Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

efood: Με όπλο την καινοτομία σφραγίζει καθημερινά τις αλλαγές στην αγορά

Το efood από τη δημιουργία του πριν από μια δεκαετία είναι συνυφασμένο σε μεγάλο βαθμό με τις καταιγιστικές αλλαγές στην ελληνική αγορά. Όλα αυτά τα χρόνια έχει βάλει τη σφραγίδα του, εισάγοντας συνεχώς καινοτομίες, προβλέποντας, και εν πολλοίς διαμορφώνοντας νέες τάσεις που αλλάζουν τα δεδομένα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με την εμφάνισή του το efood το 2011, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο παραγγέλνουμε το φαγητό μας, ενώ ταυτόχρονα έδωσε την ευκαιρία σε καταστήματα να διευρύνουν ακόμα περισσότερο το πελατολόγιό τους και να δημιουργήσουν ένα επιπλέον κανάλι πώλησης.

Σε όλες τις φάσεις της ανάπτυξής του όλα αυτά τα χρόνια δημιουργεί κάθε φορά νέα δεδομένα για την αγορά: Από την αλλαγή του επαγγέλματος του διανομέα, τη διαμόρφωση του quick commerce κλάδου, την τεχνολογική εξέλιξη της πλατφόρμας για την εμπειρία του χρήστη, τη μετατροπή του ίδιου του efood από startup σε οργανισμό με περισσότερους από 4.000 ανθρώπους στο δυναμικό του, μέχρι την ενσωμάτωση της κοινωνικής συνεισφοράς στη λειτουργία της πλατφόρμας του, το efood αλλάζει συνεχώς το ίδιο, αλλάζοντας ταυτόχρονα και την αγορά.

Ενδεικτικό της ταχύτητας των αλλαγών είναι το γεγονός ότι όταν το 2011 πραγματοποιούνταν η πρώτη online παραγγελία φαγητού από την πλατφόρμα του efood, θα ήταν πολύ δύσκολο να προβλεφθεί ότι μόλις λίγα χρόνια αργότερα η ίδια διαδικασία θα αποτελούσε καθημερινότητα για εκατομμύρια ανθρώπους στην Ελλάδα.

Στην πραγματικότητα, το efood άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές επιλέγουν, παραγγέλνουν και παραλαμβάνουν το φαγητό τους, την ίδια στιγμή που μετέβαλε σε μεγάλο βαθμό την ίδια τη λειτουργία των καταστημάτων, τα οποία απέκτησαν τη δυνατότητα να απευθύνονται σε ένα μεγαλύτερο πελατολόγιο, να προβάλουν μαζικά τα προϊόντα τους, και να δημιουργούν ουσιαστικά μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης.

Η συνεχιζόμενη αύξηση του αριθμού των καταστημάτων εστίασης, συνδέεται άμεσα με τη νέα συνήθεια που δημιούργησε το efood, εγκαινιάζοντας, μάλιστα, μια νέα τάση στην eλληνική αγορά, αυτή της δημιουργίας καταστημάτων αποκλειστικά για διανομή προϊόντων, χωρίς, δηλαδή, την «κλασική» λειτουργία του φυσικού καταστήματος.

Καθοριστική η νέα υπηρεσία το 2028

Το 2018, η δημιουργία μιας νέας υπηρεσίας από το efood, που μέχρι τότε δεν υπήρχε στην ελληνική αγορά, το delivered by efood, προκάλεσε μια δεύτερη σημαντική, θετική αλλαγή, δίνοντας πλέον τη δυνατότητα στα καταστήματα να διανέμουν τα προϊόντα τους, αξιοποιώντας τον στόλο διανομής του efood, γρήγορα, ευέλικτα και με σημαντική ελάφρυνση στα λειτουργικά τους κόστη.

Στη συνέχεια, το ξέσπασμα της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης και η εφαρμογή υγειονομικών μέτρων προστασίας στον κλάδο της εστίασης, αποτέλεσε την απτή απόδειξη της αξίας της υπηρεσίας διανομής, δίνοντας τη δυνατότητα στα καταστήματα να συνεχίσουν επί της ουσίας τη λειτουργία τους.

Περισσότερες από 6.000 νέες επιχειρήσεις εντάχθηκαν στην πλατφόρμα του efood, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το παραπάνω σημαίνει ότι το efood δεν συνέβαλε απλά και μόνο στη διανομή των προϊόντων, αλλά ότι αποτέλεσε ένα ουσιαστικό μέσο για τη διασφάλιση της συνέχειας της λειτουργίας χιλιάδων επιχειρήσεων και αντίστοιχων θέσεων εργασίας.

Επίσης, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στην πλατφόρμα του efood, εντάχθηκαν νέες κατηγορίες καταστημάτων, πέρα του έτοιμου φαγητού, ενώ το 2020 οι καταναλωτές απέκτησαν τη δυνατότητα να παραγγέλνουν και να παραλαμβάνουν είδη super market και μικρής λιανικής, σε λίγα λεπτά από την παραγγελία τους, με το efood να επανακαθορίζει την έννοια της άμεσης διανομής

Το efood έχει ενσωματώσει σήμερα στην πλατφόρμα του, περισσότερα από 21.000 καταστήματα σε 100 πόλεις ανά την Ελλάδα, έχοντας ξεκινήσει με μόλις 54 καταστήματα το 2011, δημιουργώντας όλα αυτά τα χρόνια έναν πρόσθετο κύκλο εργασιών στα καταστήματα που έχει ξεπεράσει αθροιστικά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Για το σύνολο των καταστημάτων, ανεξαρτήτως κλάδου, το efood αποτελεί ένα επιπλέον κανάλι πώλησης, μια πλατφόρμα προβολής σε ένα διευρυμένο πελατολόγιο, ενώ η ανάπτυξή του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ίδια την αλλαγή κουλτούρας των καταστημάτων, τα οποία κατευθύνθηκαν στις ψηφιακές λύσεις και στις ηλεκτρονικές αγορές, αντί του παραδοσιακού μοντέλου της τηλεφωνικής παραγγελίας και την αγορά / παραλαβή αγαθών από τα φυσικά καταστήματα. 

Επανακαθορίζοντας το επάγγελμα του διανομέα

Μια από τις πλέον καθοριστικές αλλαγές που πραγματώθηκε και μέσα από την ανάπτυξη του efood, είναι η σημαντική αναδιαμόρφωση του επαγγέλματος του διανομέα. H εξέλιξη και η ανάπτυξη των υπηρεσιών διανομής, προκάλεσαν τη θετική διαφοροποίηση του επαγγέλματος του διανομέα που αποτελεί σήμερα συνειδητή επαγγελματική επιλογή για χιλιάδες εργαζόμενους που απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αμοιβές και παροχές.

Το efood, πρώτο εισήγαγε σημαντικές παροχές για τους διανομείς, όπως η ασφάλιση και ο εξοπλισμός εργασίας, δημιουργώντας, σε μεγάλο βαθμό το θετικό παράδειγμα. Επιπλέον, επενδύει στην πλήρη κατάρτισή τους, με έμφαση στην οδική ασφάλεια και ενσωματώνει τεχνολογικές εφαρμογές στη λειτουργία του στόλου του, έτσι ώστε η εργασία των διανομέων να είναι ακόμη πιο αποδοτική οικονομικά, με τον καθορισμό γεωγραφικών και χρονικών ζωνών υψηλής ζήτησης κάθε εβδομάδα.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία τρία χρόνια, οι παροχές που προσφέρει στην πιο πολυπληθή ομάδα διανομέων στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσουν τα 1,8 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που αποδεικνεύει την πρόθεση της εταιρείας να παρέχει ποιοτικές θέσεις εργασίας. 

Φέρνοντας στην Ελλάδα το quick commerce

Επιπλέον, όλα αυτά τα χρόνια το efood σε αρκετές περιπτώσεις βρίσκεται πίσω από την προσαρμογή και υλοποίηση στην ελληνική αγορά παγκόσμιων τάσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το 2019 δημιούργησε, αρχικά πιλοτικά, το efood market, εντάσσοντας τα προϊόντα μικρής λιανικής, για πρώτη φορά, στις δυνατότητες online παραγγελίας και διανομής.
Μέσα σε τρία χρόνια, η υπηρεσία αναπτύχθηκε, τόσο σε επίπεδο ταχύτητας παράδοσης όσο και σε επίπεδο διαθέσιμων προϊόντων και τιμολογιακής πολιτικής, τη στιγμή που στην πραγματικότητα δημιούργησε μια νέα αγορά, με θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της μικρής λιανικής και του τοπικού εμπορίου.

Με την εξαγορά του Ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero, η οποία επικυρώθηκε πριν από λίγους μήνες, το efood, βρίσκεται στη διαδικασία ακόμη μιας καινοτομίας στην αγορά, αυτή της σύνδεσης του online με το φυσικό κατάστημα, προδιαγράφοντας, μια νέα, μελλοντική πραγματικότητα για το ελληνικό εμπόριο. 

Στην αιχμή της τεχνολογίας και των καινοτόμων εφαρμογών

Βασικό συστατικό των, επιχειρηματικά και εμπορικά, καινοτομιών του efood είναι η τεχνολογία, την οποία ενσωματώνει και παραμετροποιεί, έτσι ώστε να βελτιώνει και να εξελίσσει την υπηρεσία του, τόσο προς τους χρήστες όσο και προς τις επιχειρήσεις που συνεργάζεται. Το efood πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια μια συνεκτική επένδυση σε εξειδικευμένους επαγγελματίες στην τεχνολογία, με στόχο να δημιουργήσει τη νέα εποχή της διανομής.

Η ομάδα τεχνολογίας του efood εργάζεται για τη συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη -και μέσα από τη δημιουργία προσωποποιημένης εμπειρίας αγορών-, τη διαχείριση του στόλου και την επίτευξη των άμεσων παραδόσεων εντός λίγων λεπτών από την παραγγελία, καθώς και για την ασφάλεια της χρήσης της πλατφόρμας και των συναλλαγών. 

Το efood, από τη δημιουργία του, το 2011, έως και σήμερα έχει καταφέρει να παραμένει η μεγαλύτερη πλατφόρμα διανομής στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα αναπτύσσεται στη βάση της καινοτομίας, διαμορφώνοντας νέα δεδομένα και τάσεις στην αγορά.

Αξιοποιώντας την τεχνολογία, βρίσκεται στο κέντρο των εξελίξεων και των αλλαγών στην αγορά, ανοίγοντας δρόμους και βάζοντας νέους όρους για την ανάπτυξή της.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ