Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σιδηρόδρομος: Ωρα αποφάσεων για την επαναλειτουργία του - Οι στρεβλώσεις στα έργα

Πηγή: Eurokinissi

Αποφάσεις για το τι μέλλει γενέσθαι στον σιδηρόδρομο αναμένεται να βγουν σήμερα Τετάρτη 8 Μαρτίου από τη συνέντευξη τύπου που θα δοθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις 11 το πρωί. Η συνέντευξη τύπου αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον μιας και θα έχει ως μόνο θέμα τον σιδηρόδρομο.

Οι εξελίξεις μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη την περασμένη εβδομάδα είναι ραγδαίες και οι εισαγγελικές έρευνες, η έρευνα της ΡΑΣ και η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, έχουν ξεκινήσει.

Όπως έγινε γνωστό οι έρευνες της Επιτροπής περιλαμβάνουν τη συλλογή στοιχείων από τους εμπλεκόμενους φορείς, την κλήση στελεχών και τέλος να βγει το Πόρισμα μαζί με προτάσεις.

Η εισαγγελική έρευνα επίσης συνεχίζεται με στόχο την απόδοση ευθυνών και κάτω από ποιες συνθήκες προκλήθηκε το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα τα τελευταία 50 χρόνια.

►Διαβάστε επίσης: Τέμπη: Καθυστερεί ο ΟΣΕ την έρευνα της ΡΑΣ - Τι ισχύει με το πιστοποιητικό Ασφαλείας

Πότε θα επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος

Σημαντικό ερώτημα είναι πότε θα είναι σε θέση να λειτουργήσει εκ νέου ο σιδηρόδρομος. Πρώτη προτεραιότητα είναι η εξασφάλιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους σιδηροδρομικούς.

Σύμφωνα με όσα έχουν ακουστεί τις ημέρες μετά το φονικό δυστύχημα, δύο φαίνεται να είναι οι βασικές προτάσεις: 

  1. Η πρώτη που φαίνεται να υποστηρίζεται περισσότερο είναι το μέσο να επαναλειτουργήσει μετά από την πάροδο κάποιων ημερών ή εβδομάδων με μειωμένα δρομολόγια και με δικλείδες ασφαλείας. Οι σιδηροδρομικοί (ΠΟΣ-ΜΣΤ) όπως δήλωσαν, θέλουν ανοιχτό, ασφαλή και ποιοτικό σιδηρόδρομο, όπως αυτό ειπώθηκε σε συνάντηση τους με τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη. Δηλαδή να ανοίξει σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
  2. Η άλλη άποψη που ακούγεται τις τελευταίες ημέρες είναι το δίκτυο να παραμείνει κλειστό μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες για τα συστήματα ασφαλείας και αφού δοκιμαστούν να ξεκινήσουν και πάλι δρομολόγια.

Τα εμπορευματικά δρομολόγια

Μέσα στην εξίσωση είναι εκτός από τα επιβατικά δρομολόγια και τα εμπορευματικά. Κάθε ημέρα κινούνται κατά μέσο όρο φορτία που αντιστοιχούν σε 60 περίπου φορτηγά κυρίως από τα λιμάνια Αθήνας και Θεσσαλονίκης με το τελευταίο να σημειώνει αύξηση κατά 2,2% σε εμπορευματοκιβώτια (471 χιλιάδες ΤΕUs) και 13,3% (4.236 χιλιάδες τόνους) σε φορτία.

►Διαβάστε πίσω: Τραγωδία στα Τέμπη: Τι λέει η Κομισιόν για τη μη λειτουργία του ETCS - Πότε ζήτησε παράταση η Ελλάδα

Η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Σε διαπιστώσεις για την εκτέλεση των μεγάλων έργων προχώρησε το Ελεγκτικό Συνέδριο μέσα από Έκθεση η οποία διενεργήθηκε για την τετραετία 2017-2021. Σε αυτήν καυτηριάζονται οι παρατάσεις που παρατηρούνται στην εκτέλεση των δημοσίων έργων, οι οποίες φτάνουν «κατά μέσο όρο 2,5 φορές περισσότερο από όσο είχε αρχικά εκτιμηθεί», ενώ αφορούν περίπου τα 2/3 των συνολικών έργων που ελέγχθηκαν.

Ακόμη, η έκθεση αναφέρεται σε καθυστερήσεις, καθώς «δεν είχαν εκτελεστεί οι απαιτούμενες προκαταρκτικές εργασίες πριν από τη δημοπράτηση του έργου, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, τα έργα δημοπρατήθηκαν χωρίς να έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες άδειες και εγκρίσεις».

►Διαβάστε επίσης: Τέμπη: Σε εφέτη-ανακριτή η έρευνα για το δυστύχημα - Στο μικροσκόπιο όλες οι συμβάσεις

Στρεβλώσεις και παθογένειες

Αντίστοιχα σε χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους, ο Μιχάλης Δακτυλίδης πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΔΜΕΔΕ) μίλησε για στρεβλώσεις στο σύστημα δημοσίων έργων οι οποίες προέρχονται κυρίως από το θεσμικό πλαίσιο. Υποστήριξε πως οι συνεχείς παρατάσεις και η αδυναμία των φορέων υλοποίησης να σταματούν την σύμβαση και να συνεχίζουν με άλλον ανάδοχο δημιουργεί στρεβλώσεις στα δημόσια έργα.

Επισήμανε επίσης πως οι περισσότεροι οργανισμοί είναι προβληματικοί και υποστελεχωμένοι και τόνισε πως τα έργα θα μπορούσαν να τρέξουν αν υπήρχε ιδιωτική επίβλεψη, μια πρακτική που γίνεται εδώ και 15-20 χρόνια στην Ευρώπη. Ανέφερε επίσης ότι σήμερα στα περισσότερα έργα οι επιβλέποντες υπάλληλοι από τις αναθέτουσες αρχές δεν μπορούν να πάνε στα εργοτάξια λόγω της υποστελέχωσης.

Για το θέμα του σιδηρόδρομου σημείωσε ότι υπάρχουν παθογένειες και μονοπώλια που δημιουργούν θέματα και μίλησε για ασθένειες που μπορούν να θεραπευτούν.

Παράλληλα ανέφερε πως παρά το πολύ μεγάλο πρόγραμμα έργων, δεν υπάρχει σωστή κατανομή καθώς πρόκειται για έργα που απευθύνονται σε μεγάλες εταιρείες 7ης τάξης και αποκλείονται οι εταιρείες 4ης, 5ης, 6ης που πολλές φορές είναι και πιο υγιείς.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ