Το 1/5 των πωλήσεων της σε όγκο έχασε η Coca-Cola HBC AG στην Ελλάδα την περασμένη χρονιά. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εταιρεία, ο όγκος στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 20,6% κατά τη διάρκεια του έτους, καθιστώντας την μία από τις χώρες που έχει πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό.
Ωστόσο, η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση. Για εφέτος η Coca-Cola HBC AG περιμένει μια σημαντική ανάκαμψη στα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, ως αποτέλεσμα της σταδιακής ανάκαμψης του όγκου πωλήσεων σε σχέση με το 2020 που επηρεάστηκε από τον COVID-19, καθώς και μια ανάκαμψη στο μείγμα προϊόντων και τιμών, λόγω του βελτιωμένου μείγματος συσκευασίας και της αύξησης τιμών σε σχέση με τον φόρο ζάχαρης στην Πολωνία.
Παράλληλα, σκοπεύει να αυξήσει τις επενδύσεις σε δαπάνες μάρκετινγκ το 2021, ώστε να τροφοδοτήσει αυτή την ανάκαμψη των πωλήσεων.
Επιπλέον, η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι εφέτος θα επιτύχει σημαντικό έλεγχο του κόστους, ενώ αναμένει αύξηση κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό του κόστους πρώτων υλών ανά κιβώτιο και υψηλότερο αρνητικό αντίκτυπο συναλλαγματικών ισοτιμιών στα λειτουργικά κέρδη το 2021 σε σχέση με το 2020.
Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία πιστεύει ότι θα είναι σε θέση να επιτύχει μια μικρή διεύρυνση του περιθωρίου των λειτουργικών κερδών σε σχέση με το 2020.
Όσον αφορά στο απώτερο μέλλον, η διοίκηση της Coca-Cola HBC AG εκτιμά ότι η αγορά αναψυκτικών παραμένει μια αγορά υψηλών δυνατοτήτων και βλέπει πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης εντός του εξελισσόμενου χαρτοφυλακίου της και των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται. Με την προϋπόθεση ότι θα ξεκινήσει η ανάκαμψη, η εταιρεία θα επιστρέψει στον ρυθμό ανάπτυξης που είχε προβλέψει το 2019, ήτοι αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 5-6%, με μέσο όρο ανάπτυξης του περιθωρίου λειτουργικού κέρδους τις 20-40 μονάδες βάσης ετησίως.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!