Με ανάπτυξη της τάξης του 23% (στα €29,6 εκατ.) έκλεισε το 2022 για την Entersoft, παρά το περιβάλλον προκλήσεων και τις καθυστερήσεις στην έναρξη των προγραμμάτων του Ταμείου Ανάκαμψης και της ΕΕ, που αφορούν στον κλάδο.
Τα οργανικά έσοδα ενισχύθηκαν κατά 10%, ενώ το υπόλοιπο 13% της ανάπτυξης αποδίδεται στις εξαγορές των
- Log On
- Bit Software
- Smartware
Ακόμη η Entersoft εμφάνισε «εξαιρετικά ικανοποιητική βάση» επαναλαμβανόμενων εσόδων €16,7 εκατ. (57% του συνόλου) έναντι €14 εκατ. το 2021 (58% του συνόλου). Η ανοδική αυτή τάση συνεχίζεται και τους πρώτους μήνες του 2023 και φαίνεται να αποκτά διατηρήσιμα χαρακτηριστικά δημιουργώντας προσδοκίες για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη το τρέχον έτος που ξεκίνησε και με μία ακόμα εξαγορά της εταιρείας CGSoft.
Η εταιρεία κατάφερε να βελτιώσει και την κερδοφορία της, έστω σε μονοψήφια ποσοστά (+7% τα EBITDA και 2% τα προ φόρων κέρδη), ενώ η μείωση του περιθωρίου EBITDA αποδίδεται στη διαδικασία αναδιάρθρωσης του ομίλου μετά τις τελευταίες εξαγορές. Ωστόσο εκτιμά ότι θα ανακάμψει σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα στα επίπεδα του 35% και να διατηρηθεί σε αυτά για μεγαλύτερο διάστημα.
Επίσης, τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν σε €14,8 εκατ. έναντι €10,3 εκατ. το 2021, ενώ είναι σχεδόν διπλάσια σε σχέση με το 2020.
►Διαβάστε επίσης: PwC: Κεφάλαια 12 δισ. προσέλκυσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις το 2022 - Ψηλότερα ο πήχης φέτος
Οι επιδόσεις ανά κατηγορία
Οι επιμέρους κατηγορίες προϊόντων κατέγραψαν ισχυρούς διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.
ERP/CRM/Mobile
- 2022: 19,4
- 2021: 16,1
Μεταβολή: 20%
WMS
- 2022: 5,2
- 2021: 4,3
Μεταβολή: 21%
Elnvoicing
- 2022: 3,3
- 2021: 2,4
Μεταβολή: 38%
WEB/Ecom
- 2022: 1,5
- 2021: 1,2
Μεταβολή: 25%
Η πίτα των εσόδων
Οι βασικές κινήσεις το 2022
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Entersoft το 2022 αποτέλεσε χρονιά έντονης δραστηριότητας καθώς:
- ολοκληρώθηκαν 4 εξαγορές σε διάστημα 13 μηνών
- η ανάπτυξη των νέων προϊόντων εισήλθε στα τελευταία στάδιά της
- επιταχύνθηκε η είσοδος σε νέες γεωγραφικές και κάθετες αγορές
- δημιουργήθηκαν περιφερειακά κέντρα απομακρυσμένης υλοποίησης στην Πάτρα και τη Λάρισα
- ολοκληρώθηκε το σχέδιο εσωτερικής αναδιάρθρωσης και απλοποίησης της δομής με την συγχώνευση εταιρειών στην Ελλάδα και τη Ρουμανία
Αναφορικά με τα έσοδα ανά γεωγραφική περιοχή, η Ελλάδα συγκέντρωσε τη μερίδα του λέοντος (€24,6 εκατ.), η Ρουμανία έκλεισε την περασμένη χρονιά με τζίρο €3,6 εκατ., ενώ οι υπόλοιπες αγορές εμφάνισαν έσοδα €1,4 εκατ.
Η ανάπτυξη των εσόδων στην ελληνική αγορά ανήλθε σε 13%, ενώ στη Ρουμανία, εξαιρουμένης της εξαγοράς της Bit Software, η οργανική ανάπτυξη ξεπέρασε το 50%. Οι υπόλοιπες ξένες αγορές επέδειξαν σταθερότητα και ήταν κερδοφόρες, ωστόσο έχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης των μεγεθών τους.
►Διαβάστε επίσης: Αφοί Χαΐτογλου: Η καλύτερη επίδοση στην αιωνόβια ιστορία της - Γιατί αρνείται να…πουλήσει
Οι καταλύτες για το 2023
Για τη φετινή χρονιά οι βασικοί καταλύτες για την οργανική ανάπτυξη της εταιρείας είναι:
- Ο αυξανόμενος αριθμός νέων μικρών και μεσαίων ERP πελατών, μετά και από τις πρόσφατες εξαγορές
- Η συνεχιζόμενη επέκταση του logistics software σε νέους αλλά και υφιστάμενους πελάτες, είτε με απευθείας πωλήσεις είτε μέσω μεταπωλητών
- Η πιο ευρεία υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, χάρη στα πρόσφατα φορολογικά κίνητρα που δόθηκαν και την κρίσιμη μάζα των εγκατεστημένων συστημάτων
- Το market boost σε προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης που ήδη ανακοινώθηκαν στη Ρουμανία για το β’ εξάμηνο
- Το πιο επιθετικό pipeline για τους τομείς: Διαχείριση ακινήτων (Property Management), Διανομή φαρμάκων (Pharma Distributors) και Φαρμακεία (Pharmacies)
Πηγές εσόδων και νέα deals
Νέα έσοδα αναμένονται, παράλληλα, από το λανσάρισμα νέων προϊόντων:
- HRM/Payroll software – είναι σε φάση prerelease με πιλοτικά projects να έχουν ολοκληρωθεί και να τρέχουν live
- Accounting/Invoicing solutions σε Web-based cloud only για πολύ μικρούς πελάτες – αναμένονται μέχρι το τέλος του β’ τριμήνου
- e-commerce B2B βρίσκονται σε πολιτικό στάδιο- αναμένονται μέχρι το τέλος του β’ τριμήνου
Σε ό,τι αφορά το πλάνο εξαγορών, στον σχεδιασμό της διοίκησης περιλαμβάνονται νέες προσθήκες στο εγχώριο Pipeline και νέο project για χτίσιμο pipeline στη Ρουμανία το γ’ τρίμηνο του 2023.
►Διαβάστε επίσης: Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Γιατί πουλάει το νερό Ιόλη - Τα σχέδια της Sterner Stenhus
Οι εξαγορές της Entersoft από το Νοέμβριο του 2009 μέχρι σήμερα
Πού στοχεύει
Οι ενεργοί πελάτες της εταιρείας σήμερα ανέρχονται περίπου σε 3.700, ενώ βασικό στόχο για την Entersoft αποτελούν 35.300 μικρές, μεσαίες με μεγάλες επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 11 άτομα προσωπικό.
Υπάρχει και μία δευτερεύουσα αγορά-στόχος με περίπου 31.000 επιχειρήσεις που απασχολούν 6-10 άτομα.
Ποσοστό της τάξης του 25% περίπου των παραπάνω εταιρειών έχουν ERP software από μικρούς – και όχι τόσο ανταγωνιστικούς – τοπικούς vendors, καθώς και custom λύσεις.
Παράλληλα, πάνω από το 50% αυτών έχουν ERP software που έχει ξεπεραστεί και δεν μπορούν να ενσωματώσουν νέες τεχνολογίες όπως είναι το cloud, το mobility, το IoT κ.ά.
Το CRM είναι η πιο διαδεδομένη λύση, η οποία πάντως έχει υιοθετηθεί σε ποσοστό κάτω του 40% των επιχειρήσεων.
Ακόμη χαμηλότερο (κάτω του 20%) είναι το ποσοστό διείσδυσης συστημάτων Enterprise Mobility/ Warehouse management, καθώς και των υπηρεσιών elnvoicing & EDI σε ποσοστό 10%-15%. Τέλος πολύ χαμηλή είναι η ανάπτυξη eCommerce λύσεων (B2B & B2C) καθώς υπάρχει ένας πολύ υψηλός τομεακός ανταγωνισμός.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!