Η ιστορία της Eurocatering ξεκίνησε το 2000 στην Κεντρική Αγορά Αθηνών στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, τροφοδοτώντας την αγορά, με ολόφρεσκα και διαλεχτά οπωροκηπευτικά.
Πολύ γρήγορα η εταιρεία κέρδισε την εμπιστοσύνη πελατών και καταναλωτών και λίγα χρόνια αργότερα, το 2004, προχωρά στη διεύρυνση των προϊόντων της, συστήνοντας στο κοινό τις τυποποιημένες σαλάτες Φρεσκούλης.
Γι’ αυτό το σκοπό δημιούργησε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο υψηλής παραγωγικής δυναμικής και συνολικής έκτασης 1.200 τ.μ. στις Αχαρνές Αττικής. Με τα πιο προηγμένα μηχανήματα πλύσης, κοπής, αυτόματης συσκευασίας και συντήρησης.
Το 2008 εμπλούτισε περαιτέρω τη γκάμα Φρεσκούλης, λανσάροντας στην ελληνική αγορά τη σαλάτα-γεύμα, έτοιμη για σερβίρισμα.
Το 2009, διεύρυνε τη δραστηριότητά της στη Βόρεια Ελλάδα με τη δημιουργία εταιρικών εγκαταστάσεων, ενώ το 2012, ενίσχυσε ακόμα περισσότερο το τμήμα logistics. Δημιουργώντας, παράλληλα, έναν μεγάλο στόλο, ο οποίος αποτελείται σήμερα από 78 σύγχρονα φορτηγά-ψυγεία που ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα, αποτελώντας και το τελευταίο στάδιο του ψυκτικού κύκλου που εφαρμόζει η εταιρεία, για να παραμένουν τα προϊόντα ολόφρεσκα, κρουστά και τρυφερά, μέχρι την παράδοση στα σημεία διάθεσης.
Το 2015, μετέφερε τις κεντρικές αποθήκες και τα διοικητικά γραφεία σε νέες εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 2.200 τ.μ. στις Αχαρνές Αττικής, ακριβώς δίπλα από τη μονάδα παραγωγής.
Το 2017, η διοίκηση επένδυση στην αναβάθμιση της παραγωγικής της δυναμικής, προσθέτοντας 3η γραμμή παραγωγής, αυτόματο διαμορφωτή κιβωτίων στο συσκευαστήριο, προσθήκη νέων ψυκτικών θαλάμων, καθώς και εστιατόριο για το προσωπικό. Η επέκταση της μονάδας στις Αχαρνές Αττικής ξεπέρασε τα 600 τ.μ. αυξάνοντας την έκταση των εγκαταστάσεών μας σε 4.600 τ.μ..
Τo 2018, το υποκατάστημα της Θεσσαλονίκης μεταφέρθηκε σε νέες εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι συνολικής έκτασης 2.000 τ.μ.. Επιπλέον, η εταιρεία απέκτησε νέα αποθήκη ξηρού φορτίου 800 τ.μ. στην περιοχή των Αχαρνών, καθώς και χώρο σέρβις των ιδιόκτητων φορτηγών-ψυγείων έκτασης 250 τ.μ..
Το 2019, εγκαινιάστηκε η νέα παραγωγική μονάδα στη Λιβαδειά, προκειμένου να εξυπηρετήσει ακόμη πιο αποτελεσματικά τον κλάδο μαζικής εστίασης HO.RE.CA, αλλά και να ικανοποιήσει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες παραγωγής της έτοιμης σαλάτας. Στην λειτουργία της μονάδας περιλαμβάνεται και μία νέα γραμμή παραγωγής πατάτας (καθαρισμένη, τεμαχισμένη, τυποποιημένη φρέσκια πατάτα σε διάφορους τρόπους κοπής).
►Διαβάστε και: Σούπερ μάρκετ: Το 55% του κοινού ψωνίζει πια με κριτήριο τις τιμές και τις προσφορές
Η είσοδος EOS Capital και Elikonos
Κομβικό σημείο στην ιστορία του Φρεσκούλη είναι και ο Φεβρουάριος του 2021, οπότε μπαίνουν στην εταιρεία δύο επενδυτικά funds, το EOS Capital και το Elikonos με κεφάλαια της τάξης των €11 εκατ., επιβεβαιώνοντας τη δυναμική και τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης της Eurocatering.
Η Εurocatering, που συνεχίζει να υλοποιεί ένα διετές επενδυτικό πλάνο ύψους €9,5 εκατ., το περασμένο καλοκαίρι ενέταξε στον Αναπτυξιακό Νόμο επενδυτικά projects άνω των €2,6 εκατ.
Πιο συγκεκριμένα, στο καθεστώς ενίσχυσης της Γενικής Επιχειρηματικότητας υπάχθηκε επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας ύψους €1,75 εκατ., που αφορά τη δημιουργία θερμοκηπίου υδροπονίας στον Δήμο Τανάγρας. Η επένδυση αυτή θα ενισχυθεί κατά €429 χιλ., με τη μορφή επιχορήγησης.
Το δεύτερο επενδυτικό σχέδιο, ύψους €853,36 χιλ. αφορά στην επέκταση της μονάδας επεξεργασίας και συντήρησης φυλλωδών λαχανικών και συσκευασίας σαλατών στο δήμο Λεβαδέων
►Διαβάστε και: Γαλακτοβιομηχανία Χώτος: Αναμένει βελτίωση των μεγεθών για το 2022 - Στο 74% οι εξαγωγές
Το άνοιγμα στη Βουλγαρία
Σημειώνεται ακόμη η επέκταση της εταιρείας στη Βουλγαρία, με στόχο να προωθήσει τα προϊόντα της και στις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων.
Η κίνηση αυτή αφορά:
- την εξαγορά της εμπορικής εταιρείας, MS Fresh BG, η οποία έχει αποθήκες, γραφεία και αυτοκίνητα και δραστηριοποιείται στον κλάδο, και μετονομάστηκε σε Eurocatering BG
- την κατασκευή εργοστασίου στη βιομηχανική περιοχή της Σόφιας, μέσω της απόκτησης έκτασης 45 στρεμμάτων, για μονάδα επιφάνειας 3.500 τ.μ., με δύο γραμμές παραγωγής, που θα παράγουν 65 χιλ. τεμάχια την ημέρα.
Διψήφια ανάπτυξη
Σχετικά με την πορεία της εταιρείας, αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2021 έκλεισε με ανάπτυξη 28,21% (αγγίζοντας τα €50 εκατ. σε τζίρο).
Η εταιρεία, επικεφαλής της οποίας είναι ο Χρυσόστομος Μαυρόπουλος, εστίασε και πέρυσι στη συνεχή βελτίωση της δραστηριότητας του Ομίλου, δεδομένων και των συνθηκών που παρατηρούνται στην αγορά (πληθωρισμός, ενεργειακό κ.λπ.), με τη διοίκηση να εκτιμά ότι η ανοδική πορεία της εταιρείας συνεχίστηκε και το 2022 με υψηλούς διψήφιους ρυθμούς.
Αναφορικά με τη χρήση του 2021, αυξημένο κατά 39,3% ήταν και το μικτό αποτέλεσμα (στα €16,73 εκατ.) και κατά 67,8% τα EBITDA (στα €5,26 εκατ.), ενώ τα καθαρά κέρδη διπλασιάστηκαν φθάνοντας τα €2,915 εκατ.
Στο τέλος του 2022 η εταιρεία έκανε την εμφάνισή της και στην Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη, με το νέο pop-up store του Φρεσκούλη (We love salads). Σε αυτό το κατάστημα η εταιρεία παρουσιάζει όλες τις κατηγορίες προϊόντων, που δημιούργησε από το 2004.
Σε αυτό οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν και να προμηθευτούν τις έτοιμες για σερβίρισμα σαλάτες του Φρεσκούλη με συμβατικά και βιολογικά λαχανικά, τα Super Bowls με τις υπερτροφές και τα συστατικά υψηλής διατροφικής αξίας, έτοιμα για κατανάλωση, τα φρέσκα λαχανικά και μυρωδικά για μαγείρεμα, αλλά και τα υγιεινά γεύματα και snack to-go τα οποία συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις σαλάτες Caesar’s και Quinoa vegan, φρέσκα φρούτα με γιαούρτι, φρουτοσαλάτες και λαχανικά ατμού.
Επιπλέον, στο νέο «We Love Salads», Pop-Up store by Φρεσκούλης, όλοι θα μπορούν να παραγγείλουν από το μενού προτεινόμενες συνταγές σαλάτας.
►Διαβάστε και: Fast food: Ετρεξε με ανάπτυξη 6% το 2022 - Οι ευκαιρίες και τα «αγκάθια» του κλάδου
Πως κινείται η κατηγορία
Αξίζει να αναφερθεί ότι η αγορά των έτοιμων συσκευασμένων σαλατών στην οποία δραστηριοποιείται η Eurocatering εκτιμάται ότι θα "τρέξει" με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 8,5% συνολικά την περίοδο 2021-2028, σε διεθνές επίπεδο.
Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης της κατηγορίας στην Ελλάδα καταγράφει ελαφρά συγκράτηση. Αιτία αυτού, όπως αναφέρουν, είναι η διστακτικότητα του καταναλωτή σε όλες τις κατηγορίες του F&B κλάδου, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων στο εισόδημά του με αποτέλεσμα να επιβραδύνεται ο ρυθμός ανάπτυξής του, και όχι τόσο οι ανατιμήσεις στα τελικά προϊόντα.
Ειδικά στην κατηγορία των συσκευασμένων σαλατών, το ύψος των ανατιμήσεων δεν είναι ανάλογο εκείνων που έχουν περάσει σε άλλες κατηγορίες προϊόντων.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!