Το κύμα μεγάλων αυξήσεων που ξεκίνησε πέρυσι θα συνεχιστεί και φέτος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της NielsenIQ που παρουσιάστηκε σήμερα από τον Βάιο Δημοράγκα, president & managing director της εταιρείας για Ελλάδα και Βουλγαρία, αν και διαφαίνεται μία τάση απομείωσης της έντασης για το ύψος των αυξήσεων.
Συνολικά, περίπου 7 στους 10 προμηθευτές (ποσοστό 68%) έχουν αποφασίσει να περάσουν νέες αυξήσεις στα προϊόντα τους φέτος, ενώ οι υπόλοιποι βρίσκονται σε στάση αναμονής.
Από ένα δείγμα 32 CEO’s (λιανέμπορους και προμηθευτές), το 35% των ερωτηθέντων βλέπει αυξήσεις έως 5%, ωστόσο οι μισοί αναμένουν ανατιμήσεις σε ποσοστό έως 10%. Υπάρχει βέβαια και ένα ποσοστό (6%) που ανεβάζει ακόμα υψηλότερα τον πήχη των νέων ανατιμήσεων, έως το 20%.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-03/graf1.jpg?itok=LrS3DiYE)
Συνέχιση της ανάπτυξης χάρη στις ανατιμήσεις
Το 55% των CEO’s αναμένουν ανάπτυξη του τζίρου την φετινή χρονιά σε ποσοστά 2% - 5%, ενώ το 30% αναμένει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης (6%-10%) χάρη κυρίως στις ανατιμήσεις, μια εξέλιξη που προβληματίζει ωστόσο καθώς οι υψηλότερες τιμές συρρικνώνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, συνεπώς και τη συνολική ζήτηση.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-03/graf2.jpg?itok=T-bTW_MN)
Στις βασικότερες προκλήσεις για τη φετινή χρονιά retailers και προμηθευτές ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων:
- Μειωμένη αγοραστική δύναμη καταναλωτών
- Τις επιπλοκές στην εφοδιαστική αλυσίδα
- Το αυξημένο κόστος πρώτων υλών
- Τη δυσκολία πρόσβασης στις πρώτες ύλες
- Τις παραδόσεις των προϊόντων στα καταστήματα
- Τη διαφοροποίηση στην συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω της πανδημίας αρχικά και στη συνέχεια του πληθωριστικού περιβάλλοντος
- Τα προβλήματα πληρωμών και ρευστότητας
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-03/graf3.jpg?itok=7Wgj1jTO)