Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η τάση συγκέντρωσης στον εγχώριο κλάδο των supermarkets. Με στόχο την ενδυνάμωση της παρουσίας της στην επαρχία η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ολοκληρώνει ακόμα μία εξαγορά. Αποκτά την εταιρεία Σανίδας- Παπακωνσταντίνου ΙΚΕ, με έδρα την Λάρισα, η οποία φέρει την ταμπέλα “AS Αγορά”.
Σημειώνεται ότι στην Θεσσαλία η Σκλαβενίτης διαθέτει 25 καταστήματα, εκ των οποίων 4 είναι στην Λάρισα. Με την κίνηση αυτή εισέρχεται πιο δυναμικά στη διοικητική πρωτεύουσα της περιφέρειας, αποκτώντας καταστήματα που βρίσκονται σε κομβικά σημεία της πόλης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η "AS Αγορά" - που ανήκει στον επιχειρηματία Θάνο Σανίδα, ο οποίος ασχολείται με τον κλάδο των κατασκευών, αναλαμβάνοντας μεγάλα έργα - υπήρξε τα τελευταία χρόνια μια... "πολύφερνη νύφη", με άλλες μεγάλες αλυσίδες να είχαν προσεγγίσει τον κ. Σανίδα για πλήρη εξαγορά. Αξίζει να αναφερθεί ότι από τις αρχές Φεβρουαρίου ο Θάνος Σανίδας δεν εμφανίζεται στο μετοχικό κεφάλαιο της λιανεμπορικής αλυσίδας.
►Διαβάστε επίσης: Σκλαβενίτης: Αυξήσεις μισθών 5,5% στους εργαζόμενους
Το προφίλ
Η "AS Αγορά", που αποτελεί μέλος του ΕΛΟΜΑΣ, ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στα τέλη του 2015 και έκτοτε, εκτός του κεντρικού καταστήματος επί της οδού Καραθάνου 11 στην Λάρισα, διαθέτει τα εξής καταστήματα:
- Ζωοδόχου Πηγής 46 - Λάρισα
- Ιωαννίνων 22 - Λάρισα
- Υψηλάντου 55-57 - Λάρισα
- Δημοσθένους 1 και Αγαμέμνωνος - Λάρισα
- Παπακυριαζή 65 - Λάρισα
- Αμοιρού 8 - Αγιά Λάρισας
- Γκόλτσιου 11 - Αμπελώνας Λάρισας
- Νέοι Πόροι Πιερίας
Επίσης, διαθέτει γραφεία και αποθήκη στο 3ο χιλ. Λάρισας - Καρδίτσας.
Προβλήματα ρευστότητας
Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία, η εταιρεία εμφάνιζε το 2021 τζίρο €9,93 εκατ. (από €10,35 εκατ. το 2020), μικτό αποτέλεσμα €2,33 εκατ. (από €2,4 εκατ.) και ζημίες €140,64 χιλ. από κέρδη προ φόρων €48 χιλ. το 2020. Στην ετήσια έκθεση υπογραμμίζονται τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετώπιζε.
Ειδικότερα, κατά τη λήξη της οικονομικής χρήσης του 2021:
α) το σύνολο των βραχυπροθέσμων υποχρεώσεων της εταιρείας υπερέβαινε το σύνολο των κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων κατά το ποσό των €2.161.475,33,
β) οι σωρευμένες ζημιές ανέρχονται σε €-1.230.966,49
γ) το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας έχει καταστεί αρνητικό
Η διοίκηση της ΑS είχε εκφράσει την πρόθεση να προβεί σε μια σειρά ενεργειών για την ενίσχυση της ρευστότητας της ώστε να μπορεί να είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις υποχρεώσεις της, με το συγκεκριμένο deal να δίνει τελικά τη... λύση.
Επιλεκτικές εξαγορές
Θυμίζουμε ότι λίγο πριν το τέλος του 2022, η Σκλαβενίτης - η οποία σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Braincandy τον Δεκέμβριο του 2022, σε δείγμα 600 ατόμων (16-75 ετών) σε όλη την Ελλάδα, παραμένει πρώτη στο top of mind των καταναλωτών - απορρόφησε τα 4 από τα 6 καταστήματα της Γέγος, ενώ την άνοιξη της περασμένης χρονιάς απέκτησε τα 9 από τα 11 καταστήματα της γιαννιώτικης SEP Markets.
Πηγές της αγοράς, τονίζουν ότι η μετά covid εποχή στο retail έχει οδηγήσει σε μεγάλο ανταγωνισμό μεταξύ των αλυσίδων super market, οι οποίες, μέσω της απορρόφησης μικρότερων markets που έχουν ανάγκη από ενέσεις ρευστότητας, επιδιώκουν τη διεύρυνση του μεριδίου τους.
Στρατηγικός σχεδιασμός
Οι πωλήσεις της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» εκτιμάται ότι ανήλθαν πέρυσι στα επίπεδα των το 2022 άγγιξαν τα €4,5 δισ. εμφανίζοντας διψήφια αύξηση σε σχέση με το 2021 (+12%).
Ο Όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ απασχολεί περισσότερους από 33.000 Εργαζόμενους και το δίκτυο του Ομίλου απαρτίζεται από τις Εταιρείες Ε.Υ.Σ. (440 Καταστήματα και 4 κέντρα διανομής παραγγελιώνeMarket), ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Κύπρου (18 Καταστήματα), ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ (40 Καταστήματα) και The MART (13 Καταστήματα).
Στον στρατηγικό σχεδιασμό της Σκλαβενίτης περιλαμβάνεται:
- η δημιουργία δύο νέων καταστημάτων στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα,
- οι επενδύσεις για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της
- η περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών, μέσω νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής
- η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας
Το πρώτο νέο hypermarket στην μετά-Μαρινόπουλο εποχή
Αναφορικά με το δίκτυο θυμίζουμε ότι τον περασμένο Νοέμβριο ξεκίνησε τη λειτουργία του τo νέο hypermarket της Σκλαβενίτης στην περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας, επί της οδού Λαχανά 12 στο 10ο χλμ. Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας.
Πρόκειται για το 33ο hypermarket της αλυσίδας, συνολικής έκτασης 16.500 τ.μ., με εκθεσιακούς χώρους 4.700 τ.μ., το οποίο απασχολεί περισσότερους από 230 εργαζόμενους.
Σημειώνεται ότι το hypermarket που άνοιξε στην Νέα Φιλαδέλφεια είναι το πρώτο κατάστημα που ανοίγει η επιχείρηση στην Αττική ως Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ, μετά τη διάσωση της Μαρινόπουλος.
Το νέο hypermarket διαθέτει όλα τα βασικά τμήματα και επιπλέον αρτοζαχαροπλαστείο, ιχθυοπωλείο, έτοιμα φαγητά, τμήμα Beauty, βιβλιοπωλείο, παιχνίδια, έίδη σπιτιού και εποχικά είδη, καφετέρια, παιδότοπο, ανθοπωλείο. Επιπλέον, διαθέτει 2 υπόγεια parking και 1 πάρκινγκ στο δώμα, με συνολικά περισσότερες από 200 θέσεις στάθμευσης.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!