Στα πλαίσια της σημερινής συνέντευξης ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης γνωστοποίησε πως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού εξετάζονται σοβαρά να υλοποιηθούν και μέσα από τις πρότυπες προτάσεις.
Χαρακτηριστικά ανέφερε:
Σε έναν διαγωνισμό θα μπουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Σήραγγα Ηλιούπολης. Υπάρχει ενδιαφέρον για υλοποίηση μέσω πρότυπων προτάσεων καθώς τα έργα αυτά έχουν πολύ μεγάλο προϋπολογισμό και δεν μπορούν να υλοποιηθούν ως δημόσια έργα. Μάλιστα όπως είπε, έχει ανοίξει η πλατφόρμα για την κατάθεση από ιδιωτικές εταιρείες πρότυπων προτάσεων. Θα εξεταστούν αν λειτουργούν προς το συμφέρον του Δημοσίου και στη συνέχεια θα αποφασιστεί αν μπορεί να γίνει διαγωνισμός για την υλοποίηση τους.
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να καταθέσουν πρότυπες προτάσεις και για επεκτάσεις που δεν είναι στον επίσημο σχεδιασμό του υπουργείου. Οι διαγωνισμοί σε κάθε περίπτωση είναι αντικείμενο που θα βρει μπροστά της η νέα κυβέρνηση.
Στον ΒΟΑΚ, όπως ανέφερε ο κ.Καραγιάννης, θα υπάρχουν διόδια και σκιώδη διόδια. Το Δημόσιο χρηματοδοτεί με 800 εκατ. ευρώ (600 εκατ. ευρώ ΕΣΠΑ και 200 Ταμείο Ανάκαμψης) και θα υπάρχει επιδότηση επί του διοδίου, δηλαδή θα υπάρχει ένα ποσοστό (που είναι στοιχείο του διαγωνισμού) επιπλέον του διοδίου που θα επιδοτεί τον παραχωρησιούχο. Συνολικά το υπουργείο προσανατολίζεται σε ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων που θα λειτουργεί με πλευρικά διόδια θα εφαρμοστεί σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και το οποίο ετοιμάζεται να υλοποιηθεί με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.
Για τον ΒΟΑΚ ο κ. Καραγιάννης είπε πως υπήρχαν εισηγήσεις ότι δεν έπρεπε να προχωρήσει. Διαψεύσαμε τις Κασσάνδρες. Στις 8 του μήνα θα έχουμε προσφορές για την παραχώρηση στο Χανιά-Χερσόνησος. Υπογράψαμε και τα 2 τμήματα από Χερσόνησο μέχρι Νεάπολη.
Στον Ε65 δεν υπήρχε χρηματοδότηση και προβλήματα με την Κομισιόν. Στο βόρειο τμήμα η πρόοδος είναι 25% και στο βόρειο 25χλμ (Τρίκαλα-Καλαμπάκα) θα παραδοθούν στο τέλος του έτους. Το Άκτιο-Αμβρακία, κινδύνευε με επιστροφή χρημάτων. Το Οκτώβριο θα παραδοθεί συνολικά ο αυτοκινητόδρομος.
Το Πάτρα-Πύργος ήταν ένα έργο σαν γόρδιος δεσμός, στα τέλη του 2023 η πρόοδος θα φτάσει το 30%. Το χρονοδιάγραμμα φαίνεται ότι προχωρά μπροστά από το πρόγραμμα.
Τα έργα στο flyover έχουν ξεκινήσει με μελέτες και από Σεπτέμβρη θα ξεκινήσουν τα κατασκευαστικά έργα. Υπογράψαμε το Μπράλος – Άμφισσα και την παράκαμψη Χαλκίδας. Επίσης προχωρούν τα μεγάλα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Έχουμε ανάδοχο για τον νέο κτίριο της Γ.Γ. Υποδομών στην Πειραιώς. Εκεί θα μαζευτούν όλες οι υπηρεσίες.
Για τα ΣΔΙΤ όπως είπε 19 έργα ΣΔΙΤ βρίσκονται σε εξέλιξη, 3 συμβασιοποιήθηκαν , 2 έχουν ανάδοχο, 12 υπό δημοπράτηση με τον προϋπολογισμό στα 3,24 δισ. ευρώ.
Ολοκληρώνοντας την συνέντευξη μίλησε και για τη Γραμμή 4 του Μετρό. Ο κ. Καραγιάννης, σημείωσε πως το έργο έχει συγκεκριμένη αρχιτεκτονική γιατί υπήρχαν και οι πρόδρομες εργασίες. Ο πρώτος μετροπόντικας ξεκινά εντός των ημέρων κ ο δεύτερος το Φθινόπωρο.
Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
Το έργο που πέρασε από 40 κύματα, ξεμπλόκαρε, ξεκίνησε και στο τέλος του 2023 θα φτάσει στο 30% υλοποίησής του
- Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
Έχουμε συμβασιοποιήσει το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη και το Δημόσιο έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος
Στις 8 Μαΐου αναμένεται να υποβληθούν και οι προσφορές για το μεγάλο έργο Χανιά – Ηράκλειο
Οι μελέτες για την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν και μετά το καλοκαίρι θα κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Προχωρούν οι μελέτες για το Σούδα – Αεροδρόμιο και αναμένεται η θετική γνωμοδότηση του ΓΕΝ για την οριστικοποίηση της χάραξης του δρόμου που θα κινείται οριακά εντός του χώρου του Ναυστάθμου της Σούδας
Προχωρούν προς χρηματοδότηση και τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου, τμήμα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή, τμήμα Γέφυρα Φρουζή – Παράκαμψη Παχιάς Άμμου.
- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)
Για το Βόρειο Τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη το έργο έχει ξεπεράσει το 23%.
Εντός του 2023 θα παραδοθεί το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθεί και το σύνολο του Νότιου Τμήματος, ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα που έχει ξεπεράσει το 90%
- Αυτοκινητόδρομος Αμβρακία – Άκτιο
Εντός του 2023 ολοκληρώνεται το μεγάλο έργο
Η παράκαμψη Αμφιλοχίας παραδόθηκε από το περασμένο καλοκαίρι και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια της περιοχής
- Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Ολοκληρώσαμε τον διαγωνισμό και υπογράψαμε τη σύμβαση ΣΔΙΤ στις 21/4/2023.
Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover)
Υπεγράφη η σύμβαση του μεγάλου έργου για τη Θεσσαλονίκη
Ξεκίνησαν ήδη οι γεωτεχνικές έρευνες, ενώ οι τελικές μελέτες ήδη εκπονούνται
Οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου
- Καστέλι
Εξασφαλίσαμε την αύξηση του μεγέθους του νέου υπερσύγχρονου διεθνούς αεροδρομίου της χώρας, άνω του 30%, ώστε αυτό να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στην εκτιμώμενη επιβατική κίνηση που η Κρήτη θα κληθεί να υποδεχθεί τις επόμενες δεκαετίες.
Το νέο αεροδρόμιο θα αριθμεί πλέον 92.000 τετραγωνικά μέτρα, από 68.000 τετραγωνικά μέτρα που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
Η πρόοδος εκτέλεσης του έργου σήμερα έχει ξεπεράσει το 22%.
- Ύδρευση Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας και Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο
Εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση των έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα ωριμάσαμε και τα δημοπρατήσαμε στα τέλη του 2022.
Σήμερα έχουμε ήδη προσωρινό ανάδοχο και για τα δύο έργα και στόχος μας είναι το Φθινόπωρο να έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες.
- Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών και Μπράλος-Άμφισσα
Δημοπρατήσαμε τέλη του 2021 τα δύο έργα και εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 υπογράψαμε και τις 2 συμβάσεις.
Για το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας, είμαστε έτοιμοι στο επόμενο τρίμηνο να ενεργοποιήσουμε και τις 2 από τις 3 προαιρέσεις του έργου, που αφορούν στην Παράκαμψη Ψαχνών και στη οδική σύνδεση αρτηρίας Βόρειας-Νότιας Εύβοιας.
Έχουν ήδη ξεκινήσει στα έργα αυτά οι οριστικές μελέτες και έως το τέλος του έτους αναμένουμε να εκκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες.
Εντός του καλοκαιριού η εγκατάσταση του εργοταξίου
- Κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες και η πρόοδος είναι σχεδόν 50%
Τις επόμενες μέρες ο πρώτος μετροπόντικας θα ξεκινήσει την εκσκαφή της σήραγγας από την Κατεχάκη, ενώ ο δεύτερος αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.
- Μετρό Θεσσαλονίκης
Πρόοδος του έργου 90% στη Βασική Γραμμή και της Επέκτασης προς Καλαμαριά
Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας με ΣΔΙΤ
Έχει ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαίων στο Σταθμό Βενιζέλου, ενώ παράλληλα οι συρμοί μπορούν και κινούνται σε όλη τη γραμμή από ΝΣΣ έως το Αμαξοστάσιο.
Παράλληλα με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, η κυβέρνηση αυτή έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητά της τη βορειοδυτική επέκταση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης-Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.
- Κατασκευή επέκτασης Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον
Η Α’ φάση του Διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί εντός του Μαΐου. Η Β’ Φάση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο. Ετοιμάζονται οι διαγωνισμοί μελετών για τις νέες επεκτάσεις προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη Γλυφάδα, αλλά και την συνέχιση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!