περνάει τον προηγούμενο μήνα.
Η εταιρεία στοχεύει στο να δίνει λύσεις στον καταναλωτή μέσω νέων λανσαρισμάτων, συνεχόμενων προωθητικών ενεργειών που εφαρμόζει όλο το χρόνο αλλά και νέων λύσεων στα προϊόντα.
Οι τελευταίες προσθήκες
Αναφορικά με τις τελευταίες προσθήκες, η CC3E εμφανίζεται ικανοποιημένη από την πορεία πωλήσεων του Caffè Vergnano, που λάνσαρε τον Φεβρουάριο στην Ελλάδα, έχοντας ως στόχο την τοποθέτηση σε premium σημεία HoReCa, ξενοδοχεία και εστιατόρια.
Στο μεταξύ, από την 1η Μαρτίου η εταιρεία ανέλαβε την επίσημη διανομή των προϊόντων της Three Cents, ενώ αναφορικά με το λανσάρισμα του ιταλικού water brand, Lurisia, τονίστηκε ότι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο premium HoReCa και στην Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά την έναρξη της συνεργασίας της εταιρείας με την AB InBev - που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει brands όπως Corona, Stella Artois και Bud - η Coca Cola 3E ετοιμάζει νέες επενδύσεις στον τομέα των logistics. Ειδικότερα, γίνεται μια συνεχής επένδυση στον τομέα των logistics, τόσο με νέες αποθήκες, όσο και με επεκτάσεις υφισταμένων, αλλά και με νέο εξοπλισμό, στο πλαίσιο υλοποίησης του πενταετούς πλάνου διαχείρισης του beer portfolio της AB InBev.
Επιπλέον, έγινε αναφορά και στην Coca-Cola Zero χωρίς καφεΐνη, έναν κωδικό που φαίνεται ότι κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, καθώς καταγράφει υψηλή ανάπτυξη.
Τέλος, η Coca Cola HBC βλέπει μια επέκταση στο snacking το επόμενο διάστημα στα πλαίσια της ευρύτερης στρατηγικής των τομέων που αντιπροσωπεύει στην αγορά. Θυμίζουμε ότι τον Φεβρουάριο εξαγόρασε τη σερβική εταιρεία ζαχαρωδών Bambi, με στόχο την επέκταση του δικτύου διανομής και του χαρτοφυλακίου της στα Βαλκάνια.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!