Το κύμα μεγάλων αυξήσεων που ξεκίνησε πέρυσι θα συνεχιστεί και φέτος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της NielsenIQ που παρουσιάστηκε σήμερα από τον Βάιο Δημοράγκα, president & managing director της εταιρείας για Ελλάδα και Βουλγαρία, αν και διαφαίνεται μία τάση απομείωσης της έντασης για το ύψος των αυξήσεων.
Συνολικά, περίπου 7 στους 10 προμηθευτές (ποσοστό 68%) έχουν αποφασίσει να περάσουν νέες αυξήσεις στα προϊόντα τους φέτος, ενώ οι υπόλοιποι βρίσκονται σε στάση αναμονής.
Από ένα δείγμα 32 CEO’s (λιανέμπορους και προμηθευτές), το 35% των ερωτηθέντων βλέπει αυξήσεις έως 5%, ωστόσο οι μισοί αναμένουν ανατιμήσεις σε ποσοστό έως 10%. Υπάρχει βέβαια και ένα ποσοστό (6%) που ανεβάζει ακόμα υψηλότερα τον πήχη των νέων ανατιμήσεων, έως το 20%.

Συνέχιση της ανάπτυξης χάρη στις ανατιμήσεις
Το 55% των CEO’s αναμένουν ανάπτυξη του τζίρου την φετινή χρονιά σε ποσοστά 2% - 5%, ενώ το 30% αναμένει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης (6%-10%) χάρη κυρίως στις ανατιμήσεις, μια εξέλιξη που προβληματίζει ωστόσο καθώς οι υψηλότερες τιμές συρρικνώνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, συνεπώς και τη συνολική ζήτηση.

Στις βασικότερες προκλήσεις για τη φετινή χρονιά retailers και προμηθευτές ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων:
- Μειωμένη αγοραστική δύναμη καταναλωτών
- Τις επιπλοκές στην εφοδιαστική αλυσίδα
- Το αυξημένο κόστος πρώτων υλών
- Τη δυσκολία πρόσβασης στις πρώτες ύλες
- Τις παραδόσεις των προϊόντων στα καταστήματα
- Τη διαφοροποίηση στην συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω της πανδημίας αρχικά και στη συνέχεια του πληθωριστικού περιβάλλοντος
- Τα προβλήματα πληρωμών και ρευστότητας
