Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι πωλήσεις της H&M το διάστημα Σεπτέμβριος - Νοέμβριος του 2022. Η νούμερο δύο εμπορική αλυσίδα ένδυσης στον κόσμο σημείωσε αύξηση των πωλήσεων 10%, ενώ οι εκτιμήσεις της αγοράς έκαναν λόγο για άνοδο 9,5%.
Η H&M έγινε τον περασμένο μήνα η πρώτη μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία λιανικού εμπορίου που προχώρησε σε περικοπές προσωπικού (περίπου 1.500 θέσεις εργασίας), προκειμένου να αντιμετωπίσει το αυξημένο κόστος, στο πλαίσιο ενός σχεδίου εξοικονόμησης 2 δισεκατομμυρίων σουηδικών κορώνων (196 εκατομμύρια δολάρια) ετησίως.
Οι καθαρές πωλήσεις για το διάστημα Σεπτέμβριος-Νοέμβριος, το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο της H&M, ανήλθαν σε 62,5 δισεκατομμύρια κορώνες (6,13 δισεκατομμύρια δολάρια), από 56,8 δισεκατομμύρια κορώνες πριν από έναν χρόνο, ενώ οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Refinitiv είχαν προβλέψει 62,17 δισεκατομμύρια κορώνες.
Ο ιδιοκτήτης της Zara, Inditex, ο μεγαλύτερος αντίπαλος της H&M που οδηγεί την κούρσα στον κλάδο, την Τετάρτη ανακοίνωσε 24% στα καθαρά κέρδη το εννεάμηνο του 2022 και αύξηση 19% στις διαδικτυακές πωλήσεις. Ωστόσο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11% το τρίτο τρίμηνο, με βραδύτερο ρυθμό σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, αντανακλώντας το εξασθενημένο καταναλωτικό περιβάλλον. Οι πωλήσεις της εταιρείας στο δεύτερο τρίμηνο είχαν αυξηθεί κατά 16% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Ρωσία και Κίνα
«Οι δραστηριότητες του ομίλου H&M στη Ρωσία και τη Λευκορωσία ολοκληρώθηκαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου, με το υπόλοιπο απόθεμα να πωλείται και τα τελευταία καταστήματα να έχουν κλείσει στις 30 Νοεμβρίου», ανέφερε η H&M.
«Κατά τη διάρκεια του τριμήνου περίπου 25–50 καταστήματα στην Κίνα έκλεισαν προσωρινά λόγω COVID-19».
Οι πωλήσεις στο τρίμηνο παρέμειναν αμετάβλητες, ανέφερε.
Η τιμή της μετοχής της H&M μειώθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά (12,5% του δείκτη αναφοράς μετοχών της Στοκχόλμης).
Θετικές επιδόσεις από την κόρη του Mr Zara
Η Inditex έχει καλές επιδόσεις από τότε που η Μάρτα Ορτέγα, κόρη του Mr Zara (Αμάνθιο Ορτέγα), ανέλαβε τα ηνία του ομίλου τον Απρίλιο.
Η Inditex προσφέρει τελευταία στα καταστήματα Zara πιο «high fashion» ενδύματα, σχεδιασμένα για ειδικές περιστάσεις και αυτό της επέτρεψε να τα πουλάει σε υψηλότερες τιμές και να προσελκύει καταναλωτές με μεγαλύτερα πορτοφόλια, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας και αναλυτές.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11% το τρίτο τρίμηνο, με βραδύτερο ρυθμό σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, αντανακλώντας το εξασθενημένο καταναλωτικό περιβάλλον. Οι πωλήσεις της εταιρείας στο δεύτερο τρίμηνο είχαν αυξηθεί κατά 16% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Ο κολοσσός της μόδας ανέφερε ότι οι πωλήσεις του από τις αρχές Νοεμβρίου έως τις 8 Δεκεμβρίου αυξήθηκαν κατά 12% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Οι πωλήσεις ήταν αυξημένες σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, όπως ανακοίνωσε.
Ερχονται νέες απεργίες
Οι αναλυτές αναμένουν ότι η εταιρεία θα έρθει αντιμέτωπη τους επόμενους μήνες με περαιτέρω αυξημένο κόστος, ενώ παράλληλα οι εργαζόμενοι πιέζουν για αυξήσεις στους μισθούς τους.
θα πρέπει να αντιμετωπίσει περισσότερες αυξήσεις κόστους τους επόμενους μήνες, συμπεριλαμβανομένης της πίεσης από τους εργαζόμενους για υψηλότερους μισθούς.
Περίπου 1.000 εργαζόμενοι του ομίλου προχώρησαν σε απεργία τη Black Friday στη Λα Κορούνια, όπου δημιουργήθηκε το πρώτο κατάστημα Zara το 1975, ζητώντας καλύτερους μισθούς, ενώ διαδηλώσεις έγιναν και στη Μαδρίτη μία μέρα πριν.
«Οι απεργίες που έχουν αναφερθεί στην Ισπανία στα καταστήματα της Inditex δείχνουν ότι υπάρχει περαιτέρω ανοδική πίεση στον πληθωρισμό των μισθών», δήλωσε ο αναλυτής της Deutsche Bank Adam Cocharne.
Οι εργαζόμενοι σχεδιάζουν να απεργήσουν ξανά την παραμονή των Χριστουγέννων και στις αρχές Ιανουαρίου, αφού απέρριψαν την πρόταση του ομίλου για σταδιακές μισθολογικές αυξήσεις μέχρι το 2024. Ωστόσο, δύο μεγάλα τοπικά συνδικάτα συμφώνησαν με την πρόταση των εργοδοτών.
Με πληροφορίες από Reuters και Bloomberg
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!