Σημαντικά οδικά έργα είναι σε τελική διαγωνιστική φάση, καθώς σε κάποιες δημοπρατήσεις είτε είμαστε στο τέλος της προσυμβατικής περιόδου, είτε σε αναμονή προσφορών, είτε σε εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ενα ενδιαφέρον σημείο είναι πως σε πρόσφατη συνάντηση με δημοσιογράφους στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εκφράστηκε η πεποίθηση πως τα μεγάλα έργα πρέπει να προχωρήσουν.
Τα σημαντικά αυτά έργα αφορούν σε δύο για τον ΒΟΑΚ (την παραχώρηση και το έργο ΣΔΙΤ), τη νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού, την επέκταση της Λ.Κύμης (που προωθείται ως δημόσιο έργο), την Εγνατία Οδό (ως έργο παραχώρησης) και το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη (ως έργο ΣΔΙΤ).
Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη
Σε πολύ προχωρημένο στάδιο είναι ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη που αποτελεί τη φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Εδώ έχουν ολοκληρωθεί οι προσυμβατικές υποχρεώσεις (τελευταίο βήμα η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο) και μένει να πέσουν οι υπογραφές. Το έργο αναλαμβάνει το δίδυμο ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
ΒΟΑΚ
Αναφορικά με τον ΒΟΑΚ, η 20η Απριλίου είναι η ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για το βασικό τμήμα του άξονα, από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο. Από αυτό θα προκύψει και ο ανάδοχος του έργου. Συνολικά τέσσερα σχήματα διεκδικούν το μεγάλο αυτό έργο.
►Διαβάστε επίσης: Motor Oil: Σε ποια έργα για Μονάδες Απορριμμάτων στοχεύει μετά την εξαγορά της Θαλής
Παράλληλα, σε πολύ προχωρημένο στάδιο είναι και ο διαγωνισμός για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ. Εκεί έχει ανακηρυχθεί ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και αναμένονται οι υπογραφές.
Αττική Οδός
Για την Αττική Οδό, το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει την 29η Μαΐου ως την ημέρα υποβολής προσφορών. Το έργο έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων ομίλων της χώρας αλλά και γνωστά ξένα funds. Η υφιστάμενη σύμβαση της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Συνολικά οκτώ σχήματα διεκδικούν τη νέα σύμβαση παραχώρησης.
Λεωφόρος Κύμης
Για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ως τμήμα της Αττικής Οδού που θα υλοποιηθεί μέσω δημόσιου έργου, αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, περιμένοντας να καθαρογραφεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά την προσφυγή που είχε καταθέσει ο Δήμος Ηρακλείου.
Εκεί δύσκολα θα γίνει εφικτό να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός πριν από τις εκλογές καθώς απομένουν έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, παρουσίαση στη Βουλή και υπογραφές. Προσωρινός ανάδοχος είναι το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Εγνατία Οδός
Τέλος, για την Εγνατία Οδό μένει να κλείσουν εκκρεμότητες για να περάσουμε στην τελική ευθεία και να ολοκληρωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του βασικού άξονα και τριών σημαντικών κάθετων αξόνων στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!