Κλειδώνουν σε ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ δύο μεγάλα υδροδοτικά έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με αποφάσεις που αναρτήθηκαν στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, εγκρίθηκαν τα πρώτα πρακτικά στους δύο διαγωνισμούς, σύμφωνα με τα οποία μειδοτούν οι δύο μεγάλες τεχνικές.
Η ΤΕΡΝΑ μειοδότησε στο έργο ύδρευσης των Νομών Πρέβεζας-Άρτας-Λευκάδας με ποσοστό έκπτωσης 2,75%. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν επίσης οι: Μυτιληναίος (1,99%), ΑΚΤΩΡ (1,50%) και ΑΒΑΞ (1%).
Η ΑΚΤΩΡ μειοδότησε στο έργο για το Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο με ποσοστό έκπτωσης 1,48%. Στον διαγωνισμό συμμετείχε και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 1%.
Οι δύο διαγωνισμοί του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, είναι μέρος ενός συνόλου έργων ενταγμένων στο Ταμείο Ανάκαμψης με αντικείμενο έργα άρδευσης και ύδρευσης. Πέρα από τα συγκεκριμένα έργα, τρέχουν επίσης και τα έργα για την ύδρευση Κέρκυρας, το Φράγμα Μπραμιανού, εγγειοβελτιωτικά έργα στην περιοχή της Αμβρακίας, αλλά και αντιπλημμυρικά έργα στο Λουτράκι.
►Διαβάστε και: Ελλάκτωρ: Μερίσματα άνω του 1,3 δισ. ευρώ αναμένει από τις παραχωρήσεις
Το έργο ύδρευσης Αρτας-Πρέβεζας-Λευκάδας
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 27 Ιανουαρίου μετά από 2 παρατάσεις και σήμερα 30 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε η αποσφράγιση των προσφορών. Πρόκειται για έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό με ΦΠΑ 140 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 112,9 εκατ. ευρώ). Το συμβατικό αντικείμενο της εργολαβίας αφορά στην κατασκευή νέου δικτύου μεταφοράς πόσιμου νερού με σκοπό την αντικατάσταση του σημερινού υδραγωγείου για την εξυπηρέτηση περιοχών στις Περιφερειακές Ενότητες Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας.
Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει οριστεί σε 40 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αν η σύμβαση υπογραφεί μέχρι το επόμενο Φθινόπωρο, τότε τα έργα θα μπορούν να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2026.
►Διαβάστε και: Πώς τρέχουν οι διαγωνισμοί για τα μεγάλα οδικά έργα - «Σημαίες» Αττική Οδός και ΒΟΑΚ
Το Φράγμα Τσικνιά
Η δημοπράτηση ξεκίνησε με την υποβολή των φακέλων είναι στις 26 Ιανουαρίου και μια ημέρας αργότερα, στις 27, έγινε η αποσφράγιση των προσφορών και "αποκαλύφθηκε" ο μειοδότης και μελλοντικός ανάδοχος του έργου. Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου.
Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 103,95 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 83,83 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει καθοριστεί σε 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Πρόκειται για έργο μεγάλης αξίας για το νησί της Λέσβου, καθώς θα δώσει διέξοδο στο υδροδοτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νησί, ιδιαίτερα το καλοκαίρι και την υψηλή τουριστική περίοδο.
Με τη λειτουργία του θα μπορεί να παρέχει μέχρι και 24.000 κυβικά νερά ημερησίως που θα καλύψει τη Μυτιλήνη, την Καλλονή και την Αγία Παρασκευή. Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270.000 ατόμων, ενώ το 2053 ο αριθμός αυτός θα έχει εκτοξευθεί σε 360.000 άτομα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!