Ρεκόρ όλων των εποχών πέτυχε στην επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων η Fraport Greece. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα, συνολικά 31,19 εκατομμύρια επιβάτες χρησιμοποίησαν κάποιο από τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται.
Σε σχέση με το 2019 που ήταν η απόλυτη χρονιά ρεκόρ, η Fraport Greece κατέγραψε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 3,4% μιας και το 2019 είχαν επισκεφθεί τα αεροδρόμιά της 30,16 εκατομμύρια επιβάτες.
Το νέο αυτό μεγάλο ρεκόρ της Fraport Greece επιβεβαιώνει τις προβλέψεις για ισχυρό τουριστικό ρεύμα το 2022 και βέβαια μόνο χαμόγελα μπορεί να φέρνει. Είναι γεγονός πως οι επιβάτες εξωτερικού έφτασαν σχεδόν στα 25 εκατομμύρια, στατιστικό αυξημένο κατά 7,2% σε σχέση με το 2022. Το ίδιο καταγράφεται και στις πτήσεις, καθώς με 256.285 καταγράφηκε αύξηση 4,4%.
►Διαβάστε και: Σε Hellenic Train-DAMCO το Θριάσιο ΙΙ - Τι θα κατασκευαστεί
Στην εξαιρετική εικόνα που κατέγραψαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μόνη παραφωνία ήταν η κίνηση εσωτερικού, η οποία με 6,27 εκατομμύρια επιβάτες, σε σχέση πάντα με το 2019 κατέγραψε σημαντική μείωση κατά 9,2%. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα στατιστικά επιβατών εσωτερικού του αεροδρομίου της Αθήνας, που το 2022 σημείωσε ισχυρή αύξηση σε σχέση με το 2019.
Η απόδοση των αεροδρομίων
Το αεροδρόμιο Μακεδονία είχε την μεγαλύτερη συμβολή με 5,9 εκατ. επιβάτες αν και είναι ακόμα στο -14,2% σε σχέση με το 2019. Δεύτερο ήταν το αεροδρόμιο της Ρόδου με εξαιρετική επίδοση και 5,85 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 5,7%.
Τρίτο ήρθε το αεροδρόμιο της Κέρκυρας με 3,74 εκατ. και αύξηση 14,4%. Τέταρτο το αεροδρόμιο των Χανίων με 3,29 εκατ. και αύξηση 10,9%. Την πεντάδα κλείνει το αεροδρόμιο της Σαντορίνης με 2,74 εκατ. και αύξηση 19,3%.
Τελευταίο σε επιδόσεις είναι το αεροδρόμιο της Καβάλας με 251 χιλιάδες επιβάτες και μείωση κατά 22,3% και δεύτερο πριν το τέλος είναι το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης με 439 χιλιάδες μειωμένο κατά 11,6%.
►Διαβάστε και: Μετρό Θεσσαλονίκης: Νέα παράταση στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για λειτουργία και συντήρηση
Δυνατότητες και προβληματισμός
Συμπερασματικά, φαίνεται πως οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί έχουν ήδη ξεπεράσει την κρίση στις αερομεταφορές και φαίνεται πως πάμε για νέα ρεκόρ το 2023. Αντίθετα, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όπως και αυτό της Αθήνας δείχνουν ακόμα να έχουν ανάγκη ενίσχυσης του μεταφορικού τους δικτύου, καθώς αμφότερα έγραψαν μειώσεις πάνω από 10%.
Για τη Θεσσαλονίκη μεγάλο πλήγμα αποτέλεσε η απώλεια των αγορών της Ρωσίας και της Ουκρανίας πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να βρεθούν άλλες αγορές που θα αντικαταστήσουν επαρκώς την επιβατική κίνηση. Ειδικότερα για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης σε αντίθεση με της Αθήνας παρατηρήθηκε μείωση και στους επιβάτες εσωτερικού κατά 11,1% με 1,92 εκατ. επιβάτες.
Τις μεγαλύτερες αυξήσεις για το 2022 κατέγραψαν τα αεροδρόμια Ακτίου (23,5%), Σαντορίνης (19,3%) και Σκιάθου (14,6%).
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!