Νέα
  • ΓΔ: 1390.49 +0.56%
  • Τζίρος: 110,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια και οι ανατιμήσεις 10% χάρισαν ανάπτυξη 8,6% το Α’ τρίμηνο - Κάτω οι όγκοι πωλήσεων

Με ανάπτυξη της τάξης του 8,6% έκλεισε το α’ τρίμηνο του 2023 για τα σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, αύξηση η οποία αποδίδεται αποκλειστικά στις ανατιμήσεις μιας και οι όγκοι πωλήσεων ήταν μειωμένοι κατά 1,1%. Ειδικότερα η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά 10%, από +6,8% το 2022 και το +1,9% το 2021. Ανά κατηγορία οι αυξήσεις ήταν:

  • 9,2% στα τρόφιμα,
  • 10,1% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και
  • 14,5% στα προϊόντα για το σπίτι

 

 

Χάρη κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων, οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 2,2 pp.

«Τρέχουν» τα PL προϊόντα

Συνεχίστηκε, με ακόμα μεγαλύτερη ένταση, η υπεραπόδοση της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αφού έκλεισαν το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%, ξεκίνησαν τη φετινή χρονιά στο +19%.

Σημειώνεται δε ότι ο Μάρτιος εμφάνισε τη μικρότερη αύξηση πωλήσεων (+3,5%) μετά τον Απρίλιο του 2022 οπότε και ο κλάδος είχε εμφανίσει πτώση 5,3%.

►Διαβάστε και: Πληθωρισμός: Μειώθηκε στο 3% τον Απρίλιο - Παραμένει η ακρίβεια στα τρόφιμα

Οι ανατιμήσεις ανέβασαν τον τζίρο

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εξέλιξη των πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με την αντίστοιχη πορεία των πωλήσεων σε όγκους. Η διαφορά είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας ότι η βελτίωση του τζίρου είναι αποκλειστικά... έργο ανατιμήσεων.

Τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας καθώς και τα προϊόντα σπιτιού ξεχώρισαν με διψήφια ποσοστά ανόδου σε τζίρο, ενώ τα τρόφιμα αναπτύχθηκαν με 7,7%. Σε όγκους υποχώρησαν όλες οι κατηγορίες FMCG.

Σε επίπεδο σταθερού barcode οι giga κατηγορίες εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη σε αξία ωστόσο σε όρους όγκου μόνο τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας ενισχύθηκαν, κατά 2,5%.

Η πορεία ανά προϊόν

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, τα καθαριστικά και άλλα προϊόντα για το σπίτι.

Από την άλλη πλευρά αρκετές κατηγορίες εμφάνισαν πτώση σε όγκους, με μεγαλύτερη στα υλικά για μαγειρική, τα γαλακτοκομικά και τα κατεψυγμένα τρόφιμα.

Την καλύτερη, συγκριτικά, βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα είδη προσωπικής υγιεινής και τα snacks.

►Διαβάστε και: ΙΕΛΚΑ: Οι καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις προϊόντων πάγκου, αυτές αναπτύχθηκαν με ρυθμό 8,8%, με μόνο τα ψάρια να χάνουν έδαφος από πέρυσι.

Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, εξακολουθούν να ξεχωρίζουν τα hyper markets, τα οποία πρωταγωνίστησαν την τελευταία τριετία, χάρη κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους τους αλλά και τη σαφώς μεγαλύτερη ποικιλία σε κωδικούς προϊόντων. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες εμφανίζουν διψήφια ποσοστά

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ