Νέα
  • ΓΔ: 1455.67 +0.20%
  • Τζίρος: 149,80 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

AEGEAN: Στα 106,8 εκατ. τα κέρδη το 2022, ξεπέρασε το 2019 - Στο 1,34 δισ. ο κύκλος εργασιών

Υψηλές επιδόσεις μετά από δύο χρόνια ζημιών λόγω της πανδημίας καταγράφει η AEGEAN, η οποία ανακοίνωσε τα οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα του έτους 2022.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της AEGEAN, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το σύνολο του έτους ανήλθε σε 1,34 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 98% σε σχέση με το 2021, και 2% υψηλότερος από το 2019. Το 2022 ο Όμιλος προσέφερε 15,8 εκατ. θέσεις και μετέφερε 12,5 εκατ. επιβάτες συνολικά 73% περισσότερους σε σχέση με το 2021, εκ των οποίων 7,3 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 79,8% σημαντικά βελτιωμένος από το 2021 (+ 14,3 ποσοστιαίες μονάδες), αλλά κάτω από τα επίπεδα του 2019 απόρροια της επίδρασης του πρώτου και δεύτερου τριμήνου. Η συμβολή της κίνησης του δικτύου εξωτερικού αντιπροσωπεύει σχεδόν το 80% του συνολικού κύκλου εργασιών του Ομίλου για το 2022.

«Η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια προς αλλά και από την Ελλάδα, η αύξηση του μέσου εσόδου ανά προσφερόμενη θέση, ο εμπλουτισμός του στόλου με αεροσκάφη νέας τεχνολογίας που επιταχύνθηκε το 2022, καθώς και οι έγκαιρες προαγορές καυσίμου για μέρος των αναγκών συνέβαλλαν στην αντιστάθμιση των επιπτώσεων από την σημαντική αύξηση του κόστους καυσίμου και την ανατίμηση του δολαρίου έναντι του ευρώ» σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Διαβάστε επίσης: AEGEAN - Olympic Air: Ακυρώσεις πτήσεων λόγω απεργίας

Συνολικά για το 2022 η χωρητικότητα της εταιρείας έφτασε στο 90% των προσφερόμενων χιλιομετρικών θέσεων του 2019, με σταδιακή όμως αύξηση κατά την εξέλιξη του έτους. Το τέταρτο τρίμηνο έφθασε το 99% των προσφερόμενων χιλιομετρικών θέσεων και αντίστοιχα στο 115% των εσόδων της αντίστοιχης περιόδου του 2019 με 317,4 εκατ. ευρώ έσοδα και για πρώτη φορά στην ιστορία της Εταιρείας με θετική κερδοφορία μετά από φόρους στα 13,6 εκατ.ευρώ.

Με την επίδραση και του θετικού τέταρτου τριμήνου τα κέρδη μετά από φόρους του έτους ανήλθαν στα 106,8 εκατ.ευρώ από οργανικές ζημίες ύψους 57,6 εκατ. ευρώ το 2021, υπερβαίνοντας κατά 36% την αντίστοιχη κερδοφορία του 2019, η οποία είχε διαμορφωθεί στα 78,5 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που οι προσπάθειες και η εξέλιξη των δυνατοτήτων όλων των ανθρώπων μας οδήγησαν τον Όμιλο σε σημαντικά επίπεδα κερδοφορίας, μετά από δύο χρόνια επώδυνων ζημιών λόγω της πανδημίας, της δυσκολότερης περιόδου στην ιστορία των αερομεταφορών».

Και προσέθεσε «Το αποτέλεσμα μας δικαιώνει, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη το δύσκολο ξεκίνημα του 2022 με την αβεβαιότητα του πολέμου στην Ουκρανία αλλά και το ιδιαίτερα υψηλό κόστος καυσίμου αποδεικνύοντας ότι οι επενδύσεις αναβάθμισης του στόλου και των υπηρεσιών μας, που συνεχίστηκαν απρόσκοπτα παρά την πανδημία, αποδίδουν στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας μας.

Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει τη μη διανομή μερίσματος για τέταρτη συνεχή χρονιά, προκειμένου να διατηρήσουμε ικανό κεφαλαιακό απόθεμα τόσο για τη σημαντική μας νέα επένδυση δημιουργίας του Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης και Προσομοιωτών Πτήσεων (παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο 2022), όσο και για τη δυνατότητα εξαγοράς των δικαιωμάτων του Δημοσίου μετά από πιθανή άσκηση των warrants που κατέχει. Το 2023 θα παραλάβουμε ακόμη 9 νέα Airbus A320/321neo συνεχίζοντας απρόσκοπτα το επενδυτικό πλάνο για 46 Airbus neo αεροσκάφη στο στόλο έως το 2026».

Ενθαρρυντικές ενδείξεις για το 2023 

Τέλος, ο κ. Γερογιάννης αναφέρθηκε στις πρώτες ενδείξεις για το 2023, χαρακτηρίζοντας της ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, «με τους επιβάτες μας στις πτήσεις εξωτερικού κατά τους δύο πρώτους μήνες, αλλά και τις πωλήσεις εισιτήριων για το καλοκαίρι να υπερβαίνουν σημαντικά τα αντίστοιχα μεγέθη του 2022 και του προ πανδημίας 2019. Παράλληλα, η χρήση επιπλέον αεροσκαφών νέας τεχνολογίας για μεγαλύτερο μέρος του πτητικού μας έργου θα φέρει περαιτέρω εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου ανά προσφερόμενη θέση, αντισταθμίζοντας μερικώς τις επιπτώσεις από τα υψηλότερα επιτόκια και τον πληθωρισμό σε όλη την Ευρώπη που επηρεάζουν τους προμηθευτές και το λειτουργικό μας κόστος».

Η AEGEAN σχεδιάζει να επιχειρεί με 76 αεροπλάνα το 2023 και να προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, με 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες συγκριτικά με το 2022 και 800 χιλιάδες περισσότερες από το 2019. Το Δίκτυο θα καλύπτει 46 χώρες, με 264 δρομολόγια σε 161 προορισμούς από συνολικά 8 βάσεις.

Στις 15 Μαρτίου του 2023, η AEGEAN ολοκλήρωσε την αποπληρωμή του τελευταίου τμήματος του έκτακτου δανεισμού που είχε λάβει από τις τέσσερεις μεγάλες ελληνικές τράπεζες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τρία χρόνια ταχύτερα από την προθεσμία εξόφλησης του. Μετά και την πλήρη αποπληρωμή, η άμεσα διαθέσιμη ρευστότητα σε καταθέσεις και χρηματοοικονομικά ισοδύναμα παραμένει πάνω από τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ και τα Ίδια Κεφάλαια έχουν επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.

H εξελισσόμενη επένδυση στο νέο στόλο Airbus A320 και A321 neo, η καθολική αντικατάσταση του ελικοφόρου στόλου (turboprop) με ATR 42 & 72-600 που ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια του 2022 καθώς και η χρήση SAF συνέβαλλαν στην μείωση των εκπομπών CΟ2 κατά 9% ανά χιλιομετρική θέση το 2022 σε σχέση με το 2019, ενώ για το 2023 προβλέπεται περαιτέρω σημαντική βελτίωση.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ