Δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα αναλαμβάνουν ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ καθώς στις 24 Νοεμβρίου υπογράφονται τα έργα σε Αίγιο - Ρίο και Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα.
Πρόκειται για δύο διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ οι οποίοι ολοκληρώνονται και μπαίνουν πλέον σε φάση υλοποίησης.
Αθήνα - Ρίο σε λιγότερο από δυο ώρες
Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο έργο αφορά στην ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων από το Αίγιο μέχρι το Ρίο με ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Το ίδιο σχήμα έχει αναλάβει και το έργο ηλεκτροκίνησης στο προηγούμενο τμήμα, από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο. Ο προϋπολογισμός του έργου με ΦΠΑ φτάνει τα 179 εκατ. ευρώ.
Ουσιαστικά το ηλεκτροκίνητο τρένο, με την υπόθεση πως στην κατασκευή δεν θα έχουμε καθυστερήσεις, θα μπορεί να κινηθεί στον άξονα Αθήνα - Κιάτο - Ρίο σε περίπου τρία χρόνια. Το ταξίδι θα διαρκεί λιγότερο από δύο ώρες με ένα intercity express.
Πλέον το μόνο έργο που θα απομένει για να ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή Αθήνα - Πάτρα είναι το τελευταίο αστικό τμήμα από το Ρίο μέχρι το Νέο Λιμάνι Πάτρας. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από την ΕΡΓΟΣΕ από τις αρχές του έτους.
Το έργο περιλαμβάνει όλες τις εργασίες προκειμένου να παραδοθεί «με το κλειδί στο χέρι», δηλαδή να είναι έτοιμο σε λειτουργία. Ακολουθεί το σκεπτικό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για έργα που να μπορούν να ολοκληρώνονται και να παραδίδονται και να υπάρχουν κατατμήσεις ανά αντικείμενο, χωρίς να υπάρχει ορατό αποτέλεσμα για τους επιβάτες.
Η ΑΒΑΞ στο Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα
Η ΑΒΑΞ τώρα αναλαμβάνει αναλαμβάνει το έργο ηλεκτροκίνησης Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα με ποσοστό έκπτωσης 11,2%. Η δημοπράτηση του έργου είχε πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου 2021 και στις 5 του ίδιου μήνα έγινε η αποσφράγιση των προσφορών.
Για την ΑΒΑΞ είναι ακόμα ένα σιδηροδρομικό έργο μετά από το έργο σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη που έχει ξεκινήσει σε συνεργασία με την ALSTOM από τις αρχές Μαρτίου. Η ΑΒΑΞ συμμετέχει και στα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου που έχει δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ.
Η διάρκεια του έργου είναι 36 μήνες, οπότε αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις και μετά τις απαραίτητες δοκιμές του συστήματος, η ηλεκτροκινούμενη - πλέον - γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα λειτουργήσει στις αρχές του 2026.
Το κόστος του έργου με τον αναλογούντα ΦΠΑ είναι 72,8 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση και των δύο έργων ξεκινά καλυπτόμενη από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και αναμένεται να συνεχίσει με το ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Μεταφορές".
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!