Στις επιδόσεις-ρεκόρ που πέτυχε η Μοτοδυναμική το 2022 αναφέρθηκε χθες στην παρουσίαση προς τους αναλυτές ο πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος, της εταιρείας Πάρης Κυριακόπουλος.
Ειδικότερα στάθηκε στην ανάπτυξη των πωλήσεων κατά 39,4% σε σχέση με το 2021 και το διπλάσιο EBIT συγκριτικά με το 2021 και το τετραπλάσιο σε σχέση με το 2019, ενώ για την παραμονή των κεφαλαίων κίνησης σε αρνητικό έδαφος σημείωσε ότι "λόγω της έλλειψης διαθεσιμότητας χρειάστηκαν πολύ λίγα κεφάλαια κίνησης στις εμπορικές μας δραστηριότητες", μολονότι όπως πρόσθεσε, αυτά ανήλθαν σε -€1,21 εκατ. από - €6,71 εκατ. το 2021.
"Ό,τι ερχόταν το πουλάγαμε" τόνισε χαρακτηριστικά. Ιδιαίτερη έμφαση έκανε και στις υψηλή αποδοτικότητα των επενδεδυμένων κεφαλαίων (ROIC) η οποία διαμορφώθηκε πέρυσι στα επίπεδα του 36,6%.
YAMAHA
Οι πωλήσεις δικύκλων & προϊόντων θάλασσας (Yamaha), παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενισχύθηκαν πέρυσι κατά 19,3% σε σχέση με το 2021. Οι λιγότερες προσφορές οδήγησαν σε σημαντική αύξηση της μεικτής κερδοφορίας, ενώ βοήθησε και το καλύτερο μείγμα πωλήσεων.
Σε n-max x-max scooters και μεγάλες εξωλέμβιες έχασε μερίδια αγοράς αλλά θα προσπαθήσει να ανακάμψει. Παρέμεινε πάντως ο νο1 παίκτης στη μοτοσυκλέτα.
Πωλήσεις (σε € χιλ.)
- 2022: 61.935
- 2021: 51.894
- Μεταβολή: 19,3%
Μεικτό κέρδος (σε € χιλ.)
- 2022: 14.377
- 2021: 11.829
- Μεταβολή: 21,5%
Porsche
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων (Porsche) παρουσίασαν αύξηση 37,9%. Πέρυσι έγιναν 168 ταξινομήσεις, ενώ το 2023 ξεκίνησε με ένα… καλό βιβλίο παραγγελιών.
Επίσης, το portfolio συμπληρώθηκε με μεταχειρισμένα υψηλής αξίας, ενώ ενσωματώθηκε η Porsche Γλυφάδας το δ’ τρίμηνο, και πλέον η εταιρεία έχει και εισαγωγή και λιανική. Τέλος η εταιρεία έφερε δύο πολύ σοβαρές υπηρεσίες: το online car configuratior (φτιάχνεις το αυτοκίνητο που θέλεις) και το Porsche approved warranty (αφορά σε αγορά και επέκταση εγγύησης).
Πωλήσεις (σε € χιλ.)
- 2022: 26.833
- 2021: 19.465
- Μεταβολή: 37,9%
Μεικτό κέρδος (σε € χιλ.)
- 2022: 5.013
- 2021: 3.334
- Μεταβολή: 50,3%
SIXT
Η δραστηριότητα ενοικίασης αυτοκινήτων (Sixt) συνέχισε την εντυπωσιακή ανάκαμψη μετά τους περιορισμούς της πανδημίας, εμφανίζοντας πέρυσι ανάπτυξη της τάξης του 85,2%.
«Την παραλάβαμε ζημιογόνα και πέρυσι ολοκληρώθηκε το turnaround story σε συνεργασία με τους εταίρους μας στη Γερμανία» σημείωσε ο κ. Κυριακόπουλος.
Πωλήσεις (σε € χιλ.)
- 2022: 43.415
- 2021: 23.445
- Μεταβολή: 85,2%
Μεικτό κέρδος (σε € χιλ.)
- 2022: 14.681
- 2021: 7.839
- Μεταβολή: 87,3%
Οι φετινές προοπτικές
Για τη φετινή χρονιά ο κ. Κυριακόπουλος υπογράμμισε ότι το α’ τρίμηνο ξεκίνησε πολύ καλά για τον τουρισμό και πιο συγκεκριμένα οι διεθνείς αφίξεις, μολονότι το διάστημα αυτό παραδοσιακά είναι πολύ αδύναμο. Ανέφερε πάντως τα πολύ θετικά σημάδια που έρχονται από ΗΠΑ και Ισραήλ, δύο πολύ δυνατοί πελάτες για την SIXT.
Εκτιμά ότι η αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων θα ενισχυθεί και φέτος παρά τη θεαματική άνοδο του 2022. Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις αυτοκινήτων τόνισε ότι αυτές έχουν ομαλοποιηθεί και η εταιρεία αυξάνει συνεχώς τους στόλους της.
Στον τομέα των εμπορικών δραστηριοτήτων ανέφερε ότι υπάρχουν πολύ καλύτερες διαθεσιμότητες, σημειώνοντας παράλληλα και τη δραματική υποχώρηση των τιμών στα containers από Ασία κάτι που έχει θετική επίδραση στην κερδοφορία της εταιρείας. Η Porsche συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία και στο α’ τρίμηνο του 2023 – πλέον προσφέρει πολλά και οικονομικά στη Μοτοδυναμική. Σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές τόνισε ότι "είχαμε χαμηλότερα μερίδια στην Ελλάδα για διάφορους λόγους. Πιστεύουμε πολύ στα νέα μας μοντέλα όπως π.χ. το Taycan και το νέο cayenne phev, το υβριδικό μας μοντέλο που προσφέρει μεγάλη αυτονομία μπαταρίας (90 χιλιόμετρα)".
Ο στόχος για ROIC – Τα πλάνα για την ηλεκτροκίνηση
Με κόστος δανεισμού 5%-6% και κόστος equity χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, ένας καλός στόχος για απόδοση επενδεδυμένων κεφαλαίων ανέρχεται γύρω στο 20% σύμφωνα με τον κ. Κυριακόπουλο, ο οποίος συμπλήρωσε βέβαια ότι "δεν πρέπει να χάσουμε και κάποιες ευκαιρίες που μπορεί βραχυπρόθεσμα να μην είναι επωφελείς. Χρειάζεται ισορροπία μεταξύ ανάπτυξης και κερδοφορίας".
Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, επισήμανε ότι έχουμε πολύ μεγάλες προσδοκίες για το μικρό scooter της Yamaha, το οποίο ενδείκνυται για μικρές διαδρομές πόλης και νησιά. Φέρνουμε επίσης τρία ηλεκτρικά ποδήλατα, ενώ την περίοδο 2024-2025 θα ακολουθήσουν νέα μοντέλα scooters. Σχετικά με την Porsche, εκτός από το Taycan και Cayenne PHEV, θα έρθουν στη χώρα μας δύο νέα μοντέλα το 2024. Τέλος, στάθηκε στην υπηρεσία SIXT+.
Ο κ. Κυριακόπουλος θεωρεί πολύ κρίσιμο παράγοντα για την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας τις υποδομές.
«Εμείς έχουμε βάλει φορτιστή πολύ υψηλού capacity στη Μεταμόρφωση, ο οποίος φορτίζει το αυτοκίνητο μέσα σε 20-25 λεπτά. Επενδύσαμε αρκετά σε αυτό καθώς βάλαμε ειδικές μπαταρίες πίσω από τους φορτιστές, ωστόσο, είναι κάτι που δεν μπορούμε να το κάνουμε σε όλους τους σταθμούς πανελλαδικά.
Η εταιρεία πάντως προσπαθεί να τους τοποθετήσει σε Θεσσαλονίκη, σε άλλα σημεία της Porsche και κάποιους σταθμούς της Sixt. Γενικότερα βρίσκεται σε συζητήσεις και με παρόχους και με εταιρείες που είναι υπεύθυνες για τις υποδομές.
Σημείωσε με έμφαση πως «αν θέλουμε να αυξηθεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, πρέπει να γίνονται επενδύσεις εκ των προτέρων. Αν είναι να… μείνεις από ρεύμα, δεν πρόκειται να αγοράσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!