Τα σχέδια του ομίλου Βενέτης σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων του ανέλυσε χθες ο επικεφαλής, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης. Ξεκινώντας από τα μεγέθη, οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε €52,29 εκατ. πέρυσι, αυξημένες κατά 24% από το 2021, επιστρέφοντας στα επίπεδα προ πανδημίας, ενώ συνολικά οι πωλήσεις με το σήμα Βενέτη ανήλθαν σε €110 εκατ.
Από την άλλη πλευρά, τα EBITDA υποχώρησαν κατά 24% (σε €8,715 εκατ.) και τα κέρδη προ φόρων κατά 28% (στα €3,672 εκατ.), καθώς οι χαμηλές μέσες ανατιμήσεις της τάξης του 6% δεν κάλυψαν τα αυξημένα κόστη ενέργειας, πρώτων υλών και εργασίας.
Ανοδικά ξεκίνησε και η φετινή χρονιά για τον όμιλο με τον τζίρο να εμφανίζει αύξηση της τάξης του 12% στο α’ τρίμηνο, με την πραγματική ανάπτυξη ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Μονεμβασιώτη να διαμορφώνεται σε 3,5%.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο καταστημάτων, αυτό ανέρχεται σήμερα σε 125 σημεία με τον πήχη για φέτος να ανεβαίνει στα 145-150, είτε μέσω ανάπτυξης, είτε μέσω εξαγοράς υφιστάμενων δικτύων λιανικής.
►Διαβάστε και: Βενέτης: Συμφωνία με τις τράπεζες για την απόκτηση της Παγωτά Δωδώνη
Αναπτυξιακό πλάνο
Όπως ανέφερε ο κ. Μονεμβασιώτης, ο όμιλος έχει καταστρώσει ένα αναπτυξιακό πλάνο ύψους €79,5 εκατ. με στόχο να ξεπεράσει ο τζίρος τα €200 εκατ., με την…ελπίδα να ολοκληρωθεί εντός 4-5 ετών.
Αυτό το πλάνο περιλαμβάνει:
- Κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων νέας μονάδας παραγωγής 15.000 τ.μ.: 15.000
- Προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού νέας μονάδας παραγωγής: 5.000
- Προμήθεια εξοπλισμού γραμμών παραγωγής νέων προϊόντων: 14.000
- Δαπάνες για μελέτες – αδειοδοτήσεις: 500
- Εξαγορά εταιρείας «Παγωτά Δωδώνη» και αναβάθμιση δικτύου διανομής-καταστημάτων: 10.000
- Προμήθεια νέου εξοπλισμού και ανάπλαση υφιστάμενων κτιριακών μονάδων παραγωγής: 5.000
- Ίδρυση νέων εταιρικών καταστημάτων: 10.000
- Εξαγορά δικτύου καταστημάτων εστίασης: 20.000
- Σύνολο: 79.500
Η…αποτυχημένη απόπειρα μετεγκατάστασης
Ο επικεφαλής του ομίλου υπογράμμισε ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια κάνει προσπάθειες για την μετεγκατάσταση της παραγωγής από την Λυκόβρυση στην Βοιωτία αλλά "δεν μας αφήνουν να υλοποιήσουμε μια επένδυση της τάξης των €30 εκατ. Κολλάνε όλα στην γραφειοκρατία. Το διάστημα αυτό έχουμε χάσει δύο αναπτυξιακούς νόμους εξαιτίας μιας υπαλλήλου η οποία μας καθυστερεί συστηματικά ενώ και άλλες κρατικές υπηρεσίες αποτελούν τροχοπέδη για την ελληνική επιχειρηματικότητα".
Πρόσθεσε δε με έμφαση ότι «σήμερα η μονάδα μας έχει τριπλάσιο κόστος από αυτό που θα είχε η μονάδα στη Βοιωτία αν είχαμε ολοκληρώσει την μετεγεκατάσταση. Ποιος θα το πληρώσει αυτό το κόστος; Αυτοί που κάθονται στα γραφεία τους; Αυτοί που δεν θέλουν να δουλέψουν; Σκεφτόμαστε να κινηθούμε νομικά και να ζητήσουμε αποζημιώσεις".
Ενεργειακό κόστος και έλλειψη εργατικού δυναμικού
Γενικότερα για τις προοπτικές της αγοράς, ο κ. Μονεμβασιώτης ανέφερε ότι η ενεργειακή κρίση «ήρθε για να μείνει για τρία χρόνια ακόμα τουλάχιστον». Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι για έναν φούρνο 75-80 τ.μ., το ρεύμα από 2.000-2.500 ευρώ αυξήθηκε σε 9.000-9.500 ευρώ. Ο άνθρωπος που φτιάχνει τυρόπιτες δεν ξέρει από κιλοβατώρες Υποφέρουν όλοι, ενώ έφτασαν στο παρά ένα της καταστροφής αρκετοί επιχειρηματίες».
Σημαντικό είναι το πρόβλημα έλλειψης εργατικού δυναμικού στον χώρο της εστίασης. Σύμφωνα με τον κ. Μονεμβασιώτη αυτό ανήλθε πέρυσι σε 60.000 εργαζομένους, ενώ με βάση τις φετινές προοπτικές για τον τουρισμό εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τους 100.000.
Τόνισε με έμφαση πως «πολλοί νέοι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται να δουλέψουν στην εστίαση. Προτιμά να πάρει 500 ευρώ από το επίδομα ανεργίας και αλλά 200 από τους γονείς του, από το να βγάλει τα ίδια δουλεύοντας».
Πρόσθεσε ότι στην Αμερική στην εστίαση δουλεύουν κυρίως Μεξικανοί και στην Ιταλία, στις κουζίνες εργάζονται μόνο εργάτες από το Μπαγκλαντές. Την επόμενη διετία και οι ελληνικές κουζίνες θα γεμίσουν με ξένους εργάτες, οι οποίοι μετά θα περάσουν και στο service.»
Ακόμη έκανε λόγο για επερχόμενη επισιτιστική κρίση κάτι που φαίνεται και «από τον τρόπο που ψηφίζονται διάφορα θέματα στην Ευρωβουλή» με πιθανή την εξαφάνιση κάποιων πρώτων υλών.
Αναφορικά με την κρίση στο διεθνές τραπεζικό σύστημα τόνισε ότι «δεν μας έχει ακουμπήσει ακόμα, αλλά υπάρχει», ενώ για την κλιματική κρίση τόνισε ότι ίσως οδηγήσει σε νέες πολεμικές συρράξεις.
Τα σχέδια ανά brand
Αναλύοντας το πλάνο επέκτασης της Βενέτης, ο κ. Μονεμβασιώτης ανέφερε τα σχέδιά του σχετικά με την ανάπτυξη ορισμένων brands του ομίλου, υφισταμένων και νέων.
VENETI FAMILY
Την Veneti family ο κ. Μονεμβασιώτης την θεωρεί μια μεγάλη βιοτεχνία, "δεν θέλουμε να γίνει βιομηχανία". Ξεκίνησε με μια σειρά σιροπιαστών που έκαναν "καλή καριέρα στο εξωτερικό, κυρίως εκεί που ζουν πολλοί Έλληνες" ενώ επεκτάθηκε η προϊοντική γκάμα μεταξύ άλλων με:
- Ψωμιά ειδικής διατροφικής αξίας
- Μπάρες δημητριακών
- Κριτσίνια
- Μαφινς
- Τσουρέκια
- Πίτουρα βρώμης
Σύμφωνα με τον κ. Μονεμβασιώτη "το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι είναι ποιοτικότερα από τις βιομηχανίες. Από την άλλη το βασικό μειονέκτημα είναι ότι δεν μπορούν να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής".
JACKSON HALL
Η ανακατασκευή του κτιρίου στη Μηλιώνη στο Κολωνάκι που φιλοξενούσε το περίφημο Jackson Hall "μας έχει βασανίσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, περίπου 8 χρόνια. Αναγκαστήκαμε να το γκρεμίσουμε ολοσχερώς και να το φτιάξουμε από την αρχή μιας και πριν είχε ημιυπόγειο και όροφο, δεν είχε δηλαδή ισόγειο".
Ο κ. Μονεμβασιώτης ισχυρίστηκε ότι βρίσκεται σε διαδικασία ολοκλήρωσης το project και αφού μπουν μηχανήματα και ηλεκτρομηχανικός εξοπλισμός αναμένεται να λειτουργήσει τους επόμενους 3-4 μήνες ή τουλάχιστον εντός του 2023, καθώς και παλαιότερες προβλέψεις του δεν επιβεβαιώθηκαν, καθώς προέκυψαν διάφορα εμπόδια. Στο ισόγειο θα λειτουργήσει ένα Artisan bakery και στον πρώτο όροφο ένα American bar.
ACKSON’S PREMIUM BURGERS – PIZZA MIA
Στο bar αυτό θα έχουν παρουσία και τα νέα brands του ομίλου, Jackson’s premium burgers και pizza Mia, τα οποία ήδη έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται μόνο σε ψηφιακή μορφή σε συνεργασία με την Five Boys.
Σημειώνεται ότι αποτελεί την είσοδο στην κατηγορία των dark kitchens, τα οποία όμως λειτουργούν ήδη ως... white kitchens – κουζίνες με λευκές επιφάνειες και υψηλή υγιεινή στους χώρους - 2 στην Καισαριανή και 2 στην Αργυρούπολη, ενώ μέχρι τέλος της χρονιάς στόχος είναι να έχει αυξηθεί το δίκτυο στα 10.
VENETI GO
Το concept Veneti go ξεκίνησε από τον όμιλο πριν από δυο χρόνια, καθώς ήταν χαμηλό το κόστος απόκτησης, ωστόσο ακολούθησαν οι μεγάλες ανατιμήσεις ανεβάζοντας το κόστος ανοίγματος ενός τέτοιου καταστήματος από τα επίπεδα των €160 χιλ. στα €320 χιλ.
Ο κ. Μονεμβασιώτης, αναγνωρίζοντας τη δυσκολία για κάποιον franchisee να βάλει αυτά τα χρήματα εξετάζει δύο τρόπους ανάπτυξης του concept: "είτε να συμμετάσχουμε και εμείς στη χρηματοδότηση – π.χ. να αναλάβει τα €160 χιλ. και εμείς τα υπόλοιπα – είτε να εξαγοράσουν κάποια μικρά δίκτυα cafes και να τα μετατρέψουμε σε Veneti go".
Για εξαγορές ο όμιλος έχει προϋπολογίσει ένα ποσό €20 εκατ. για εξαγορές δικτύων που ταιριάζουν στο προφίλ του ομίλου κατά τα επόμενα 4-5 χρόνια.
CREMERIA VENETI
Τα μπουτίκ γαλακτοπωλεία βρίσκονται σε 7 σημεία και εμφανίζουν "εξαιρετικές πωλήσεις" όπως ανέφερε ο κ. Μονεμβασιώτης ο οποίος πρόσθεσε ότι "τα προϊόντα τους βρίσκονται στη σε wolt και σε λίγες μέρες αναμένεται να μπουν και στο efood.
Πρόκειται για έναν συνδυασμό Gelateria- ζαχαροπλαστείου- γαλακτοκομείου, όπου προσφέρουμε μεταξύ άλλων και προϊόντα vegan, stevia, English breakfast κ.ά."
ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ
Ο Παναγιώτης Μονεμβασιώτης αποκάλυψε ότι συμφώνησε με τις πιστώτριες τράπεζες για την εξαγορά της Παγωτά Δωδώνη και ειδικότερα για τη διαδικασία εξυγίανσης που θα "τρέξει" την επόμενη τριετία.
Αφορά στην απόκτηση των κτιρίων και την εξαγορά δανείων και μετοχών, με το αρχικό πλάνο να περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός δικτύου 12 καταστημάτων (2 εταιρικών σε βόρεια και νότια προάστια και άλλων 10 με τη μορφή franchise).
Το τίμημα σε σχέση με την προηγούμενη προσφορά εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 15%, φθάνοντας συνολικά στα επίπεδα των €10 εκατ. (για την εξαγορά και την ανάπτυξη του δικτύου).
TAILOR MADE COFFEE ROASTERS
Σε συνεργασία με τον Αλέξανδρο Παπαγεωργίου (δημιουργού του Tailor Made στην Πλατεία Ειρήνης), "τρέχει" το project Tailor made coffee roasters, κάνοντας αρχή από την οδό Περικλέους στην Αθήνα, προσφέροντας "ποιοτικό καφέ, snacks, γαλακτοκομικά, χυμούς, άρτους ειδικής διατροφικής αξίας κ.ά."
Εξωτερικό
Αναφορικά με τα σχέδια επέκτασης του ομίλου στο εξωτερικού, αυτά "πάγωσαν" για διάφορους λόγους. Για παράδειγμα στην Αίγυπτο διέκοψε συνεργασία που είχε ήδη υπογραφεί αφού όταν μπήκε το ΔΝΤ στη χώρα, το νόμισμα υποτιμήθηκε κατά 91%, μπήκε επιπλέον 20% φόρος στα είδη άρτου, ενώ και ο πληθωρισμός ανέβηκε σε δυσθεώρητα ύψη.
Στο Λονδίνο, ο κ. Μονεμβασιώτης, αφού ανέφερε ότι η ελληνική παρουσία είναι εξαιρετικά ισχνή με δύο καταστήματα από Carpo, Flocafe και Coffee Island, σημείωσε ότι μόλις έγινε το Brexit, τα εργατικά χέρια μειώθηκαν κατακόρυφα ανεβάζοντας το εργασιακό κόστος, ενώ και τα ενοίκια παρέμειναν σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι για ένα κατάστημα 100 τ.μ. με ένα κόστος ενοικίασης 20.000 και με φόρους άλλα 20.000, είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσει.
Συμπλήρωσε δε αποτυχημένες προσπάθειες διείσδυσης στη χώρα μεγάλων παικτών από Ιταλία και Τουρκία.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!