Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Tupperware: Το αγαπημένο ταπεράκι χάνει το «σπίτι» του - Από την έμπνευση του 1946 στο λουκέτο του 2023

Τupperware. Oλα ξεκίνησαν από ένα μικρό μπολ που σχεδίασε ο Earl Tupper το 1946, δύο χρόνια μετά την ίδρυση τής Tupperware Plastics Company. Ο Αμερικανός χημικός ήταν πρωτοπόρος στη χρήση του πολυαιθυλενίου για οικιακή χρήση και έφερε την επανάσταση στην αποθήκευση των τροφίμων. Η εταιρεία, που ακολούθησε την επιτυχημένη, όπως αποδείχτηκε, συνταγή των κατ' οίκον επιδείξεων, είναι πλέον παρούσα σε σχεδόν 100 αγορές σε όλο τον κόσμο.

Στην Ελλάδα η θυγατρική Tupperware Hellas ιδρύθηκε το 1964 και τρία χρόνια αργότερα έθεσε σε λειτουργία το εργοστάσιο της ΘήβαςΥστερα από 56 χρόνια ζωής, όμως, ο αμερικανικός όμιλος παραγωγής δοχείων φαγητού αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο στην Ελλάδα. Η Tupperware θα διατηρήσει στη χώρα μας τις δραστηριότητες αποθήκευσης και διανομής, συνεχίζοντας να πουλάει προϊόντα μέσω του δικτύου διανομέων και πωλητών.

Την είδηση έκανε γνωστή η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ), που όπως ανακοίνωσε, «με μία αιφνιδιαστική κίνηση η Διοίκηση του εργοστασίου ανακοίνωσε την απόφαση της πολυεθνικής εταιρίας, καλώντας τους εργαζόμενους να υπογράψουν οικειοθελείς αποχωρήσεις λαμβάνοντας λίγα περισσότερα χρήματα από τις νόμιμες αποζημιώσεις, ώστε να ολοκληρώσει το λουκέτο έως τα μέσα Απριλίου χωρίς να προσκρούσει στο νόμο που προβλέπει συγκεκριμένο ποσοστό απολύσεων ανά μήνα.

Με αυτήν την απόφαση, περίπου 150 εργαζόμενοι χάνουν τη δουλειά τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για τους ίδιους όσο και για τις οικογένειές τους, προσθέτει. Σε μία περιοχή που πλήττεται από την ανεργία, με δεδομένο το γεγονός ότι κάθε λίγο και λιγάκι κλείνει και μία βιομηχανική μονάδα, το κλείσιμο του εργοστασίου της Tupperware θα εντείνει το πρόβλημα, αφού μια θέση εργασίας στην περιοχή φαντάζει όνειρο απατηλό».

Το λουκέτο έρχεται στο πλαίσιο του εξορθολογισμού της εφοδιαστικής αλυσίδας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Κέρδη στην Ελλάδα

Στον τελευταίο ισολογισμό που δημοσιεύτηκε από την εταιρεία και αφορά το 2021, ο κύκλος εργασιών σε σύγκριση με το 2020 αυξήθηκε κατά 11,02%, στα 45.278.715,49 ευρώ.

Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 2,01 εκατ. ευρώ από 805.000 ευρώ το 2020 και τα καθαρά κέρδη ήταν στα επίπεδα του 1,35 εκατ. ευρώ από 470.226 ευρώ.

Εκτός Ελλάδας, ωστόσο, ο όμιλος Tupperware κατέγραψε μια κακή χρονιά το 2022. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, οι καθαρές πωλήσεις ανήλθαν σε 1.305,6 εκατ. δολάρια, μειωμένες κατά 18% σε ετήσια βάση.

Οι ζημίες από συνεχιζόμενες δραστηριότητες έφθασαν τα $28,4 εκατ.

H έμπνευση του Earl Tupper

Τα προϊόντα με το όνομα Tupperware έκαναν την εμφάνιση τους το 1946 στην μεταπολεμική περίοδο. Το πρώτο προϊόν που παρουσίασε ο εφευρέτης Earl Tupper ήταν το Wonderlier Bowl, το οποίο πωλείται ακόμη και σήμερα σε διάφορα χρώματα και μεγέθη.

Το Wonderlier Bowl πλεονεκτούσε όλων των άλλων δοχείων για φαγητό αφού ήταν ελαφρύτερο, δεν έσπαγε όπως τα γυάλινα ή τα κεραμικά και κυρίως γιατί συνοδευόταν από ένα υδατοστεγές και αεροστεγές κάλυμμα. 

Αεροστεγές Κάλυμμα

Το 1946 ο Earl Tupper παρουσιάζει το θρυλικό πλέον αεροστεγές κάλυμμα του, το οποίο βοηθούσε το φαγητό να μην ξεραίνεται και να μην χάνει τη γεύση και το άρωμα του μέσα στο ψυγείο. Ωστόσο, το νέο προϊόν δεν είχε ικανοποιητικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, αφού οι καταναλωτές χρειάζονταν μία επίδειξη για να καταλάβουν τη λειτουργία του.

Επίδειξη κατ' οίκον

Ως απάντηση, η Tupperware παρουσιάζει το 1948 έναν εντελώς νέο τρόπο προσέγγισης του καταναλωτή με κατ΄οίκον επιδείξεις. Οι επιδείξεις οδήγησαν στη ραγδαία αύξηση των πωλήσεων, καθώς ήταν εύκολο για τον καταναλωτή να αντιληφθεί τα προτερήματα των Tupperware. Ηταν μάλιστα τόσο πετυχημένες οι επιδείξεις που το 1951 η εταιρεία αποσύρει τα προϊόντα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ και συνεχίζει να τα πουλάει μόνο σε κατ΄οίκον επιδείξεις. 

Αυτή η στρατηγική μάρκετινγκ, γνωστή ως «πάρτι Tupperware» επέτρεψε στις γυναίκες της δεκαετίας του 1950 να αποκτήσουν εισόδημα. Ωστόσο, υπήρξαν φεμινιστικές απόψεις που έκαναν λόγο για περιορισμό των γυναικών στην «οικιακή σφαίρα».

Το εργοστάσιο της Tupperware στη Θήβα

Το 1964 η Tupperware έρχεται και στην Ελλάδα. Τρία χρόνια μετά ξεκινάει η λειτουργία του εργοστασίου της Tupperware στη Θήβα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το εργοστάσιο της Θήβας είναι σήμερα ένα από τα τέσσερα στην Ευρώπη και με τις υπερσύγχρονες μηχανές του αλλά και το άρτια εξειδικευμένο του προσωπικό παράγει τα ποιοτικά προϊόντα της επωνυμίας. 

Ωστόσο, η απόφαση έχει ληφθεί. Η εταιρεία βάζει λουκέτο στο εργοστάσιο...

Η Tupperware σήμερα

Αυτή τη στιγμή η Tupperware βρίσκεται σε 100 χώρες σε όλο το κόσμο. Οπως αναφέρει μάλιστα η εταιρεία, κάθε 2 δευτερόλεπτα πραγματοποιείται μία επίδειξη Tupperware σε κάποιο σημείο του πλανήτη. 

Με νέες εφευρέσεις η Tupperware δημιουργεί προϊόντα που αντέχουν από τους -40°C έως τους 230 °C.

Νέα προϊόντα

Σε πολλές χώρες, τα προϊόντα Tupperware έχουν ισόβια εγγύηση. Η εταιρεία είναι περισσότερο γνωστή για τα πλαστικά μπολ και τα δοχεία αποθήκευσης. Τα τελευταία χρόνια έχει επεκταθεί σε μαγειρικά σκεύη από ανοξείδωτο χάλυβα, μαχαιροπήρουνα, μαχαίρια σεφ και άλλα gadgets κουζίνας. Αφού βίωσε μια πτώση στις πωλήσεις στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η εταιρεία δημιούργησε αρκετές νέες σειρές προϊόντων για να προσελκύσει μια νεότερη αγορά.

Με πληροφορίες και φωτό από Tupperware

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ