Το σχήμα RACE-ENVECO θα είναι Τεχνικοί Σύμβουλοι στο έργο οδικής σύνδεσης Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, στον διαγωνισμό για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου που θα ωριμάσει περισσότερο το έργο, το ανωτέρω σχήμα επικράτησε.
Ο μελετητής θα πρέπει να παραδώσει ολοκληρωμένη προμελέτη οδοποιίας, οριστική γεωλογική μελέτη και Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν επίσης η Σύμπραξη γραφείων: «PLAS Α.Ε.»-«G.T.B. ΑΝΟΔΟΣ Α.Ε.»-«PASECO Ε.Π.Ε.» και η Σύμπραξη γραφείων: «ΣΥΣΤΑΣ ΣΥΜΒ. ΜΗΧ/ΚΟΙ Α.Ε.»-Α. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ-«ΕΜΒΗΣ Α.Ε.»
Να σημειωθεί πως στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού Αγρινίου. Το έργο έχει χαρακτηριστεί Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού. Είναι επίσης ενταγμένο στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Με το έργο της οδικής σύνδεσης της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό θα μειωθούν οι χρόνοι μετακίνησης. Η σύνδεση προβλέπεται μέσω του κόμβου Αγγελοκάστρου με διέλευση νότια του υφιστάμενου στρατιωτικού αεροδρομίου, με κατάληξη στη νέα δυτική περιφερειακή οδό της πόλη του Αγρινίου.
►Διαβάστε και: Με 215 - 217 εκατ. ευρώ κλείνει το deal εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ
Το τεχνικό αντικείμενο του έργου
Το μήκος του συνδετήριου αυτού δρόμου είναι 13,3 χλμ., ενώ το μήκος της δυτικής περιφερειακής οδού είναι 6,8 χλμ. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη. Το μήκος του συνδετήριου αυτού δρόμου είναι 13,3 χλμ., ενώ το μήκος της δυτικής περιφερειακής οδού είναι 6,8 χλμ. Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 80 εκατ. ευρώ.
Τα έργα της οδικής σύνδεσης περιλαμβάνουν έναν ανισόπεδο κόμβο, πέντε κυκλικούς κόμβους, τρεις άνω διαβάσεις, πέντε κάτω διαβάσεις, τέσσερις γέφυρες, 14 οχετούς, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και αποκατάσταση αρδευτικού δικτύου 14 χλμ.
Για την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού περιλαμβάνεται νέος άξονας 6,8 χλμ. Περιλαμβάνονται τέσσερις κυκλικοί κόμβοι, δυο γέφυρες, μια άνω διάβαση, δυο κάτω διαβάσεις, 4 οχετούς, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και κατασκευή ποδηλατοδρόμου συνολικού μήκους 3χλμ.
Η ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού στο Αγρίνιο (συνδέεται με κόμβους με τον Ρεμπελιά και το νέο νοσοκομείο), σύνδεσης του δρόμου με το Βιοτεχνικό Πάρκο επιδιώκεται να δημιουργηθεί κοντά στα Καλύβια, προβλέπει πιθανή αξιοποίηση του στρατιωτικού αεροδρομίου του ΝΑΤΟ, ανισόπεδους κόμβους, υπόγειες διαβάσεις κλπ. Το έργο περιλαμβάνει και απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ.
►Διαβάστε και: ΕΥΔΑΠ: Τρέχουν τα έργα αποχέτευσης στην Ανατολική Αττική - Πού έχουν προχωρήσει
Πως προχωρά η ωρίμανση των μελετών
Ουσιαστικά με τις μελέτες που προωθούνται θα φτάσουμε κοντά στο στάδιο της προετοιμασίας του έργου για να μπορει να προωθηθεί προς υλοποίηση.
Η υπόθεση ωρίμανσης του έργου ξεκίνησε από την προηγούμενη δεκαετία. Το 2018 η μελετητική εταιρεία RACE παρέδωσε προμελέτη του έργου στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Με την υπ΄ αρ. πρωτ. ΔΟΥ/οικ/2996/06-06-2018 Υπουργική Απόφαση εγκρίθηκε καταρχάς η εκπόνηση της μελέτης. Στη συνέχεια το 2020 προχωρά η εκπόνηση (μέσω Τεχνικού Συμβούλου) για την προμελέτη οδοποϊίας, οριστική μελέτη και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Με την νέα αυτή κίνηση πρόσληψης Συμβούλων που ολοκληρώνει την ωρίμανση των έργων, στήνονται οι βάσεις, ώστε το έργο μελλοντικά να διεκδικήσει κονδύλια από κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα και να μπορέσει να υλοποιηθεί.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!