Στα 21,1 εκατ. επιβάτες έφτασε η επιβατική κίνηση για το πρώτο εντεκάμηνο του 2021 στο αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.
Μετά και την δημοσίευση των στοιχείων από τον ΔΑΑ, η εικόνα που διαμορφώνεται για το 2022 είναι αρκετά καλή και προφανώς η τρίτη καλύτερη μετά τις επιδόσεις του 2018 (24,1 εκατ.) και φυσικά του 2019 με το απόλυτο ρεκόρ των 25,57 εκατ. επιβατών. Σε σχέση με το 2019 είμαστε σε μια διαφορά του -11,7%.
Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα, η επιβατική κίνηση εσωτερικού στο πρώτο εντεκάμηνο έφτασε τους 6,8 εκατ. επιβάτες με μία διαφορά -5,5% σε σχέση με το 2019 (7,2 εκατ.). Αυτό το στατιστικό είναι επίσης το τρίτο καλύτερο όλων των εποχών. Σε επίπεδο κίνησης επιβατών εξωτερικού έφτασε τα 14,25 εκατομμύρια έχοντας μια διαφορά σε σχέση με το 2019 που έφτασε στο -14,4%.
Τα στατιστικά του Νοέμβρη ωστόσο δεν έκλεισαν περαιτέρω την ψαλίδα καθώς οι επιβάτες εξωτερικού εμφάνισαν μικρή κάμψη σε σχέση με τους δύο προηγούμενους μήνες. Πιο συγκεκριμένα είχαμε 1,08 εκατ. επιβάτες και μια διαφορά με τον ίδιο μήνα του 2019 που έφτασε το -7,7%.
Σε αντίθεση η επιβατική κίνηση εσωτερικού δείχνει ότι έχει σταθεροποιηθεί σε θετικό πρόσημο καθώς έχει βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με το 2019. Δηλαδή, είχαμε 517 χιλιάδες επιβάτες που δείχνει μια βελτίωση κατά 4,1%.
Επιδόσεις και επενδύσεις
Για τη συνολική επίδοση του 2022 η εκτίμηση είναι πως θα φτάσει μέχρι και τα 22,5 εκατ. επιβάτες, μια εξαιρετική επίδοση αν σκεφτεί κανείς πως το πρώτο τετράμηνο είχε ισχυρούς περιορισμούς στην μετακίνηση. Παράλληλα οι μεγάλες αγορές της Κίνας και της Ρωσίας είναι ουσιαστικά εκτός οπότε το φετινό στατιστικό δείχνει και μια νέα δυναμική σε σχέση με τις δύο χρονιές του 2020 και του 2021 που το αεροδρόμιο κινούνταν σχεδόν αποκλειστικά σε ρυθμούς πανδημίας.
Οι νέοι αυτοί συσχετισμοί δεν είναι άσχετοι από το γεγονός πως το αεροδρόμιο κοιτάζει την επόμενη ημέρα και έχει μέσα στην ατζέντα των κινήσεων του μια μικρή επέκταση του αεροσταθμού αλλά και την δημιουργία ενός ακόμα ξενοδοχείου. Παράλληλα σε εξέλιξη είναι και οι κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ καθώς όλα δείχνουν πως το ποσοστό του θα διατεθεί στο Χρηματιστήριο για την εύρεση του καλύτερου, ει δυνατόν επενδυτή.
Να θυμίσουμε τέλος πως το 2019, τη χρονιά ρεκόρ του αεροδρομίου υπήρχε μια σχεδόν δρομολογημένη μεγάλη επένδυση για την δημιουργία ενός δεύτερου τέρμιναλ. Τα σχέδια αυτά πάγωσαν με την έλευση της πανδημίας και την κατάρρευση των επιδόσεων του αεροδρομίου (αλλά και των αερομεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο).
Το 2023 ανάλογα και με τις εξελίξεις και σε επίπεδο ΤΑΙΠΕΔ αλλά και επιβατικής κίνησης θα δούμε αν τελικά δρομολογήσει εξελίξεις και στις επενδύσεις του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!