Η αντίστροφη μέτρηση για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ξεκίνησε καθώς η 22α Μαρτίου ορίστηκε ως η ημέρα που θα έχουμε τα πρώτα δρομολόγια και θα αφορούν τον Προαστιακό της Αθήνας.
Μετά το συγκλονιστικό δυστύχημα την 28η Φεβρουαρίου που είχε ως αποτέλεσμα την τραγική απώλεια 57 συνανθρώπων μας το σιδηροδρομικό δίκτυο παρέμεινε κλειστό καθώς πέρα από το ίδιο το γεγονός, έγιναν γνωστές οι παθογένειες και οι ελλείψεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Μετά από διαδοχικές συναντήσεις που έγιναν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και συναντήσεις με σιδηροδρομικούς, έχει συμφωνηθεί ένα πρώτο πλαίσιο για τη επαναλειτουργία του μέσου. Η 1η Απριλίου τίθεται ως η ημερομηνία έναρξης ενός δρομολογίου στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Βέβαια σε όλα αυτά θα φανεί και το πόσο το επιβατικό κοινό είναι προετοιμασμένο ή διατεθειμένο να επιστρέψει στα σιδηροδρομικά δρομολόγια. Και ο Προαστιακός θα αποτελέσει το πρώτο πραγματικό τεστ της επιβατικής κίνησης.
►Διαβάστε επίσης: Σιδηρόδρομος: Πότε και πως θα γίνει η επανεκκίνηση των δρομολογίων - Τα μέτρα ασφαλείας
Μέχρι την επαναλειτουργία
Ωστόσο μέχρι να συμβεί αυτό, η Hellenic Train ενημέρωσε πως έχει ενεργοποιήσει από εχθές 14 Μαρτίου λεωφορειακές γραμμές σε επιλεγμένες διαδρομές, έως την επανεκκίνηση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Τα δρομολόγια υποκαθιστούν κατά ένα μεγάλο μέρος την σιδηροδρομική μετακίνηση.
Από την πλευρά τους οι μηχανοδηγοί σε ανακοίνωση τους την Τρίτη σημειώνουν πως «εμείς θα ξανανέβουμε στους συρμούς –εργαζόμενοι και επιβάτες- περνώντας από αφύλαχτες διαβάσεις και στηριζόμενοι σε χειροκίνητους χειρισμούς» αλλά και πως «θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει».
Από την πλευρά του ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης αναφέρθηκε στην επιστροφή των δρομολογίων. Στις σχετικές ανακοινώσεις επισημάνθηκε ότι το δίκτυο δεν μπορεί να μείνει χωρίς τρένα για τεχνικούς λόγους (σκούριασμα γραμμών) και φόβων για κλοπές και δολιοφθορές.
►Διαβάστε επίσης; Μηχανοδηγοί: Επιχειρούν να φορτώσουν τις ευθύνες για το έγκλημα στους εργαζόμενους
O χάρτης της επανεκκίνησης
Για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια θα χρειαστεί να γίνει επιθεώρηση του δικτύου και δοκιμαστικά τρένα. Στις 22 Μαρτίου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια:
- Πειραιάς-Αθήνα-Αεροδρόμιο
- Κάντζα-Λιόσια, Αθήνα-Χαλκίδα
- Θεσσαλονίκη-Φλώρινα
- Προαστιακός Πάτρας
Στα εμπορευματικά:
- από Θριάσιο μέχρι Θεσσαλονίκη
- Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και Προμαχώνα κ.α.
Στις 27 Μαρτίου θα ξεκινήσει το Αθήνα-Κιάτο-Αίγιο.
Την 1η Απριλίου θα ξεκινήσει:
- Αθήνα-Θεσσαλονίκη,
- Θεσσαλονίκη-Λάρισα,
- Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα,
- Λάρισα-Βόλος
- Λαμία-Στυλίδα.
Για την ενίσχυση της ασφάλειας προβλέπεται μείωση ταχύτητας όπου δεν καλύπτεται από τη σηματοδότηση, 2 μηχανοδηγοί και ένας συνοδός στους προαστιακούς συρμού, δύο σταθμάρχες στους ανοιχτούς σταθμούς, τρεις συνοδοί στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου σε ΟΣΕ-Hellenic Train.
►Διαβάστε επίσης: Hellenic Train: Αποζημιώνει τις οικογένειες των θυμάτων στα Τέμπη - Τα ποσά
Το πολιτικό πεδίο
Στο πολιτικό πεδίο την ερχόμενη Δευτέρα συνεδριάζει η η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής με την ομιλία των πρώην υπουργών Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, Χρήστου Σπίρτζη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Θα τοποθετηθεί και ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης με θέμα την πορεία και την εξέλιξη των συμβάσεων και τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση.
Το ευρύτερο θέμα της αναβάθμισης της θέσης των σιδηροδρομικών μεταφορών έχει πλέον τεθεί καθώς με βάση το τραγικό δυστύχημα, φάνηκε και η γενικότερη εικόνα του.
Εκτός από τα βασικά προβλήματα με τις ελλείψεις συστημάτων, περίφραξης του δικτύου, ισόπεδες διαβάσεις κ.α. έχουμε και την εικόνα των κεντρικών σταθμών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα που δεν είναι αυτό που θα περίμενε να συναντήσει κανείς, έχοντας ως αντιπαράσταση αντίστοιχους ευρωπαϊκούς σταθμούς.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!