Σε μια μεγάλη επένδυση προχωρά η Aegean καθώς εχθές έγινε γνωστό ότι προχωρά στην χρήση μέσω παραχώρησης τριών κτιρίων από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών μέχρι το 2046. Η επένδυση αφορά στην ανάπτυξη υπηρεσιών εκπαίδευσης πληρωμάτων και συντήρησης αεροσκαφών και φτάνει τα 140 εκατ. ευρώ η οποία θα ολοκληρωθεί σε ένα βάθος χρόνου 5-7 έτη.
Με αυτή την κίνηση η Aegean αλλάζει τους συσχετισμούς στον χώρο των αερομεταφορών, καθώς εισέρχεται στο κλαμπ εκείνων των εταιρειών που παρέχουν οι ίδιες τέτοιου είδους υπηρεσίες (και οι οποίες πλέον είναι μετρημένες), ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο το παγκόσμιο status της.
Επιπρόσθετα ενώ υπάρχουν διασκορπισμένες αρκετές σχολές πληρωμάτων στην χώρα, είναι η πρώτη προσπάθεια παροχής μιας ολοκληρωμένης παροχής υπηρεσιών που θα καλύπτει όχι μόνο τις ανάγκες της Aegean αλλά θα προσφέρονται και σε τρίτες εταιρείες. Ουσιαστικά επαναπατρίζονται υπηρεσίες που βρίσκονταν εδώ και χρόνια μόνο στο εξωτερικό.
►Διαβάστε και: Aegean: Επενδύει στην τεχνική βάση της παλιάς Ολυμπιακής στο Ελ. Βενιζέλος - Τι ανακοινώθηκε
H Aegean αυξάνει τη δυναμική της
Αυτό θα σημάνει και την γενικότερη αναβάθμιση της χώρας στην παγκόσμια βιομηχανία των αερομεταφορών, με την Aegean να πρωτοπορεί δημιουργώντας συνθήκες περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου. Δεν είναι τυχαίο πως η εταιρεία ονομάζει την κίνηση ως "οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης" μιας και δημιουργεί πραγματικά ένα νέο περιβάλλον.
Αυτή η διπλή κίνηση σημαίνει την περαιτέρω ανάπτυξη της Aegean ως ηγέτιδας δύναμης όχι μόνο στην εγχώρια αγορά αλλά στην ευρύτερη περιοχή. Η επένδυση αυτή έρχεται συμπληρωματικά στην μεγάλη αγορά των αεροσκαφών Airbus neo, που προσφέρει στην εταιρεία, πέρα από την προφανή μείωση του κόστους, ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η εταιρεία, σε βάθος επταετίας θα δημιουργηθούν 500 άμεσες θέσεις εργασίες και επιπλέον άλλες 600 έμμεσες σε εξειδικευμένα επαγγέλματα. Θα δημιουργήσει Κέντρο Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων και το πρώτο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων σε ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar της Ευρώπης.
Τα τρία κτίρια συνολικής έκταση 85.000 τμ, βρίσκονται εντός του αεροδρομίου της Αθήνας, το οποίο επίσης αναβαθμίζεται. Πλέον στο "Ελ.Βενιζέλος" θα μπορούν να προσεγγίζουν αεροσκάφη όχι μόνο για εμπορικούς λόγους αλλά και για παροχή υπηρεσιών. Καθίσταται ως ένα σημαντικό αεροπορικό hub το οποίο θα παρέχει -μέσω της Aegean- ένα μπουκέτο υπηρεσιών που θα ενισχύσουν τη θέση του στην ευρύτερη περιοχή.
►Διαβάστε και: AEGEAN: Νέο 3ετές πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων για 120 νέους και νέες
Βασιλάκης: Στον χάρτη η Ελλάδα και ο ΔΑΑ
Η χρηματοδότηση του όλου εγχειρήματος θα καλυφθεί από ίδια κεφάλαια, τραπεζικό δανεισμό, ενώ ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, δεν απέκλεισε και την αναζήτηση πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως αποκάλυψε ο ίδιος, η επένδυση αυτή προετοιμαζόταν εσωτερικά από τις αρχές του 2022 ενώ στην προσπάθεια αυτή θα βοηθήσει και σύμβουλος για την εκτέλεση του εγχειρήματος. Όπως ανέφερε, είναι μια επενδυτική πρωτοβουλία για ένα οικοσύστημα υπηρεσιών με εθνικό αντίκτυπο καθώς δημιουργείται ένας κόμβος παραγωγής υπηρεσιών για την βαριά συντήρηση αεροσκαφών αλλά και την εκπαίδευση.
Στις εγκαταστάσεις αυτές θα μπορούν να εκπαιδεύονται ετησίως (στην πλήρη λειτουργία του) 3.000 πιλότοι και 10.000 μέλη πληρωμάτων ενώ θα καλύπτονται 36.000 ώρες προσομοίωσης.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Aegean, Δημήτρη Γερογιάννη, η έναρξη των πρώτων υπηρεσιών τοποθετείται στο τέλος του 2023. "Είμαστε πιστοί στην συνεχή εξέλιξη, διευρύνουμε την τεχνογνωσία μας και δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για νέες δραστηριότητες" είπε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος τόνισε ότι η ανάπτυξη του κλάδου των αερομεταφορών δημιούργησε αυξημένες ανάγκες για κέντρα συντήρησης. Επί της ουσίας η Aegean πιστεύει ότι τοποθετείται στην αγορά σε ένα καλό timing, αυξάνοντας την παρουσία της στην βιομηχανία των αερομεταφορών.
►Διαβάστε και: AEGEAN: Αύξηση τζίρου 109% στο 9μηνο του 2022
Επένδυση με πράσινα χαρτακτηριστικά
Η επένδυση έχει όμως και πράσινα χαρακτηριστικά. Τα τρία κτίρια θα δεχθούν ένα γερό "lifting" στο οποίο θα περιλαμβάνεται η ενεργειακή τους αναβάθμιση και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ 35.000 τμ. ισχύος 3ΜW. Θα μπορούν να παράγουν ετησίως 4,5GW.
Στο ίδιο οικοσύστημα θα ενταχθεί και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλότων της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!