Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Matrix Pack: Πώς τα καλαμάκια της έγιναν νούμερο 3 στον κόσμο - Νέες μονάδες στις ΗΠΑ

Με ανάπτυξη άνω του 40% αναμένεται να κλείσει το 2022 για την Matrix Pack, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Business Development Director της εταιρείας, Διονύσης Βαλεντής, μιλώντας στο 7ο ετήσιο φόρουμ ExportUSA που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

Ο κ. Βαλεντής εκτιμά ότι ο φετινός τζίρος της εταιρείας θα κλείσει φέτος γύρω στα 42-43 εκατ. ευρώ, ενώ αποκάλυψε ότι από τις αρχές του 2023 θα ξεκινήσει η λειτουργία δύο νέων μονάδων στις ΗΠΑ, ανοίγοντας ουσιαστικά την τεράστια αμερικανική αγορά, αφού μέχρι σήμερα το μερίδιό της στο συνολικό τζίρο είναι μόλις 2,5 εκατ. ευρώ.

Η μία θα ανοίξει στο Cincinnati του Ohio και η άλλη στο Portland του Oregon, οι οποίες θα παράγουν βιοδιασπώμενα και χάρτινα καλαμάκια, αλλά και πλαστικά αν απαιτηθεί.

Στα 29 δισεκατομμύρια καλαμάκια το ετήσιο capacity

Με την προσθήκη αυτών των μονάδων η παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας θα ανέρχεται σε 29 δισεκατομμύρια καλαμάκια ετησίως από περίπου 20 δισ. που είναι σήμερα.

Κατατάσσοντας έτσι την Matrix Pack στην πρώτη τριάδα των εταιρειών παραγωγής σε καλαμάκια στον κόσμο με μονάδες παραγωγής σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Αγγλία, Πολωνία, Ισπανία και σε λίγες εβδομάδες στις ΗΠΑ.

Θυμίζουμε ότι το 2021 είχε κλείσει για την εταιρεία με τζίρο 30,42 εκατ. ευρώ και με μικτό αποτέλεσμα 7 εκατ. ευρώ.

Γιατί έκανε… 10 χρόνια για να μπει στην αμερικανική αγορά

Ο κ. Βαλεντής ανέφερε ότι «με την αμερικανική αγορά αποφασίσαμε να ασχοληθούμε ενεργά από το 2019, δηλαδή δέκα χρόνια μετά τη δημιουργία της εταιρείας μας», εξηγώντας ως βασικούς λόγους αυτής της καθυστέρησης τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει το καλαμάκι, το βασικό προϊόν της εταιρείας:

  • Καταλαμβάνουν μεγάλο όγκο.
  • Έχουν χαμηλή αξία.
  • Τα μεταφορικά κόστη έχουν μεγάλη σημασία στην τελική τους τιμή.

«Εστιάσαμε πρώτα στη γειτονιά μας»

Σύμφωνα με τον Business Development Director της εταιρείας, «αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρέπει να έχεις ένα εργοστάσιο με μεγάλο capacity παραγωγής, κοντά στον τελικό χρήστη. Ο πρώτος μας στόχος ήταν να γίνουμε μεγάλοι παραγωγοί στην Ευρώπη και έτσι εστιάσαμε πρώτα στη... γειτονιά μας. Για τον σκοπό αυτό αναπτύξαμε εργοστάσια στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Παράλληλα συνεχίζουμε να περνάμε ένα μεγάλο market transformation από το πλαστικό καλαμάκι μιας χρήσης σε εναλλακτικές μορφές, είτε το χάρτινο, είτε το βιοπλαστικό».

«Μαγιά» οι αμερικανικοί κολοσσοί

Για την επέκταση στις ΗΠΑ, ο κ. Βαλέντης θυμάται ότι, [ξεκινήσαμε με διεθνείς πελάτες μας με τους οποίους ήδη δουλεύουμε στην Ευρώπη, όπως π.χ. τα McDonald’s, τα Burger King, η Coca-Cola, η Pepsico κ.ά. Αυτή ήταν η βασική εμπορική μας «μαγιά» για την είσοδό μας στην αμερικανική αγορά. Παράλληλα ξεκινήσαμε να ερευνούμε για παραγωγική εγκατάσταση στις ΗΠΑ, αλλά μετά ήρθε ο…Covid. Οπότε κάναμε παύση και επανήλθαμε τώρα».

Πρόσθεσε πάντως ότι «ο ανταγωνισμός λόγω της πανδημίας αλλά και τα προβλήματα στο supply chain μας έκαναν… καλό, προσφέροντας μας την ευκαιρία να καλύψουμε ανάγκες από τους global accounts μας, έστω και απομακρυσμένα, από την Ευρώπη».

Ως μεγάλες προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπίσει η εταιρεία στις ΗΠΑ αναφέρθηκε το capacity και η τιμή του προϊόντος, ο ανταγωνισμός από την Κίνα, η έλλειψη κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού και η απουσία σε τοπική παραγωγή, ζητήματα τα οποία έχει πλέον επιλύσει σε μεγάλο βαθμό. Σαν σειρά σπουδαιότητας πάντως οι βασικές αγορές κατά σειρά είναι αυτές της Ευρώπης, των ΗΠΑ και μετά της Ασίας.

Νέα κεφάλαια 33 εκατ. ευρώ

Αξίζει να αναφέρουμε τον περασμένο Αύγουστο, η Matrix Pack άντλησε νέα κεφάλαια ύψους 33 εκατ. ευρώ εκ των οποίων:

  • 15 εκατ. μέσω ομολογιακού δανείου ισομερώς από τις τράπεζες Alpha Bank και Πειραιώς
  • 18 εκατ. μέσω μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου (Convertible Bond) που καλύφθηκε από το fund "SouthBridge Europe Mezzanine II

Σκοπός των κεφαλαίων αυτών είναι κυρίως η επιτάχυνση της ανάπτυξης του Oμίλου, καθώς και η αύξηση της παραγωγής χάρτινων, βιοδιασπώμενων και φιλικών προς το περιβάλλον καλαμακίων και άλλων συσκευασιών μιας χρήσης, οι οποίες θα συμβάλλουν στη μείωση και τελική κατάργηση του πλαστικού από τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τα νοικοκυριά.

Επίσης, ολοκληρώθηκε η εξαγορά της The Paper Straw, κίνηση που αναμένεται να επιταχύνει την ανάπτυξη του Ομίλου, επιφέροντας σημαντικές συνέργειες. Η The Paper Straw διαθέτει μονάδα παραγωγής στην Βρετανία και σημαντική παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ

Θυμίζουμε εξάλλου ότι πέρυσι η Matrix Pack έλαβε χρηματοδότηση ύψους 8,5 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), χρήματα που εκταμιεύθηκαν στις αρχές του 2022.

Είναι η πρώτη ελληνική επιχείρηση που επωφελείται από την υποστήριξη Venture Debt της ΕΤΕπ και έχει στόχο να βοηθήσει την εταιρεία να μειώσει τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης σε εκατομμύρια καταναλωτές.

Η χρηματοδότηση έχει στόχο να επιταχύνει την έρευνα και ανάπτυξη, τις επενδύσεις κεφαλαίων και τη διεθνή επέκταση των δραστηριοτήτων της Matrix Pack σε όλη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Ως μια εξαιρετική ευκαιρία να αποδείξει η εταιρεία ότι η αλλαγή και η συμμόρφωση με τις περιβαλλοντικές πολιτικές συνιστούν επιχειρηματική ευκαιρία και ταυτόχρονα, πρόκληση που συμβάλλει στην ασφάλεια και την ανεξαρτησία της ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού, σε αντιδιαστολή με την εξάρτηση από προϊόντα μιας χρήσης, που προέρχονται από την Άπω Ανατολή, είχε χαρακτηρίσει τη χρηματοδότηση ο Πρόεδρος του ΔΣ της Matrix Pack, Λυμπέρης Πολυχρονόπουλος.

Νέες προσθήκες στο portfolio

Σε προϊοντικό επίπεδο, η εταιρεία παρουσίασε δύο νέες σειρές χάρτινων καλαμακίων ροφήματος στην HORECA 2022 τον περασμένο Φεβρουάριο.

  • Την Bio Paper, το κλασσικό σπειροειδές χάρτινο καλαμάκι τριών φύλλων χαρτιού που όλοι γνωρίζουμε. Η γκάμα των προϊόντων περιλαμβάνει όλων των ειδών των καλαμακίων ροφήματος για οικιακή χρήση και για την εστίαση και αντικαθιστά πλήρως τα πλαστικά καλαμάκια για όλα τα είδη ροφημάτων
  • Την Bio Paper Plus, ένα καινοτόμο προϊόν της Matrix Pack. Πρόκειται για ένα ακόμη πιο βιώσιμο καλαμάκι 2 φύλλων χαρτιού, καθώς για την παραγωγή του απαιτείται λιγότερο χαρτί, λιγότερη κόλλα και λιγότερη ενέργεια

Επιπλέον, στο περίπτερο της εταιρείας παρουσίασε βιοδιασπώμενο καπάκι για ζεστά ροφήματα από βιοαποδομήσιμες πρώτες ύλες.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ