Η δύσκολη επόμενη ημέρα έχει ξημερώσει για τον σιδηρόδρομο. Μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη έχει ξεκινήσει η εισαγγελική έρευνα προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια και κάτω από ποιες συνθήκες συνέβη.
Από την πλευρά της η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ξεκίνησε αυτεπάγγελτη έρευνα σε ΟΣΕ και Hellenic Train ζητώντας όλα τα τεκμήρια και τα στοιχεία για τη φονική σύγκρουση.
Πέρα από τις παθογένειες και τα προβλήματα που έρχονται συνεχώς στο προσκήνιο στο πεδίο των σιδηροδρόμων, υπάρχει και η δύσκολη συνέχεια για την λειτουργία του μέσου στη χώρα. Πρώτη προτεραιότητα είναι να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία του δικτύου με την εμπιστοσύνη προς το μέσο να έχει καταρρακωθεί.
Τα πολυετή προβλήματα στη λειτουργία του δικτύου δεν πρόλαβαν να λυθούν, με αποτέλεσμα σε καθημερινή βάση να έχουμε μεγάλα προβλήματα στα δρομολόγια, αλλά και να μην λειτουργούν στο σύνολο τους τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με κορυφαίο γεγονός όσα συνέβησαν και την τραγική τους κατάληξη.
►Διαβάστε και: Τραγωδία στα Τέμπη: Οι... φονικές ράγες της Ελλάδας - Τι αποκάλυπτε έρευνα του MIIR
Στο σιδηροδρομικό πεδίο εδώ και πολλά χρόνια ένα από τα μεγάλα θέματα που απασχόλησε πολλές κυβερνήσεις είναι η συντήρηση του δικτύου. Το πολυσύνθετο ζήτημα των έργων εκσυγχρονισμού με τη συντήρηση του δικτύου ήταν αυτό που πάντα δημιουργούσε θέμα, καθώς για να μπορέσει μια εργολαβία να κάνει συντήρηση στη γραμμή έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα.
Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής του δικτύου από την εποχή της οικονομικής κρίσης και μετά άρχισε να χάνει προσωπικό και από 12.000 άτομα έφτασε να μείνει με 2.000.
Σε αυτό αν προσθέσουμε την έλλειψη σε τμήματα του βασικού δικτύου της σηματοδότησης και του ETCS, σημαίνει πως αυτά έπρεπε να γίνονται χειροκίνητα και σε τοπικό επίπεδο, με τους σταθμάρχες να έχουν τη ρύθμιση της κυκλοφορίας.
Η δύσκολη επόμενη ημέρα
Μετά από το πολύνεκρο δυστύχημα η ανασύνταξη του μέσου έχει προτεραιότητα. Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων που θα δώσει απαντήσεις στο τραγικό συμβάν της 28ης Φεβρουαρίου.
Οπως δήλωσε εχθές ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, η εντολή που έχει λάβει από τον πρωθυπουργό είναι να προχωρήσει στην σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων η οποία θα μελετήσει τα συστημικά αίτια που οδήγησαν σε αυτήν την τραγωδία.
►Διαβάστε και: Κομισιόν για Τέμπη: Από το '14 έχουν δοθεί 630 εκατ. για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα
Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, σημαντικό είναι πλέον να προχωρήσει ένας ανασχεδιασμός του ΟΣΕ και εκσυγχρονισμός των λειτουργιών του σε συνάρτηση με την ολοκλήρωση των εργολαβιών της ΕΡΓΟΣΕ που έχουν σχέση με την λειτουργία της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.
Παράλληλα, να προχωρήσουν τα σχεδιαζόμενα έργα για τη συντήρηση και ανάταξη του εθνικού δικτύου, αλλά και να ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός των δύο εταιρειών βάσει του ψηφισθέντος νόμου.
Το δίκτυο έχει χωριστεί σε 3 γεωγραφικές περιοχές: Η μια είναι το δίκτυο Βόρειας Ελλάδας, η δεύτερη το δίκτυο της Πελοποννήσου και η τρίτη η γραμμή της κεντρικής Ελλάδας. Η πρώτη εργολαβία για την βόρεια Ελλάδα είχε πάρει το πράσινο φως της Διυπουργικής και είχε πάρει το δρόμο της υλοποίησης.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!