Σε όλη την Ευρώπη, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν υψηλό πληθωρισμό και μεγάλες ανατιμήσεις σχεδόν σε όλα τα προϊόντα και κυρίως στις κατηγορίες τροφίμων-ποτών.
Σε ορισμένες χώρες, οι κυβερνήσεις προχωρούν σε παρεμβάσεις, ενώ σε άλλες, οι retailers ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να ενισχύσουν την εικόνα τους στους καταναλωτές, με βασικό "όπλο" τις πιο προσιτές τιμές.
Ηνωμένο Βασίλειο
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Tesco έχει προσθέσει περισσότερους PL κωδικούς στην καμπάνια Aldi Price Match, που περιλαμβάνει πλέον σχεδόν 700 προϊόντα. Η ανταγωνίστριά της, Sainsbury's, επέκτεινε εξίσου την καμπάνια αντιστοίχισης τιμών κατά σχεδόν ένα τρίτο, καλύπτοντας πλέον πάνω από 300 προϊόντα. Η Waitrose επενδύει φέτος 100 εκατομμύρια λίρες για να μειώσει τις τιμές εκατοντάδων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των φρέσκων λαχανικών, του κρέατος και του τσαγιού.
Σύμφωνα με τον retailer, έχουν σχεδιαστεί μειώσεις τιμών-ρεκόρ για να βοηθηθούν οι καταναλωτές να αντιμετωπίσουν την κρίση κόστους ζωής.
►Διαβάστε και: Eurostat: Υψηλότερος ο δομικός πληθωρισμός στην Ελλάδα απ' ό,τι στην Ευρωζώνη
Γαλλία
Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Bruno Le Maire, προέτρεψε τους retailers τροφίμων να κάνουν περισσότερα για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν τις υψηλές τιμές, καθώς η κυβέρνηση βασίζεται σε αυτούς - οικειοθελώς προς το παρόν - για να πουλήσει ένα αντιπληθωριστικό καλάθι καθημερινών βασικών αγαθών σε πολύ χαμηλές τιμές τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο σε πρώτη φάση.
Η Système U έχει ήδη λανσάρει 150 καθημερινά προϊόντα, η πλειονότητα των οποίων είναι δικά της PL, σε τιμές κόστους. Η Lidl έκανε παρόμοια κίνηση. Η Auchan διπλασίασε τον αριθμό των προϊόντων που προσφέρονται σε χαμηλές τιμές. Η Carrefour έχει τη δική της εκστρατεία κατά του πληθωρισμού με εκατοντάδες προϊόντα που προσφέρονται σε χαμηλές τιμές. Η Casino χρησιμοποιεί "πάγωμα τιμών" σε μια σειρά από 550 καθημερινά προϊόντα.
Σημειώνεται ότι τον Φεβρουάριο, οι τιμές καταναλωτή στη χώρα εκτινάχθηκαν κατά 7,3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, καταγράφοντας την ισχυρότερη άνοδο για τη Γαλλία στην ιστορία της ευρωζώνης. Ισπανία Στην Ισπανία, η κυβέρνηση έχει καταργήσει τον ΦΠΑ στα βασικά τρόφιμα (ψωμί, αλεύρι για ψωμί, γάλα, τυρί, αυγά, φρούτα, λαχανικά, όσπρια, πατάτες και δημητριακά), πηγαίνοντας τον από το 4% σε 0% κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους. Με τον ίδιο τρόπο μειώνει τον φόρο αυτό για το ελαιόλαδο και τα ζυμαρικά από 10% σε 5%.
►Διαβάστε και: Ακρίβεια: Αγκάθι για την οικονομία ο υψηλός πληθωρισμός στα τρόφιμα
Ελλάδα
Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση λάνσαρε από τον περασμένο Νοέμβριο το καλάθι του νοικοκυριού, στο οποίο περιλαμβάνονται βασικά προϊόντα μεταξύ άλλων, γάλα, κρέας, ρύζι και ψωμί. Μια πρωτοβουλία για να επιτευχθεί η μείωση ή το "πάγωμα" των τιμών. Μάλιστα, πριν το Πάσχα αναμένεται να δημιουργηθούν δύο νέα "καλάθια" από το υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο έχει ήδη προαναγγείλει τρίμηνη παράταση του "καλαθιού του νοικοκυριού" έως τις 30 Ιουνίου.
Ειδικότερα, το "πασχαλινό καλάθι" θα πάρει τη θέση του "καλαθιού της Σαρακοστής", λίγες μέρες πριν από το Πάσχα και θα δημιουργηθεί για να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών σε αγορές τροφίμων για το πασχαλινό τους τραπέζι (π.χ. αρνί, κατσίκι, τσουρέκι, σοκολατένια αβγά). Επίσης, από τις 29 Μαρτίου έως τις 15 Απριλίου θα εφαρμοστεί στα καταστήματα παιχνιδιών το "καλάθι των νονών", ένα μέτρο αντίστοιχο με το "καλάθι του Άη Βασίλη" που ίσχυσε την περίοδο των Χριστουγέννων.
«Η μάχη δεν έχει τελειώσει» Το συγκεκριμένο report καταλήγει αναφέροντας πως, ο πληθωρισμός εξακολουθεί να είναι υψηλός και οι τιμές των προϊόντων στα super markets παραμένουν υπό πίεση, κυρίως επειδή οι προμηθευτές συνεχίζουν να ζητούν υψηλότερες τιμές. Το τέλος της "μάχης για τον πληθωρισμό" δεν φαίνεται ακόμη στον ορίζοντα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!