Τα καθαρά κέρδη αποδιδόμενα στους μετόχους προσαρμοσμένα για μη λειτουργικά αποτελέσματα 2 για το 2022 ανήλθαν σε 174,4 εκατ. ευρώ, σημαντικά ενισχυμένα έναντι 33,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Η ισχυρή λειτουργική κερδοφορία οδήγησε, επίσης, στην περαιτέρω ενδυνάμωση του ισολογισμού του ομίλου με τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα να αυξάνονται στα 1,491,7 δισ. ευρώ και τον συντελεστή Καθαρό Χρέος/Προσαρμοσμένο EBITDA 1 να υποχωρεί περαιτέρω στο 2.3x έναντι 3.8x για το προηγούμενο έτος, παρά τις αυξημένες επενδύσεις (338,4 εκατ. ευρώ για το 2022 έναντι 245,6 για το 2021).
Ως αποτέλεσμα της ισχυρής οικονομικής θέσης και της σημαντικά ενισχυμένης λειτουργικής επίδοσης του ομίλου, το διοικητικό συμβούλιο θα προτείνει στην επερχόμενη γενική συνέλευση χρηματική διανομή (επιστροφή κεφαλαίου) 0,20 ευρώ ανά μετοχή (μεικτό) έναντι 0,12 ευρώ ανά μετοχή που καταβλήθηκε για το προηγούμενο έτος. Σημειώνεται ότι αν συμπεριληφθούν και οι πραγματοποιθείσες επαναγορές μετοχών από την αρχή του έτους, το συνολικό ποσό που θα διατεθεί στους μετόχους σαν αποτέλεσμα της χρήσης του 2022 αναμένεται να ξεπεράσει τα 35 εκατ. ευρώ έναντι συνολικού ποσού 22 εκατ. ευρώ που διατέθηκε για τη χρήση του 2021.
Η πορεία του στρατηγικού σχεδίου
Κατά το 2022, ο όμιλος συνέχισε την υλοποίηση του στρατηγικού του σχεδίου σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης. Στον κατασκευαστικό τομέα, το ανεκτέλεστο διαμορφώνεται στα 5,3 δισ. ευρώ (έναντι 4,9 δισ. ευρώ το 2021) ενώ ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη μεγάλης κλίμακας ενεργειακά έργα (Μονάδας Αποθήκευσης Ενέργειας με την τεχνολογία της Αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία, νέα Μονάδας Ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο Φυσικό Αέριο στην Κομοτηνή). Παράλληλα έχει ήδη ξεκινήσει η ηλέκτριση του νέου συμπλέγματος Αιολικών Πάρκων στη Εύβοια. Στον τομέα των παραχωρήσεων και υποδομών, ο Όμιλος προχωρά με εντατικούς ρυθμούς την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης στο Καστέλι, ενώ πρόσφατα υπέγραψε τη σύμβαση ως επικεφαλής της κοινοπραξίας για το έργο ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος - Νεάπολη του Βόρειου Οδικού 'Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Τέλος, το έργο του IRC στο Ελληνικό βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη με τις κύριες κατασκευαστικές εργασίες να αναμένονται να ξεκινήσουν εντός του 2023, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της Ελλάδας. Παράλληλα, ο Όμιλος συμμετέχει σε πλήθος άλλων διαγωνισμών εμβληματικών έργων παραχώρησης, όπως η Αττική Οδός, το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, ο αερολιμένας Καλαμάτας, καθώς και διαφόρων Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έργων υποδομής και κτιριακών έργων ανά την Ελλάδα. Η ωρίμανση των ανωτέρω επενδύσεων αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την δυνατότητα του ομίλου να παράγει σταθερά και επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου.
Σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων για το 2022 ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσβλέπει σε περαιτέρω θετικά αποτελέσματα για τις επόμενες περιόδους δεδομένου ότι ένας σημαντικός αριθμός έργων και επενδύσεων που βρίσκονται αυτή την στιγμή προς υλοποίηση αναμένεται να ωριμάσει και να ενισχύσει σημαντικά τα έσοδα και την κερδοφορία.
Αναλυτικά ανά τομέα:
- Στον τομέα της κατασκευής η δραστηριότητα αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω με βάση τα έργα που έχουν ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται η υπογραφή τους, αλλά και από την εκκίνηση νέων έργων τις επόμενες περιόδους. Το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο επιλεγμένων έργων, αλλά και η προσεκτική εκτέλεση και συνεχής παρακολούθηση αναμένεται να διατηρήσουν την κερδοφορία σε υγιή επίπεδα.
- Στον τομέα των παραχωρήσεων, αναμένεται σημαντική ενίσχυση τις επόμενες περιόδους, καθώς προχωράει η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου συνολικού ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Ακόμα ο όμιλος, συμμετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία εμβληματικών έργων παραχώρησης και είναι κατάλληλα τοποθετημένος, ώστε να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που παρουσιάζει η αγορά ως προς την εξασφάλιση νέων προσοδοφόρων έργων.
- Στον τομέα της παραγωγής και εμπορίας ενέργειας (ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου στις ΑΠΕ συνεχίζεται με 2,0 GW έργων να βρίσκονται πλέον σε λειτουργία, υπό κατασκευή ή έτοιμα προς κατασκευή. Στον τομέα της θερμικής παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρισμού οι συνθήκες της αγοράς παραμένουν ευμετάβλητες με τον όμιλο να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις.