«Χτίζουμε πάνω στα γαλακτοκομικά προϊόντα ΔΕΛΤΑ ένα διευρυμένο portfolio προϊόντων με πολλές κατηγορίες, με στόχο να γίνουμε σημείο αναφοράς στην καλή διατροφή» ανέφερε, μεταξύ άλλων, χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Δέλτα, Χρήστος Τσόλκας, σημειώνοντας ότι «το βασικότερο όχημά μας στη νέα εποχή της εταιρείας είναι μια φιλόδοξη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που στον πυρήνα της έχει την υπεύθυνη καινοτομία, η οποία διέπει το σύνολο της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας».
Η γαλακτοβιομηχανία αναμένει υψηλή μονοψήφια ανάπτυξη για τη φετινή χρονιά, επενδύοντας και σε νέα project στην καινοτομία, στο ESG και στη μείωση του Food Waste.
Αναδιαμόρφωση portfolio
Ο κ. Τσόλκας παρουσιάζοντας χθες και το νέο λογότυπο της ΔΕΛΤΑ, ανέφερε ότι εξετάζει και την ανάπτυξη προϊόντων εκτός ψυγείου, οπότε θα πρέπει να επενδύσει σε νέο στόλο και στη δημιουργία νέου δικτύου, καθώς και άλλες εναλλακτικές κατηγορίες, χωρίς να αποκλείει και τις εξαγορές. Τόνισε, δε, ότι στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρξει συντονισμός σε επίπεδο portfolio και με εκείνο της Vivartia, το οποίο κινείται σε 3 διαφορετικές κατευθύνσεις:
- Κατεψυγμένα
- Εστίαση
- Τρόφιμα &Ποτά
Η ΔΕΛΤΑ βρίσκεται σε διαδικασία revenue management του portfolio, το οποίο περιέχει πάνω από 200 προϊόντα, ενώ με το νέο σχέδιο το μείγμα θα αναδιαμορφωθεί σταδιακά. «Προσπαθούμε να μεγιστοποιήσουμε τους κωδικούς που χρειάζονται ιδιαίτερη τόνωση και αυτό το κάνουν όλες οι εταιρείες για να φρεσκάρουν το κωδικολόγιο. Σταδιακά θα πέφτει κάθε χρόνο η συμμετοχή του γάλακτος και θα αυξάνονται σε νέα προϊόντα». Σημειώνεται ότι τα γαλακτοκομικά αντιστοιχούν στο 70% σε όγκο και 55% σε αξία του συνολικού τζίρου της ΔΕΛΤΑ.
Τα τελευταία deals
Αναφορικά με τα deals που έχουν σημαδέψει την πορεία της ΔΕΛΤΑ και του ομίλου Vivartia τα τελευταία χρόνια θυμίζουμε ότι η ΔΕΛΤΑ στα τέλη 2021 εξαγόρασε την Δανιήλ Σ. Γκατένιο &Υιός ΑΕ, η οποία δραστηριοποιείται στην εισαγωγή, εξαγωγή και εμπορία γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων, μέσα από την οποία, σύμφωνα με τον κ. Τσόλκα, η θυγατρική του Ομίλου Vivartia αποκτά βήμα σε μια παγκόσμια αγορά.
Ενίσχυση στο portfolio της Δέλτα δίνει, σύμφωνα με τον κ. Τσόλκα, και η εξαγορά του 70% της Κουρέλλας, μιας τυροκομικής μονάδας στα Γρεβενά με 90% εξαγωγική δραστηριότητα και εξειδίκευση σε βιολογικά και φυτικά προϊόντα.
Σχετικά με την πώληση της United Milk Company (UMC), πρώην θυγατρικής της Vivartia στην Βουλγαρία, στην Ελληνικά Γαλακτοκομεία, ο κ. Τσόλκας επισήμανε ότι πρόκειται για deal που θεωρείται win-win και για τους δύο παίκτες και μια πολύ καλή συμφωνία, που «ήρθε την κατάλληλη στιγμή». Όπως ανέφερε, η πώληση ενίσχυσε τη ρευστότητα της Δέλτα και συνέβαλλε στο πλάνο ανάπτυξής της.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο μιας νέας εξαγοράς, υπογράμμισε ότι «οι αγορές και οι πωλήσεις δεν προαναγγέλλονται αλλά ανακοινώνονται», αναφέροντας ότι στο… ραντάρ της Δέλτα είναι οι εξαγορές και για την ενίσχυση του δικτύου των εξαγωγών, ωστόσο έμφαση δίνεται κυρίως στην Ελλάδα.
Εξαγωγές
Σχετικά με το πλάνο εξωστρέφειας, ο κ. Τσόλκας επισήμανε ότι το ποσοστό εξαγωγών της Δέλτα αντιπροσωπεύει έως και 9% του συνολικού κύκλου εργασιών της, εστιάζοντας κυρίως σε δυο μεγάλες αγορές (Γαλλία και Ιταλία) καθώς και σε άλλες μικρότερες, όπως είναι η Κύπρος, η Μάλτα και το Ισραήλ. Εκτιμάται πάντως ότι η ανάπτυξη του portfolio το 2023 θα ενισχύσει και τη διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων του εξωτερικού σε νέες αγορές, υλοποιώντας συγκεκριμένο πλάνο επενδύσεων.
Η εικόνα της αγοράς και τα μερίδια της ΔΕΛΤΑ
Διατηρώντας ρυθμό ανάλογο με εκείνο της αγοράς, οι μειώσεις στον όγκο για τη ΔΕΛΤΑ στο λευκό γάλα και γιαούρτι είναι σε μικρό μονοψήφιο ποσοστό, ενώ σε χυμούς, τσάι και άλλα προϊόντα, οι μειώσεις κυμαίνονται στα επίπεδα 10% - 15%.
Συνολικά τα μερίδια αγοράς της Δέλτα το 2022 κινήθηκαν ως εξής
- Φρέσκοι χυμοί: 20%- 22%
- Σοκολατούχο: 35%
- Λευκό γιαούρτι (ανάλογα με τη μέτρηση): 7%
- Φρέσκο γάλα: 15%
Το καλάθι του νοικοκυριού και οι ανατιμήσεις
Αναφερόμενος στο καλάθι του νοικοκυριού, ο κ. Τσόλκας εξήγησε ότι το καλάθι και οι προσφορές έχουν βοηθήσει για να κρατηθεί η κατανάλωση σε ένα καλό επίπεδο, αν και η τοποθέτηση φρέσκου γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι του νοικοκυριού είχε ως αποτέλεσμα η ΔΕΛΤΑ να χάσει έως και 4 μονάδες σε αξία από τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Το 2022 η ΔΕΛΤΑ πέρασε μέσες ανατιμήσεις 12% - 15%, ενώ ανάλογα με την επιβάρυνση της πρώτης ύλης και του κόστους έφτασαν σε κάποια προϊόντα έως και το 28%. Όπως ανέφερε ο κ. Τσόλκας, δεδομένου ότι στο φρέσκο γάλα (κυρίως αγελαδινό αλλά και κατσικίσιο) το 50% του κόστους είναι η πρώτη ύλη, το γάλα πήρε μεγαλύτερες ανατιμήσεις από ό,τι τα υπόλοιπα προϊόντα.
Φέτος η ΔΕΛΤΑ έχει ξεκινήσει με επιλεκτικές προσφορές, προκειμένου να επιστρέψει αξία στον καταναλωτή, ενώ δεν έχει αποφασίσει ακόμα για μελλοντικές ανατιμήσεις, καθώς οι προσφορές είναι σε μεγάλη έκταση.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!