Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το κομμένο καλώδιο, η γραμμή που μονοδρομήθηκε και οι πρώτες ενδείξεις για τα αίτια

Πηγή: Eurokinissi

Σε ανείπωτη τραγωδία εξελίχθηκε το δρομολόγιο της επιβατικής αμαξοστοιχίας Αθήνα - Θεσσαλονίκη εχθές το βράδυ. Στην περιοχή των Τεμπών συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στοιχίζοντας τη ζωή σε τουλάχιστον 36 ανθρώπους ενώ πάνω από 85 τραυματίστηκαν, 6 νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση σε ΜΕΘ.

Το κομμένο καλώδιο και η μονοδρόμηση 

Προς το παρόν όλα πιθανολογούνται για τα αίτια της ανείπωτης τραγωδίας καθώς δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση που να διευκρινίζει το συμβάν. Αυτό το οποίο έχει γίνει γνωστό είναι πως το καλώδιο της ηλεκτροκίνησης με το οποίο κινούνται τα ηλεκτροκίνητα τρένα εχθές το απόγευμα κόπηκε - χωρίς να διευκρινίζεται πως - στην περιοχή του Παλαιοφάρσαλου.

Η γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης είναι διπλή, που σημαίνει πως η μια γραμμή εξυπηρετεί το ένα ρεύμα κυκλοφορία και η άλλη το δεύτερο. Από την κοπή του καλωδίου όπως φαίνεται υπήρξε αναγκαστική μονοδρόμηση. 

►Διαβάστε επίσης: Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Μεγαλώνει η μαύρη λίστα των νεκρών - Τριήμερο εθνικό πένθος

Δεν λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα

Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί τι ακριβώς συνέβη από το διάστημα που έγινε η μονοδρόμηση μέχρι το σημείο που συγκρούστηκαν τα δύο τρένα. Ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) Κώστας Γενιδούνιας μίλησε στην ΕΡΤ ανέφερε πως: «Έχει συμβεί το αδιανόητο. Όπως όλα δείχνουν, τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη (το Intercity) και το δεύτερο, το εμπορικό, κατέβαινε από Θεσσαλονίκη στην Αθήνα. Και όπως βλέπετε συνέβη αυτή η σύγκρουση».

Πηγή: Eurokinissi


Στη συνέχεια, κατήγγειλε πως δεν λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα εδώ και χρόνια: «Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, manual. Είμαστε στο manual. Αν λειτουργούσαν... Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα. Ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους. Το έχουμε πει επανειλημμένως, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας». 

►Διαβάστε επίσης: Μαρτυρίες επιβατών - «Πολλά παιδιά εντός της αμαξοστοιχίας»

Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου, μετά από αυτό το τραγικό δυστυχήματα πρέπει να αναλάβει τη διερεύνηση ο Εθνικός Φορέας Διερεύνησης Ατυχημάτων που συστάθηκε εδώ και μήνα σε σχετικό νομοσχέδιο και το οποίο είναι το αρμόδιο όργανο.

Από την πλευρά της η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων θα εξετάσει σε δεύτερη φάση αν οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν είναι οι σωστές. Τα όποια πορισμάτα εξαχθούν, η ΡΑΣ θα φροντίσει να εποπτεύσει την εφαρμογή. Η ΡΑΣ έχει στείλει κλιμάκιο για να διασφαλιστούν τα όποια ευρήματα.

Πηγή: Eurokinissi

Καμπάνες 33.000 ευρώ από την Ρυθμιστική Αρχή

Μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, στις 11/1, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων πραγματοποίησε αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε πέντε αμαξοστοιχίες της Ηellenic Train A.E που εκτελούσαν δρομολόγια στην προαστιακή γραμμή Αθηνών, διαπίστωσε παραβάσεις και επέβαλλε πρόστιμα στη σιδηροδρομική επιχείρηση συνολικού ύψους 33 χιλιάδων ευρώ.

Ειδικότερα, τα ευρήματα ανέδειξαν καθυστέρηση επικαιροποιήσεων στα πιστοποιητικά ορισμένων μηχανοδηγών με ευθύνη της σιδηροδρομικής επιχείρησης.

Υπενθυμίζεται πως τόσο η ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης όσο και το πιστοποιητικό λαμβάνονται από τον εκάστοτε υποψήφιο μετά από ειδική εκπαίδευση και εφόσον περάσει επιτυχώς τις εξετάσεις που διενεργεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Η ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης εκδίδεται από τη ΡΑΣ ενώ το πιστοποιητικό στο οποίο αναγράφεται το τροχαίο υλικό που επιτρέπεται να μηχανοδηγεί ο κάτοχός του, εκδίδεται από τη σιδηροδρομική επιχείρηση.

Για το ζήτημα η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου δήλωσε: «Πριν από μερικούς μήνες, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ανταποκρίθηκε στην επείγουσα ανάγκη της σιδηροδρομικής αγοράς για νέους μηχανοδηγούς, υλοποιώντας ταχύτατα τη διεξαγωγή εξετάσεων. Θα πρέπει όμως και οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να είναι συνεπείς στην επικαιροποίηση των εγγράφων και των πιστοποιητικών, τα οποία αποδεικνύουν τις ειδικές επαγγελματικές γνώσεις και την εμπειρία των μηχανοδηγών. Οι ενέργειες της Αρχής για τη συμμόρφωση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων με τους κανόνες και τις υποχρεώσεις ασφαλείας είναι διαρκείς για αυτό και ενδεχόμενοι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι μπορούν και πρέπει να διενεργούνται οποιαδήποτε στιγμή».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ