Χωρίς αυξήσεις στις τιμές των διοδίων ξεκινά το 2023. Ήδη από χθες οι παραχωρησιούχοι έχουν ξεκινήσει να ανακοινώνουν την τιμολογιακή πολιτική του νέου έτους. Ωστόσο θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η μηδενική αύξηση είναι με... αστερίσκους καθώς οι ετήσιες τιμές στις οδικές παραχωρήσεις της χώρας διαμορφώνονται βάσει του εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που έφτασε έως και το 11,26%.
Ο αστερίσκος αυτός σημαίνει πως η χρονιά ξεκινά χωρίς να έχουμε διαφοροποιήσεις στις τιμές που θα κληθούν οι χρήστες να πληρώσουν, όμως αυτό θα ισχύσει μέχρι νεωτέρας. Ήδη στο χθεσινό δελτίο τύπου της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου σημειώνεται πως οι τιμές απλής διέλευσης θα παραμείνουν σταθερές για το επόμενο διάστημα.
►Διαβάστε και: Κ. Καραμανλής: Δεν θα γίνουν αυξήσεις στα διόδια
Εξάμηνος «πάγος» στις τιμές
Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο προβλέπει πως αφού έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και πάρει το "έχει καλώς" από την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, πρέπει τουλάχιστον ένα μήνα πριν να υπάρξει μια καταχώρηση στον Τύπο με τις νέες τιμές.
Αυτή η διαδικασία καταλαμβάνει όλους τους παραχωρησιούχους. Στη συνέχεια ανακοινώνουν τις νέες τιμές μέσα από ένα δελτίο Τύπου, λίγες ημέρες πριν την έναρξη της νέας χρονιάς. Οι ετήσιες τιμές των διοδίων και η μεταβολή τους αποτελεί στοιχείο των συμβάσεων παραχώρησης δεύτερης γενιάς στην οποία εντάσσονται η Νέα Οδός, η Ολυμπία Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας και η Κεντρική Οδός-Ε65.
Βέβαια ένα λεπτό σημείο είναι αν θα υπάρξουν αιτήματα αποζημιώσεων, γεγονός που δεν φαίνεται πάντως ιδιαίτερα πιθανό. Το Δημόσιο από την πλευρά του δεν έχει στείλει κάποιο επίσημο έγγραφο προς τους παραχωρησιούχους. Σύμφωνα με πηγές από την πλευρά των παραχωρησιούχων πιθανότατα δεν πρόκειται να δούμε τις τιμές να αυξάνονται το πρώτο εξάμηνο.
►Διαβάστε και: Αττική Οδός: Μειωμένα διόδια προβλέπει η νέα σύμβαση παραχώρησης
Προσπάθεια συγκράτησης τιμών
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από την πλευρά του έχει κάνει ξεκάθαρο ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα διόδια και μάλιστα από τον ίδιο τον υπουργό, Κώστα Καραμανλή. Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί πως στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ, το θέμα των τιμών των διοδίων φαίνεται να απασχολεί ιδιαιτέρως.
Πέρα από την κατηγορηματική άρνηση του υπουργείου στην αύξηση της τιμής των διοδίων, υπήρξε και η κίνηση μείωσης του διοδίου στην Αττική Οδό κατά 30 λεπτά. Συγκεκριμένα από 2,80 σε 2,50 με τη νέα σύμβαση παραχώρησης.
►Διαβάστε και: ΒΟΑΚ: Ηλεκτρονικά διόδια στο νέο αυτοκινητόδρομο - Πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου
Η προσπάθεια συγκράτησης ή και μείωσης τιμών γενικά στο κόστος μετακίνησης έχει επίσης εφαρμοστεί και στις αστικές συγκοινωνίες, με το κόστος στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα να μειώνεται στο 1,20 και να μένει στην ίδια τιμή εδώ και δύο χρόνια.
Μέχρι και αύριο πάντως αναμένεται να ολοκληρωθεί η δημοσίευση των δελτίων τύπου των παραχωρησιούχων για τις νέες τιμές των διοδίων από το 2023 και δεν προβλέπεται κάποια έκπληξη. Τις ίδιες τιμές για το 2023 θα έχει στα διόδια και η Εγνατία Οδός η οποία είναι προς το παρόν η μοναδική κρατική οντότητα στο χώρο των αυτοκινητόδρομων.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!