Με τους εργαζόμενους στα κάγκελα -μιας και δεν συμμερίστηκαν την «ευεργεσία» της εταιρείας να επιλέξουν αυθημερόν αν θα χάσουν μέρος του μισθού τους ή της άδειας τους- και τα 30 από τα 52 καταστήματά της κλειστά, πολύ πριν το νέο απαγορευτικό, η Jumbo καλείται και πάλι να κερδίσει το στοίχημα των ηλεκτρονικών πωλήσεων, προκειμένου και ο Φεβρουάριος να έχει θετικό πρόσημο.
Οι αρρυθμίες που παρουσίασε το e-shop τον περασμένο Νοέμβριο και Δεκέμβριο, καθώς η εταιρεία αδυνατούσε να διεκπεραιώσει εγκαίρως τις παραγγελίες, δυσκολεύουν την εξίσωση. Πόσο μάλλον όταν οι αναβαθμισμένες υποδομές της εταιρείας για online πωλήσεις μπορούν να υποστηρίξουν ένα ελάχιστο κλάσμα του τζίρου της Jumbo που δεν ξεπερνά το 4,5%, όπως έχει παραδεχτεί ο ισχυρός άνδρας του ομίλου, Απόστολος Βακάκης.
Το ελλειμματικό ηλεκτρονικό κατάστημα που φράκαρε επανειλημμένως από την... αγάπη του κόσμου, αλλά και η αδυναμία εφαρμογής του μοντέλου του click away, λόγω της δομής των καταστημάτων, έχουν πλέον σημαντικό κόστος για την εταιρεία. Κι αυτό γιατί το επόμενο δίμηνο η αγορά του λιανεμπορίου θα λειτουργεί με το μοντέλο του «άνοιξε-κλείσε», όπως εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Το πρόβλημα στη διαχείριση του click away και του click inside φάνηκε και από το πρόστιμο των 15.000 ευρώ που επιβλήθηκε σε κατάστημα του ομίλου Jumbo, τα διάστημα των δύο ημερών που λειτούργησαν με αγορές εντός καταστήματος για τα είδη ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείου. Το πρόβλημα ήταν πως δεν εφαρμοζόταν ακριβώς, όπως όριζε η σχετική υπουργική απόφαση, το μοντέλο click in shop και το μοντέλο click away. Εκτός από το πρόστιμο, ο προσωρινά υπεύθυνος συνελήφθη και επιβλήθηκε 15νθήμερη αναστολή λειτουργίας στο κατάστημα.
Το μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο που έχει επιλέξει ο Απόστολος Βακάκης να «τρέξει» τη Jumbo (τεράστιος αριθμός διαφορετικών φθηνών προϊόντων από παιχνίδια και χαρτικά έως οικιακά είδη, και από ρούχα έως τρόφιμα και ηλεκτρικές συσκευές), αν και έχει προσφέρει θεαματικά κέρδη στους μετόχους, είναι δύσκολο να περάσει στη ψηφιακή εποχή.
Ωστόσο, το εύρωστο ταμείο της εταιρείας και το γεγονός ότι η δημοφιλία των προϊόντων της Jumbo παραμένει υψηλή, δίνει -τουλάχιστον προς το παρόν- στον Απόστολο Βακάκη την πολυτέλεια του χρόνου. Κανείς δεν ξέρει όμως πόσο ρευστό θα αναγκαστεί να κάψει.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!