Στα 165 εκατ. ευρώ με ανάπτυξη 22,22% σε σχέση με πέρυσι αναμένεται να κλείσει το 2022 για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, όπως προέκυψε από παρουσίαση της εταιρείας στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών.
Σχεδόν τα μισά από τα έσοδα εκτιμάται ότι θα προέλθουν από τις εξαγωγές, οι οποίες εμφανίζουν έναν ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 81%. Η ΚΡΙ ΚΡΙ έχει παρουσία σε 42 χώρες εκ των οποίων οι σημαντικότερες συμμετοχές είναι σε Ιταλία (36%) και Αγγλία (35%), ενώ ακολουθούν σε απόσταση Ιρλανδία (3,5%) και Σουηδία (3,2%).
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία αποτελεί:
- την νο1 παραγωγό γιαουρτιού στην Ελλάδα, όπου σύμφωνα με τη διοίκηση, 1 στα 3 γιαούρτια στην Ελλάδα παράγεται από την ΚΡΙ ΚΡΙ
- την 2η μάρκα στην ελληνική αγορά παγωτού. Η ανάπτυξη στην κατηγορία έρχεται κυρίως από το Παραδοσιακό κανάλι με 20.000 σημεία πώλησης, όπου το μερίδιο ανέρχεται σε 21,2% σε όγκο (στοιχεία 8μήνου 2022)
Μέση ανάπτυξη 15,8% την περίοδο 2014-2022
Η ΚΡΙ ΚΡΙ, με περίπου 500 εργαζομένους στο δυναμικό της, υλοποίησε την περίοδο 2014-2022 συνολικές επενδύσεις ύψους €88 εκατ.
Η μέση ετήσια ανάπτυξη κατά 15,8% που εμφανίζει η εταιρεία την τελευταία εξαετία στηρίζεται μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων όπως είναι τα λειτουργικά γιαούρτια όπου τα Super spoon & lactose free έχουν κατακτήσει μερίδιο 26,5%, τη νέα σειρά παγωτών Master Rich με Large Inclusions κ.ά.
Κορυφαίος «παίκτης» στο PL
Παράλληλα, όπως τονίστηκε στην παρουσίαση, η ΚΡΙ ΚΡΙ αξιοποίησε στο έπακρο τη δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα & στο εξωτερικό, αναπτύσσοντας νέα προϊόντα, σε συνεργασία με ισχυρούς retailers.
Ισχυρή ανάπτυξη σε γιαούρτι και παγωτό
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Κώστας Σαρμαδάκης, ανέφερε ότι οι εξαγωγές του γιαουρτιού φέτος έχουν καταγράψει ισχυρή ανάπτυξη ενώ και στην Ελλάδα η εταιρεία εμφανίζει άνοδο στην κατηγορία παρά τη γενικότερη πτώση της αγοράς.
Συνολικά η ΚΡΙ ΚΡΙ εμφάνισε άνοδο 26,6% σε αξία και 16,5% σε όγκο στο 9μηνο, ενώ η ανάπτυξη της κατηγορίας σε επίπεδο 10μήνου κινήθηκε σε 24% στην Ελλάδα και 32% στο εξωτερικό (με την Ιταλία στο +40,3%, το Ηνωμένο Βασίλειο στο +21,7% και με καλές επιδόσεις σε Σουηδία και Αυστρία).
Σε ό,τι αφορά στο παγωτό, οι επιδόσεις της ΚΡΙ ΚΡΙ ήταν ισχυρές στο 10μηνο του 2022.
Συνολικά η εταιρεία εμφάνισε άνοδο 17,1% σε αξία (13,1% η Ελλάδα και 32% οι διεθνείς αγορές) και 9,4% σε όγκο στο 9μηνο.
►Διαβάστε και: ΚΡΙ-ΚΡΙ: Γιατί υποχώρησε η κερδοφορία παρά την αύξηση 24,51% στον τζίρο 9μήνου
Τα... κύματα ανατιμήσεων
Σχετικά με το πληθωριστικό περιβάλλον που προβληματίζει όλο το επιχειρείν, σημείωσε ότι "η ραγδαία αύξηση στις τιμές των υλικών ροκανίζει την κερδοφορία" προσθέτοντας ότι η εταιρεία προχώρησε σε 4 ανατιμήσεις μέσα στο 2022, συνολικού ύψους 26%.
Συρρίκνωση κερδοφορίας
Για το σύνολο της φετινής χρήσης ο κ. Σαρμαδάκης τόνισε ότι "τα περιθώρια κερδοφορίας μας αναμένουμε να παρουσιάσουν συρρίκνωση αντίστοιχη με αυτή που εμφανίζεται στις οικονομικές καταστάσεις 9μήνου. Το ακριβές μέγεθος της συρρίκνωσης θα εξαρτηθεί από την πορεία των τιμών των βασικών α’ υλών μας» προσθέτοντας πάντως ότι "ήδη, υπάρχουν ενδείξεις σταδιακής αποκλιμάκωσης στις τιμές των υλικών μας".
Για τις ανατιμήσεις πρόβλεψε ότι το μεγαλύτερο μέρος εξ αυτών θα διατηρηθεί στα προϊόντα της βιομηχανίας, ενώ δήλωσε αισιόδοξος για τα περιθώρια κερδοφορίας της ΚΡΙ ΚΡΙ σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
►Διαβάστε και: METRO ΑΕΒΕ: Ετοιμάζει και δεύτερο κατάστημα στην Κύπρο – «Τρέχει» με ρυθμούς άνω του 60%
Ευκαιρίες εκτός Ελλάδας
Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε κάνοντας αναφορά στις ευκαιρίες που έχει η εταιρεία στις διεθνείς αγορές. Σε μια ευρωπαϊκή αγορά γιαουρτιού μεγέθους €25 δισ. το 2020 όπου το ελληνικό γιαούρτι είχε μερίδιο 14% (πέριξ των €3,5 δισ.) οι προβλέψεις για το 2024 κάνουν λόγο για άνοδο στα €5 δισ.
Στην κατηγορία του παγωτού, σημειώθηκε ότι "κινητήρια δύναμή μας είναι τα προϊόντα Frozen Yogurt που έχουν ήδη επιτύχει υψηλές πωλήσεις στις χώρες που τα λανσάραμε (Ιταλία, Κορέα)".
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!