Στα επίπεδα των €97 εκατ. θα κλείσει ο φετινός τζίρος της Kafea Terra, αυξημένος κατά 15% σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης. Από την ανάπτυξη αυτή, περίπου το 7% αποδίδεται σε αύξηση των όγκων πωλήσεων και το υπόλοιπο σε ανατιμήσεις στα προϊόντα.
Παράλληλα, η κερδοφορία της εταιρείας αναμένεται να διατηρηθεί στα περυσινά επίπεδα, παρά τη σημαντική αύξηση του κόστους παραγωγής του καφέ και της λειτουργίας, δηλαδή πέριξ των €11,5 εκατ.
Όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κουγουμτζής, η αύξηση στο κόστος παραγωγής (ενεργειακό, πρώτες ύλες και αύξηση του πράσινου καφέ λόγω χρηματιστηρίου εμπορευμάτων και παγετού Βραζιλίας) ανέρχεται περίπου στα €3,5 το κιλό σε αξία. Τα στελέχη σημείωσαν ότι η εταιρεία απορρόφησε μεγάλο μέρος της αύξησης του κόστους παραγωγής, εκτιμώντας πάντως ότι το 2023 τα πράγματα θα είναι καλύτερα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το κόστος ενέργειας αντιπροσωπεύει το 1% του συνολικού κύκλου εργασιών της.
Εξαγωγές
Οι εξαγωγές κάλυψαν περίπου το 2,5% του συνολικού της τζίρου (εξαιρουμένου του ΕΦΚ), στα επίπεδα των €2 εκατ. Το δίκτυο πωλήσεων του εξωτερικού αριθμεί περίπου 17 χώρες σε Αφρική, Ασία και Ευρώπη, ενώ η εταιρεία, έχει ξεκινήσει νέες συνεργασίες το 2022, σε χώρες όπως το Ισραήλ και η Παλαιστίνη, σχεδιάζοντας περαιτέρω επέκταση το 2023 και σε νέες αγορές.
Σημειώνεται ότι η Kafea Terra, στο πλαίσιο ενίσχυσης των εξαγωγών έχει ιδρύσει θυγατρικές εταιρείες σε Αγγλία (που αποτελεί και την καλύτερη χώρα σε επίπεδο πωλήσεων), την Βουλγαρία αλλά και την Κύπρο. Στις δύο τελευταίες μάλιστα έχει αναλάβει και την διανομή του illy café.
►Διαβάστε και: Super market: Νέα deal αλλάζουν τον «χάρτη» - Τα πλάνα των κορυφαίων retailers
Το επενδυτικό πλάνο
Η εταιρεία ολοκλήρωσε φέτος το επενδυτικό πλάνο που υλοποιούσε την τελευταία τετραετία, ύψους €27 εκατ. Για το 2023 έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους €6 εκατ. οι οποίες αφορούν:
- νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις της εταιρείας (γραφεία και service) στο Μαρκόπουλο, που ανέρχεται στα €2,5 εκατ.
- γραφεία, service και νέο logistic center στην Θεσσαλονίκη προϋπολογισμού €1,5 εκατ.
- επέκταση των εγκαταστάσεων στην Παιανία με την προσθήκη νέας μονάδας καβουρδίσματος €2 εκατ. και εγκατάσταση αυτοματισμών που θα ολοκληρωθεί το 2024
- εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις εγκαταστάσεις της στην Παιανία, που εκτείνονται σε 114.000 τ.μ, που ανέρχεται στα €400 χιλ.
Σε HoReCa το 83% του τζίρου
Σύμφωνα με τη διοίκηση το 83% του τζίρου της προέρχεται από το κανάλι του HoReCa, το 14% από το retail και το υπόλοιπο από το κανάλι του office. Όπως ανέφερε η Νιόβη Καλλέργη, αντιπρόεδρος & CMO της εταιρείας, μεγάλος πυλώνας της Kafea Terra είναι το HoReCa, όπου διατηρεί το 28% της συνολικής αγοράς και το οποίο ενισχύει με απευθείας οργάνωση πωλήσεων την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και με εμπορικούς συνεργάτες όλη την υπόλοιπη Ελλάδα.
Το μερίδιο της εταιρείας στις κάψουλες σε αξία είναι 3,1% και στόχος είναι την επόμενη διετία να έχει διπλασιάσει την κατηγορία, ενώ μεγάλο ατού της Kafea Terra, σύμφωνα με τον κ. Κουγιουμτζή, "σε μια αγορά άκρως ανταγωνιστική λόγω των πολυεθνικών, είναι η ποιότητα και η ελληνικότητα".
►Διαβάστε και: ΚΡΙ ΚΡΙ: Στα 165 εκατ. ο φετινός τζίρος - Κάμψη κερδοφορίας παρά τις ανατιμήσεις 26%
Συνεργασίες με Mikel και Λουμίδη
Η εταιρεία δραστηριοποιείται και στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, παράγοντας 720 τόνους καφέ ετησίως για λογαριασμό αλυσίδων όπως είναι η Mikel Coffee. Διατηρεί παράλληλα συνεργασία με την convenience αλυσίδα 4all, στη μετοχική σύνθεση της οποίας συμμετέχει η δεύτερη γενιά των ιδρυτών της Kafea Terra, Ιορδάνης και Ίλια Ιωσηφίδη, ενώ συνεργάζεται και με τοπικές αλυσίδες της περιφέρειας.
Το 70% του όγκου σε illy και Dimello προέρχεται από τους 70 εμπορικούς συνεργάτες. Εκτιμάται ότι συνολικά η εταιρεία διαθέτει παρουσία σε 8.000 σημεία HoReCa πανελλαδικά, όπου μοιράζονται 50%-50% τα brands illy και Dimello.
Η εταιρεία έχει παρουσία και στην κατηγορία του ελληνικού καφέ, μόνο στο κανάλι HoReCa, παράγοντας στις εγκαταστάσεις του Λουμίδη το δικό της brand, το "Σπιτικός".
Σε ό,τι αφορά το ιδιοπαραγόμενο brand Dimello, η παραγωγή ξεπερνά τον illy σε επίπεδο τονάζ (σε ποσοστό 55%-45%). Ωστόσο, σε ό,τι αφορά τον τζίρο η εικόνα είναι διαφορετική λόγω του ότι ο illy έχει πολύ υψηλότερη μέση τιμή από τα προϊόντα παραγωγής. Συνολικά τα εισαγόμενα καλύπτουν τα €37 εκατ. στον τζίρο, ενώ τα προϊόντα εγχώριας παραγωγής τα €30 εκατ.
►Διαβάστε και: Κωτσόβολος: Κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις του ομίλου Currys - Ανταγωνισμός και κόστη
Οριακή πτώση στην αγορά
Σε ό,τι αφορά την συνολική αγορά καφέ (συμπεριλαμβανομένου του ελληνικού και φίλτρου), η διοίκηση της Kafea Terra εκτιμά ότι θα παρατηρηθεί οριακή πτώση λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία από Euromonitor και Statista σε όλες τις κατηγορίες. Το HoReCa κινείται ελαφρώς πτωτικά σε σχέση με το 2021.
Αναφορικά με τις κατηγορίες, ο espresso, λόγω κάψουλας, εμφανίζει θετική τάση, (στο +4% σε όγκο στο οργανωμένo λιανεμπόριο ) ενώ και ο αλεσμένος κινείται ανοδικά. Επίσης, η προωθητική ένταση στην κατηγορία του espresso, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία της NielsenIQ, είναι στο 66%.
Το προφίλ της εταιρείας
Σημειώνεται ότι η Kafea Terra δραστηριοποιείται σε 8 τομείς, μεταξύ των οποίων, εισαγωγή, παραγωγή, διανομή, εξαγωγή, έρευνα και ανάπτυξη, υπηρεσίες quality control, τεχνική υποστήριξη και πιστοποιημένη εκπαίδευση. Διαθέτει 3 σύγχρονα κέντρα logistics συνολικής επιφάνειας 7.000 τ.μ. και 1.124 προμηθευτές.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!